Η McLaren ετοιμάζει τη μεγάλη αναβάθμιση της MCL38 για το Μάιο
Η ομάδα του Ουόκινγκ -που έκανε ένα απίθανο κόλπο γκρόσο με τον ανασχεδιασμό της περσινής της MCL60 το περασμένο καλοκαίρι- προσανατολίζει το μεγάλο πακέτο εξέλιξης του φετινού της μονοθεσίου, της McLaren MCL38, για τα GP του Μαϊάμι ή της Ίμολα.
Το ξεκίνημα της McLaren στο φετινό πρωτάθλημα της Formula 1 ήταν πολύ πιο ανταγωνιστικό σε σχέση με το περσινό, οπότε φαντάζει πολύ δύσκολο να κάνει ένα αντίστοιχα τεράστιο άλμα απόδοσης με το μεγάλο πακέτο αναβάθμισης της MCL38 που ετοιμάζει για το Μάιο.
Παρόλα αυτά, η βελτίωση του μονοθεσίου της μπορεί να την φέρει πιο κοντά στη Ferrari και να την επαναφέρει στη μάχη της διεκδίκησης των θέσεων στο βάθρο που θα αφήνει η Red Bull. Ειδικά αν η McLaren καταφέρει να λύσει δύο διαχρονικά της προβλήματα, που είναι η ταχύτητα του μονοθεσίου της στις αργές στροφές και η υστέρηση τελικής ταχύτητας στις ευθείες.
Μιλώντας για το πλάνο αναβάθμισης της φετινής McLaren MCL38, ο διευθυντής της ομάδας Αντρέα Στέλλα είπε: “Έχουμε ορισμένα μικρά πράγματα που θα έρθουν για την Αυστραλία κι ελπίζω και για την Ιαπωνία, αλλά [θα προσφέρουν] μόνο λίγα χιλιοστά του δευτερολέπτου. Κι έπειτα, μέσα στο πρώτο τρίτο της σεζόν, θα έχουμε μια μεγάλη αναβάθμιση. Αυτό θα συμβεί στον έκτο ή στον έβδομο αγώνα”.Δηλαδή στο GP του Μαϊάμι ή της Ίμολα.
Μέχρι τότε θα μεσολαβήσει το GP της Ιαπωνίας, που εν πολλοίς θα δείξει μια απολύτως σαφή εικόνα της αποδοτικότητας κάθε μονοθεσίου διότι αποτελείται από κάθε είδους -αργές και γρήγορες- στροφές, και επίσης περιλαμβάνει αρκετά μεγάλη κεντρική ευθεία για τη δοκιμασία της τελικής ταχύτητας.
“Πιστεύω ότι έχουμε το περιθώριο να καταλάβουμε το αυτοκίνητο λίγο παραπάνω [μέχρι τη μεγάλη του αναβάθμιση]”, συνέχισε ο Στέλλα. “Στη Τζέντα είχαμε λίγο διαφορετική προσέγγιση στις ρυθμίσεις μεταξύ των δύο αυτοκινήτων. Και πιστεύω ότι βλέπουμε ορισμένα ενδιαφέροντα θετικά και αρνητικά. Αυτή τη βελτιστοποίηση [των ρυθμίσεων] ίσως αξίζει περίπου ένα δέκατο, δεν είναι ότι μπορείς να κάνεις μαγικά.
Ξέρουμε το αυτοκίνητο καλά πια, με εξαίρεση αυτή τη διαφορά ανάμεσα στα δύο αυτοκίνητά μας την οποία θα μελετήσουμε. Είναι σε μεγάλο βαθμό θέμα των αναβαθμίσεων ή προσαρμογής στην πίστα βάσει των χαρακτηριστικών της”, πρόσθεσε ο διευθυντής της ομάδας
Σχετικά με την υστέρηση της McLaren στις αργές στροφές, ο Στέλλα εξήγησε: “Ίσως είδατε ότι κανένας πίσω από τη McLaren στο πρώτο τμήμα [του σιρκουί της Τζέντα] δεν έχανε χρόνο. Όταν έχεις τέτοιες γρήγορες στροφές, που ρέουν, και στις οποίες αρκεί η αρχική κίνηση του τιμονιού, το αυτοκίνητο ανταποκρίνεται πολύ καλά.
Στις παρατεταμένες στροφές, που πρέπει να κρατάς το τιμόνι σε γωνία για αρκετό χρόνο, το αυτοκίνητο χάνει λίγο [τη σταθερότητα] και μας κοστίζει πολύ χρόνο. Εκεί είναι που βρίσκεται η μεγάλη δύναμη της Ferrari, και αυτός είναι ο λόγος που ο Λεκλέρ ήταν τόσο ταχύς στο τελευταίο τμήμα, ειδικά στην τελευταία [αργή] στροφή.
Και ο άλλος περιορισμός είναι η τελική ταχύτητα, που θα θέλαμε να είχαμε περισσότερη. Σε αυτούς τους δύο τομείς ήμασταν ιδιαίτερα εκτεθειμένοι σε αυτή την πίστα”, κατέληξε ο Αντρέα Στέλλα.