Η Haas F1 διαψεύδει τις εικασίες ότι θα την αγοράσει η Toyota
Η πρόσφατη ανακοίνωση της συνεργασίας της Haas F1 με την Toyota Gazoo Racing θεωρήθηκε από πολλούς ως ο προπομπός της μεγάλης εργοστασιακής επιστροφής των Ιαπώνων στη Formula 1. Όμως ο Αγιάο Κομάτσου επιμένει ότι δεν είναι στα πλάνα του Τζιν Χαας να πουλήσει την ομάδα του, στον οποιονδήποτε.
Πριν από περίπου 20 μέρες η Haas F1 και η Toyota ανακοίνωσαν την υπογραφή της τεχνικής τους συνεργασίας, που περιλαμβάνει την ανταλλαγή τεχνογνωσίας και υποδομών μεταξύ των δύο πλευρών. Όμως, πολλοί στη Formula 1 υποπτεύονται ότι αυτό είναι ένα πρώτο βήμα εκ μέρους της Toyota για την επίσημη εργοστασιακή της επιστροφή στο σπορ, μετά την άτακτη αποχώρησή της το 2009.
Η Haas F1 δεν έχει ούτε τις υποδομές ούτε τα κεφάλαια για να ανταγωνιστεί τα μεγαθήρια του σπορ και της αυτοκινητοβιομηχανίας, συνεπώς είναι εύκολο να φτάσει κανείς στο συμπέρασμα ότι μπορεί κάποια μέρα η επιβίωσή της να εξαρτηθεί μόνο από την πώλησή της σε ένα από τα μεγαθήρια. Και η Toyota είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων του πλανήτη.
Ο διευθυντής της Haas F1, Αγιάο Κομάτσου, που διαπραγματεύθηκε απευθείας με τους συμπατριώτες του Ιάπωνες τη συνεργασία με την Toyota, ρωτήθηκε ευθέως από τον Τύπο στο Μεξικό αν η Toyota θα έχει τον πρώτο λόγο σε περίπτωση που ο 71χρονος Τζιν Χάας θελήσει να πουλήσει την ομάδα του.
“Ο Τζιν δεν πουλάει την ομάδα”, είπε κατηγορηματικά ο Κομάτσου. “Είχε τόσες πολλές προτάσεις, και αρνήθηκε καθεμία από αυτές. Πάντοτε με ρωτάει ‘πώς μπορούμε να τα πάμε καλύτερα;’. Δεν τον ενδιαφέρει να πουλήσει την ομάδα, κι αυτό δεν είναι κάτι που έχουμε συζητήσει καν”.
Θυμίζουμε ότι η Formula 1 έχει “κλειδώσει” στις 10 ομάδες, οι οποίες αρνούνται την είσοδο περισσότερων -όπως διαπίστωσε με άσχημο τρόπο η Andretti Racing- για να μην διαμοιραστούν σε πιο πολλά κομμάτια τα έσοδα των ομάδων από τα εμπορικά δικαιώματα του σπορ.
Βεβαίως, αν ένα μεγαθήριο όπως η Toyota θελήσει να μπει στο σπορ, ή όπως η αμερικανική General Motos με την Cadillac, ίσως να αλλάξουν οι όροι των διαπραγματεύσεων. Αλλά προς το παρόν, η μόνη πύλη εισόδου στη F1 δείχνει να είναι η αγορά μιας υφιστάμενης ομάδας.
Πέραν της φημολογίας για την πώληση της Haas F1, ο Κομάτσου σημείωσε ότι η συνεργασία της αμερικανικής ομάδας με την Toyota Gazoo Racing έχει πολυετή ορίζοντα. Και θα ενισχύσει σημαντικά τη Haas F1, η οποία φέτος έχει κάνει ένα τεράστιο άλμα διεκδικώντας την 6η θέση του πρωταθλήματος κατασκευαστών - από την τελευταία οπου βρέθηκε το 2023.