Η FIA σφράγισε το υπόπτο εξάρτημα της Red Bull -Τομπάζης: "Το θέμα έχει λήξει"
Ο διευθυντής του τομέα μονοθεσίων της FIA, Νικόλας Τομπάζης, είπε ότι “πλέον δεν υφίσταται κανένα θέμα” σχετικά με την υπόθεση της συσκευής της Red Bull για τη ρύθμιση του ύψους του δαπέδου, την οποία άλλες ομάδες υπαινίχθηκαν ότι η πρωταθλήτρια χρησιμοποιεί παράνομα υπό το καθεστώς παρκ-φερμέ. Συμφωνία των ομάδων να σφραγίζεται κάθε τέτοιο εξάρτημα στο παρκ-φερμέ.
Η Ομοσπονδία παρενέβη για να λύσει το συγκεκριμένο θέμα, που προέκυψε στο περιθώριο του προηγούμενου GP της Formula 1 -στη Σιγκαπούρη- και πήρε διαστάσεις αυτό το τριήμερο στο Όστιν. Διαβάστε τις λεπτομέρειες του θέματος εδώ, καθώς και την αντίδραση της Red Bull στους υπαινιγμούς ότι παρανομεί.
Δύο μέλη της FIA προχώρησαν σε προσεκτική εξέταση της Red Bull RB20 μετά το τέλος των χθεσινών (18/10) ελεύθερων δοκιμών του GP των ΗΠΑ. Η πρωταθλήτρια, θυμίζουμε, παραδέχθηκε την ύπαρξη της συσκευής αυτής στο ρύγχος της RB20 (κάτι που δεν είναι παράνομο), αλλά διευκρίνισε ότι δεν τη χρησιμοποιεί υπό το καθεστώς παρκ-φερμέ (κάτι που θα ήταν παράνομο) διότι δεν είναι προσβάσιμη παρά μόνο αν το μονοθέσιο είναι λυμένο, στο γκαράζ.
Εν συνεχεία, τα μέλη της FIA προχώρησαν στο σφράγισμα της συγκεκριμένης συσκευής, ώστε να διασφαλίσει έτσι -και να καθησυχάσει τις άλλες ομάδες- ότι η Red Bull δεν πρόκειται να τη χρησιμοποιήσει εφεξής στο παρκ-φερμέ του Όστιν.
Ο Νικόλας Τομπάζης διευκρίνισε ότι η FIA δεν διαθέτει καμία ένδειξη ή απόδειξη ότι η RBR χρησιμοποιούσε το συγκεκριμένο μηχανισμό σε προηγούμενους αγώνες υπό καθεστώς παρκ-φερμέ, και με το σφράγισμά του τώρα στο Τέξας θεωρεί ότι πλέον το ζήτημα έχει λήξει.
“Στον προηγούμενο αγώνα λάβαμε την ενημέρωση ότι συγκεκριμένα σχέδια μπορούν να επιτρέψουν τη ρύθμιση του ύψους του εμπρός μέρους του αυτοκινήτου, το σημείο που ορισμένοι αποκαλούν ‘bib’, στο παρκ-φερμέ. Δεν είχαμε καμία ένδειξη ή απόδειξη ότι κάποιοι έκαναν κάτι τέτοιο”,είπε ο Τομπάζης μιλώντας στο αγγλικό δίκτυο Sky Sports F1.
“Αυτό ξεκάθαρα θα ήταν παράνομο υπό το καθεστώς του παρκ-φερμέ βάσει των κανονισμών. Αλλά θα έλεγα ότι δεν είχαμε κάποια ξεκάθαρη ένδειξη ότι κάποιος το έκανε αυτό. Έτσι, συμφωνήσαμε πως από αυτόν τον αγώνα και μετά, δεν θα πρέπει να υπάρχει καμία δυνατότητα να γίνει κάτι τέτοιο.
Κατά συνέπεια, αν μια ομάδα έχει ένα σχέδιο που θα επέτρεπε μια τόσο γρήγορη αλλαγή του ύψους, τότε θα πρέπει να σφραγιστεί ώστε να μην μπορούν να έχουν πρόσβαση σε αυτό το παρκ-φερμέ. Νομίζω πως όλες οι ομάδες συμφώνησαν, και σε ό,τι αφορά εμάς αυτό το θέμα έχει τεθεί υπό έλεγχο”.
Ο 56χρονος τεχνικός διευθυντής της FIA για τη Formula 1, συμπλήρωσε ότι πλέον ο ίδιος θεωρεί ότι το θέμα πια έληξε: “Πιστεύω ότι εφεξής δεν υφίσταται πια αυτό το θέμα. Κάναμε όλα όσα χρειαζόταν για να σταματήσει κάθε κατηγορία. Φυσικά, διανύουμε μια απρόβλεπτη μάχη για το πρωτάθλημα και κάθε ομάδα δείχνει μεγάλο ενδιαφέρον για το αυτοκίνητο της άλλης.
Δεν μπορούμε να σταματήσουμε τους όποιους υπαινιγμούς μεταξύ των ομάδων σε ένα πολύ ανταγωνιστικό περιβάλλον. Αλλά στην παρούσα κατάσταση, πιστεύουμε ότι πλέον δεν υφίσταται κανένα θέμα”, κατέληξε ο Νικόλας Τομπάζης.