X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Η McLaren με κινητήρες της Mercedes μέχρι και το 2030

Lando Norris, McLaren MCL60 MCLAREN MEDIA CENTRE

Τέλος στα σενάρια McLaren-Toyota για το 2026 έφερε η σημερινή ανακοίνωση της αγγλικής ομάδας ότι θα συνεχίσει να χρησιμοποιεί τις μονάδες ισχύος της Mercedes και μετά το πέρασμα στους νέους τεχνικούς κανονισμούς του 2026 - και μέχρι το τέλος της δεκαετίας.

Η McLaren ανακοίνωσε την επέκταση του συμβολαίου της με τη Mercedes High Performance Powertrains (HPPT), που έχει τη βάση της στο Μπρίξουορθ της Βρετανίας, εξελίσσοντας τις μονάδες ισχύος της Formula 1 τόσο για τη Mercedes F1 όσο και για τις πελατειακές της ομάδες.

Το συμβόλαιο McLaren-Mercedes έληγε στο τέλος του 2025, και τα τελευταία χρόνια η ομάδα του Ουόκινγκ εξέτασε πολλές διαφορετικές επιλογές: από την επανένωση με τη Honda, μέχρι τη συνεργασία με τη νεοσύστατη Red Bull Ford Powertrains (που θα παρέχει κινητήρες στις δύο ομάδες της Red Bull από το 2026).

Πρόσφατα -μετά την πρόσληψη του Ρίο Χιρακάβα, οδηγού αγώνων της Toyota, στην Ακαδημία νέων οδηγών της McLaren- είχαν κυκλοφορήσει σενάρια περί πιθανού ενδιαφέροντος της ιαπωνικής εταιρείας να επιστρέψει στη Formula 1 ως κατασκευαστής κινητήρων που θα προμήθευε στο Ουόκινγκ. Όμως, τα σενάρια αυτά έλαβαν τέλος με τη σημερινή ανακοίνωση της McLaren για επέκταση της συνεργασίας της με τη Mercedes μέχρι το τέλος του 2030.

Η McLaren είχε κερδίσει πρωταθλήματα με τους κινητήρες της Mercedes το 1998-’99 και το 2008 με τον Λιούις Χάμιλτον. Τη δεκαετία του 2010 συνεργάστηκε επί σειρά ετών με τη Honda και με τη Renault, αλλά από το 2021 αγωνίζεται και πάλι στη F1 με τους κινητήρες της Mercedes.

Καθώς η McLaren παραμένει η τελευταία ομάδα που έχει κερδίσει αγώνα με πελατειακό κινητήρα, το GP Ιταλίας του 2021 με τον Ντάνιελ Ρικιάρντο, ο διευθύνων σύμβουλος της ομάδας Ζακ Μπράουν έχει δηλώσει σε πολλές και διαφορετικές περιστάσεις πως έχει απόλυτη πίστη ότι μία ομάδα μπορεί να γίνει πρωταθλήτρια της F1 χωρίς να συνδέεται άμεσα με μια αυτοκινητοβιομηχανία που θα κατασκευάζει κινητήρες με πρώτη προτεραιότητα σε εκείνη.

Η Mercedes-Benz υπήρξε εξαιρετικός και αξιόπιστος συνεργάτης της McLaren F1", τόνισε τώρα ο Μπράουν. “Η επέκταση [του συμβολαίου] σηματοδοτεί την εμπιστοσύνη των μετόχων και της ευρύτερης ομάδας στις μονάδες ισχύος της και στην κατεύθυνση που παίρνουμε μαζί τους στη νέα εποχή των κανονισμών που έρχεται”.

Ο διευθυντής της Mercedes F1 Τότο Βολφ πρόσθεσε: “Είναι θεμελιώδης λίθος της στρατηγικής μας στο motorsport να συνεργαζόμαστε με ισχυρές πελατειακές ομάδες. Αυτό έχει πολλά πλεονεκτήματα: μας δίνει μια καθαρή αντιπαράθεση ανταγωνιστικότητας, επιταχύνει την τεχνική μας εκμάθηση και ενισχύει συνολικά τη σπουδή εργασίας της Mercedes-Benz στη F1.

Οι πολύ δυνατές επιδόσεις της McLaren υπογραμμίζουν τη σημασία της διαφανούς και δίκαιης προμήθειας [κινητήρων] σε όλες τις πελατειακές ομάδες του σπορ, αν επιθυμούμε να πετύχουμε στο στόχο να διαθέτουμε 10 ομάδες ικανές να διεκδικούν μια θέση στο βάθρο”, κατέληξε ο Αυστριακός.

Θυμίζουμε ότι οι τεχνικοί κανονισμοί του 2026 προβλέπουν την αφαίρεση ενός εκ των δύο ηλεκτροκινητήρων από τις υβριδικές μονάδες ισχύος των μονοθεσίων, αλλά πολλή περισσότερη (σχεδόν 50%, πλέον) από τη συνολική ισχύ θα προέρχεται από τον μοναδικό ηλεκτροκινητήρα και τη μπαταρία του υβριδικού συστήματος. Κι επιπλέον, ο θερμικός κινητήρας V6 Turbo θα καίει αποκλειστικά 100% βιώσιμα καύσιμα.

TAGS FORMULA 1 F1 MCLAREN
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ