FORMULA 1

Η Formula 1 διχάζεται για το salary cap στους οδηγούς

Η Formula 1 διχάζεται για το salary cap στους οδηγούς
ASSOCIATED PRESS

Οι σκέψεις για επιβολή ορίου στις αμοιβές των πιλότων και των υψηλόβαθμών στελεχών της F1 επανέρχονται, και συναντούν αντιδράσεις - παρότι τα συμβόλαια των οδηγών εξαιρούνται από το ετήσιο όριο προϋπολογισμού κάθε ομάδας.

Η επιβολή του ορίου αμοιβών είναι επιθυμία της FIA και της Liberty Media, κατόχου των εμπορικών δικαιωμάτων της Formula 1, σε συνέχεια του ετήσιου ορίου προϋπολογισμού που επεβλήθη από πέρσι για κάθε ομάδα - στα 145 εκατ. δολάρια το 2021, και στα 140 εκατ. φέτος.

Και ενώ ήδη έχει ανοίξει μια ευρεία συζήτηση μεταξύ όλων των πλευρών για τις επιπτώσεις του καλπάζοντος πληθωρισμού στα έξοδα των ομάδων, με τις τρεις κορυφαίες να ζητούν την αύξησή του ορίου προϋπολογισμού και τις άλλες επτά να αντιδρούν, τώρα στη διχογνωμία προστίθεται και η συζήτηση για το όριο αμοιβών των οδηγών και των κορυφαίων αεροδυναμιστών και στελεχών των ομάδων. Το όριο αυτό (salary cap) εφαρμόζεται σε αρκετά άλλα σπορ, όπως στο αμερικανικό ποδόσφαιρο και στο ράγκμπι.

Esteban Ocon (FRA) Alpine F1 Team A522.  Spanish Grand Prix, Thursday 19th May 2022. Barcelona, Spain.
Ο Εστέμπαν Όκον ASSOCIATED PRESS


Ο διευθυντής της Scuderia Ferrari, Ματία Μπινότο, επιβεβαίωσε ότι το θέμα τέθηκε πρόσφατα μεταξύ των ομάδων - καθώς πληροφορίες αναφέρουν ότι το ποσόν που συζητήθηκε περιλαμβάνει όριο 30 εκατομμυρίων δολαρίων συνολικά για τους δύο οδηγούς κάθε ομάδας. Όσο ποσό ξεπερνά τα 30 εκατ. δολάρια θα αφαιρείται από τον προϋπολογισμό κάθε ομάδας. Ο Μπινότο, όμως, προειδοποίησε ότι δεν υπάρχει μια εύκολη και ξεκάθαρη λύση σχετικά με την επιβολή ορίου αμοιβών.

"Το συζητάμε και προσπαθούμε να καταλάβουμε ποια θα μπορούσε να είναι μία λύση", τόνισε ο Μπινότο. "Δεν θα είναι βραχυπρόθεσμη λύση, διότι έχουμε ήδη συμβόλαια εν ενεργεία και δεν μπορούμε έτσι απλά να τα καταπατήσουμε. Υπάρχουν νομικές επιπλοκές, πρέπει να καταλάβουμε πώς μπορεί να γίνει, οπότε το συζητάμε. Αλλά αναμφίβολα θα προβούμε σε αυτή τη διαδικασία".

Με αποκορύφωμα τον Μαξ Φερστάπεν που έχει ήδη υπογράψει συμβόλαιο 50 εκατ. δολαρίων το χρόνο με τη RBR ως το τέλος του 2028, η πλειοψηφία των οδηγών της F1 έχει ήδη ενεργό συμβόλαιο για το 2023. Οι Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ έχουν υπογράψει με τη Ferrari ως το τέλος του 2024.

Ο διευθυντής της Alpine F1 Ότμαρ Ζαφνάουερ τόνισε: "Είμαι υπέρ της προσθήκης αυτού του ορίου κάτω από το όριο του προϋπολογισμού, ώστε οι ομάδες να μπορούν να επιλέγουν μεταξύ των ικανοτήτων των οδηγών τους και της εξέλιξης του μονοθεσίου τους. Διότι εντέλει και οι δύο αυτές παράμετροι φέρνουν απόδοση στην πίστα. Το να έχουμε αυτή την επιλογή είναι πιστεύω κάτι σωστό".

Fernando Alonso (ESP) Alpine F1 Team.  Miami Grand Prix, Friday 6th May 2022. Miami International Autodrome, Miami, Florida, USA.
Ο Φερνάντο Αλόνσο ASSOCIATED PRESSS


Ο οδηγός της ομάδας του Ζαφνάουερ, Φερνάντο Αλόνσο -ο τρίτος καλύτερα αμοιβόμενος οδηγός της F1, με ετήσιο συμβόλαιο 25 εκατ. δολαρίων- αντέδρασε λέγοντας πως η F1 εξετάζει το ενδεχόμενο επιβολής ορίου στις αμοιβές των πιλότων την ώρα που "ζητά όλο και περισσότερα από εμάς". Θυμίζουμε ότι τα τελευταία χρόνια τα GP της σεζόν αυξήθηκαν από 19 σε 22, και ενδέχεται να φτάσουν στα 26 τα επόμενα χρόνια.

«Δεν πιστεύω ότι [το όριο] αυτό είναι απαραίτητο», είπε ο Ισπανός δις παγκόσμιος πρωταθλητής. "Οι οδηγοί ήταν πάντα έξω από αυτή τη συζήτηση, και νομίζω ότι μας χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο για την προβολή της Formula 1. Κάνουμε περισσότερους αγώνες, και είμαστε σε συχνότερη επαφή με τους θεατές. Μας ζητούν όλο και περισσότερα και κερδίζουν από αυτό. Οπότε, πρέπει να μείνουμε έξω από αυτό το όριο. Είναι πολύ περίπλοκο", κατέληξε ο Αλόνσο.

Πριν από λίγο καιρό ο Λιούις Χάμιλτον είχε επίσης ταχθεί εναντίον της επιβολής ορίου αμοιβών για τους πιλότους της F1, λέγοντας πως μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την καριέρα των νεαρότερων αστέρων του σπορ.

TAGS FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ