Η Honda σκέφτεται την επιστροφή στη F1 το 2026 με δική της ομάδα
Μισό χρόνο μετά την αποχώρησή της από τη Formula 1, η Honda εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να εμπλακεί ξανά το 2026 επίσημα και εργοστασιακά στο σπορ - και μάλιστα με αποκλειστικά δική της ομάδα.
Η επιστροφή της Honda μπλέκει περισσότερο το «κουβάρι» των πληροφοριών και της φημολογίας της εισόδου ως και τεσσάρων νέων κατασκευαστών στη Formula 1 το 2026. Οι Porsche και Audi έχουν ήδη επιβεβαιώσει την είσοδό τους, αλλά τώρα ακούγεται η επιστροφή της Honda αλλά και η ενός ακόμη -άγνωστου, μέχρι στιγμής- εργοστασίου.
Η επιστροφή της Honda συνδέεται με τις εξελίξεις στη Red Bull Racing. Η ιαπωνική εταιρεία παραμένει συνεργάτιδα της ομάδας του Μίλτον Κινς, κατασκευάζοντας τους κινητήρες της στην Ιαπωνία - αλλά χωρίς να τους ονομάζει Honda.
Η κατασκευή των κινητήρων στην Ιαπωνία επιτρέπει στη Red Bull Powertrains, στο νέο εργοστάσιο κινητήρων που κατασκεύασε η RBR στο Μίλτον Κινς, να λογίζεται ως νέος κατασκευαστής το 2026 - ώστε να αποκομίσει τα οφέλη που υπόσχεται η F1 στα νέα εργοστάσια που θα μπουν στο σπορ σε 4 χρόνια.
Η λογική λέει ότι, δεδομένου ότι η αυστριακή εταιρεία έχει επενδύσει βαρέως στο νέο αυτό εργοστάσιό της, θα κατασκευάζονται εκεί οι κινητήρες της Porsche - στο πρότυπο της Mercedes High Performance Powertrains, που κατασκευάζει τις μονάδες ισχύος της στο ξεχωριστό εργοστάσιο του Μπρίξουορθ, σε μικρή απόσταση από τον τομέα σασί της στο Μπράκλεϊ.
Την ίδια στιγμή, όμως, η RBR βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις -αν όχι σε τελική συμφωνία- με την Porsche για την προμήθεια κινητήρων από το 2026. Έτσι, οι αρχικές φήμες για τα πλάνα της Honda αναφέρουν ότι μια πρώτη ιδέα της είναι να παρέχει κινητήρες στη θυγατρική της Red Bull, Alpha Tauri, ή -το πιθανότερο- να αγοράσει την ομάδα της Φαέντσα για να δημιουργήσει και πάλι εξ ολοκλήρου δική της ομάδα στη F1.
Όσον αφορά στην Audi, οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι η εταιρεία του Ίνγκολσταντ έχει στρέψει την προσοχή της στην αγορά της Sauber (νυν Alfa Romeo) ώστε να μπει στο σπορ το 2026 με αποκλειστικά δική της ομάδα - και όχι να είναι μόνο προμηθεύτρια κινητήρων, όπως η Porsche. Η Audi φέρεται να επέλεξε την ομάδα του Χίνβιλ της Ελβετίας, έναντι της Aston Martin και της Williams.
Στόχος της Red Bull και της Porsche ήταν να ανακοινώσουν τη μελλοντική τους συνεργασία στο πλαίσιο του GP της πατρίδας της πρώτης, στην Αυστρία στις 8-10 Ιουλίου. Και μία εβδομάδα αργότερα να προχωρήσει στις δικές της ανακοινώσεις και η Audi.
Όμως, για να συμβεί αυτό, το Παγκόσμιο Συμβούλιο του Μότορσπορ της FIA θα πρέπει να επικυρώσει και επίσημα τους νέους κανονισμούς των κινητήρων του 2026 μέχρι τότε - και οι δύο γερμανικές εταιρείες του ομίλου Volkswagen εκφράζουν την ανησυχία τους αν αυτό θα συμβεί ως τις αρχές του Ιουλίου.
Φέρεται να υπάρχουν ακόμη υπόγειες διαβουλεύσεις, που αφορούν στα προνόμια των νυν και των μελλοντικών κατασκευαστών κινητήρων, αλλά η FIA διαβεβαιώνει τις διοικήσεις της Porsche και της Audi ότι η τελική πρόταση των κινητήρων του 2026 θα κατατεθεί στη συνεδρίαση του ΠΣΜ στις 29 Ιουνίου. Ο χρόνος, στο μεταξύ, πιέζει τις δύο γερμανικές εταιρείες, οι οποίες πρέπει όχι μόνο να κατασκευάσουν τις νέες τους μονάδες ισχύος εν λευκώ, αλλά και να χτίσουν από την αρχή για τις νέες απαιτήσεις όλο το αγωνιστικό του τμήμα.
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, μέχρι το τέλος Ιουλίου θα έχει ανακοινωθεί και επίσημα η είσοδος της Porsche και της Audi στη Formula 1 το 2026. Αλλά της Honda, αν τελικά αποφασίσει να επιστρέψει για να αναβιώσει τη δική τη ομάδα μετά το 2008, αναμένεται να αργήσει λίγο περισσότερο.