Η Ford επιστρέφει στη Formula 1 το 2026
Η Ford ανακοίνωσε επίσημα τα πλάνα της να γυρίσει μετά από 20 χρόνια στη Formula 1 το 2026, με αφορμή την εφαρμογή των νέων τεχνικών κανονισμών των κινητήρων.
Η Ford απουσίαζε για δύο δεκαετίες από το σπορ, καθώς το 2004 αποφάσισε να τραβήξει την πρίζα της εργοστασιακής της ομάδας -στην οποία είχε δώσει την ονομασία της Jaguar- και να την πουλήσει στη Red Bull.
Οι νέοι κανονισμοί του 2026 -που δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στην ηλεκτρική ενέργεια και προβλέπουν τη χρήση βιοκαυσίμων- προσελκύουν νέες αυτοκινητοβιομηχανίες στη Formula 1. Και η ραγδαία ανάπτυξη του σπορ στην Αμερική τα τελευταία πέντε χρόνια, χάρη στη Liberty Media, αποτελεί ένα ακόμη δέλεαρ για τους κατασκευαστές από τις ΗΠΑ.
Έτσι, από τον Αύγουστο μέχρι σήμερα ανακοίνωσαν την είσοδό τους στο σπορ απο το 2026 η Audi και η Ford, ενώ η General Motors έκανε γνωστή την πρόθεσή της να συμβάλλει -μέσω της Cadillac- στην αίτηση της Andretti να πει στη F1 τα προσεχή χρόνια.
Ο Bill Ford, πρόεδρος της Ford Motor Company, σχολίασε σχετικά: «Αυτό είναι το ξεκίνημα ενός συναρπαστικού νέου κεφαλαίου στην ιστορία της Ford στο motorsport, που ξεκίνησε όταν ο προπάππους μου [Henry Ford] κέρδισε έναν αγώνα που βοήθησε στην ίδρυση της εταιρείας μας. Η Ford επιστρέφει στην κορωνίδα του μότορσπορ, φέρνοντας τη μακρά παράδοση της Ford στην τεχνολογική καινοτομία, στη βιωσιμότητα και στην ηλεκτρονίκηση».
Η εμπλοκή της Ford στην F1 έχει τις ρίζες της στη δεκαετία του 1960, και στον θρυλικό κινητήρα DFV (Double Four Valve) που κατασκεύασε σε συνεργασία με τη βρετανική Cosworth. Ο κινητήρας αυτός έμελλε να κερδίσει 155 νίκες στη F1, σε 262 αγώνες, από το 1967 μέχρι το 1985.
Έτσι, η Ford κατέκτησε τον πρώτο της τίτλο με τον Γκρέιχαμ Χιλ και τη Lotus το 1968, ενώ συνέχισε να κερδίζει μέχρι το 1994 - όταν ο Μίκαελ Σουμάχερ κέρδισε το πρώτο του πρωτάθλημα με τον κινητήρα της Ford στη ράχη της Benetton του.
Τότε έκλεισε ένας θριαμβευτικός κύκλος της Ford στη F1, με 13 πρωταθλήματα οδηγών και 10 τίτλους κατασκευαστών, που κατέστησε την εταιρεία του μπλε οβάλ την τρίτη πιο επιτυχημένη στην ιστορία της Formula 1.