X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Η FIA δοκιμάζει το πρώτο σύστημα κλιματισμού για τα μονοθέσια της F1

Κάρλος Σάινθ, Ferrari SF-24, GP Αυστρίας 2024 SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE

Μετά τον “εφιάλτη” των οδηγών στο περσινό GP του Κατάρ, η FIA ετοιμάζεται να δοκιμάσει στο Ζάντβοορτ μετά τις καλοκαιρινές διακοπές το πρώτο σύστημα κλιματισμού για τους οδηγούς της Formula 1.

Στον περσινό αγώνα του Λοσάιλ, παρότι διεξήχθη το μήνα Οκτώβριο, οι ακραίες συνθήκες καύσωνα και υγρασίας έφτασαν τους οδηγούς στα απόλυτα όριά τους: άλλοι έπαθαν θερμοπληξία (Λόγκαν Σάρτζεαντ), άλλοι έχασαν στιγμιαία τις αισθήσεις τους (Λανς Στρολ), ενώ άλλοι παραδέχθηκαν ότι έκαναν εμετό την ώρα του αγώνα (Εστεμπάν Οκόν).

Προκειμένου να αντιμετωπίσει αυτόν τον κίνδυνο, η FIA αρχικά πρόσθεσε στους τεχνικούς κανονισμούς νέους αεραγωγούς του κόκπιτ των οδηγών, και τώρα εξέλιξε το πρώτο σύστημα κλιματισμού για τα μονοθέσια της F1 - το οποίο θα δοκιμάσει για πρώτη φορά στο GP Ολλανδίας στο τέλος Αυγούστου.

Το σύστημα αυτό διοχετεύει ψυχρό αέρα στο σώμα του οδηγού, και αν στη δοκιμή του που θα γίνει -σε ένα από τα 20 μονοθέσια- αποδειχθεί επιτυχημένο, τότε θα εισαχθεί στους τεχνικούς κανονισμούς της F1.

Η σχετική ανακοίνωση της Ομοσπονδίας αναφέρει: “Μετά από τις ακραίες θερμοκρασίες που καταγράφηκαν στο περσινό GP του Κατάρ, η FIA και όλες οι ομάδες της F1 ξεκίνησαν αμέσως έρευνα για τη βελτίωση του εξαερισμού και της ψύξης των οδηγών σε τέτοιες συνθήκες.

Έκτοτε, οι τεχνικοί κανονισμοί έχουν ενημερωθεί ώστε να επιτρέπεται η εισαγωγή ενός αεραγωγού στην κορυφή του κόκπιτ για τη βελτίωση του εξαερισμού, τον οποίο οι ομάδες ενθαρρύνονται έντονα να χρησιμοποιούν.

Οι κοινές αυτές ερευνητικές δραστηριότητες έχουν προχωρήσει και επικεντρωθεί στην ανάπτυξη ενός ενεργού συστήματος ψύξης που θα εγκατασταθεί στα αυτοκίνητα της F1 σε ακραίες συνθήκες. Οι αρχικές δοκιμές για την διαπίστωση της αποδοτικότητας του συστήματος επιτόπου έχουν προγραμματιστεί για το Ζάντβοορτ και τους επερχόμενους αγώνες.

Εάν αυτές οι δοκιμές είναι επιτυχείς, η FIA θα απαιτήσει την εγκατάσταση αυτού του ενεργού συστήματος ψύξης στα αυτοκίνητα της Formula 1 στο μέλλον, στους αγώνες που θα ανακοινώνεται ότι υπάρχει κίνδυνος από τις υψηλές θερμοκρασίες”.

TAGS FORMULA 1 F1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ