Η McLaren ξεκινά την υπέρβαση, στο Ουόκινγκ οι δύο κορυφαίοι τεχνικοί από τις Red Bull και Ferrari
Μετά το γιγάντιο άλμα απόδοσης στο δεύτερο μισό του 2023, η McLaren ξεκινά την προσπάθειά της για την υπέρβαση που θα τη φέρει σε θέση διεκδίκησης των τίτλων της Formula 1 καθώς υποδέχεται στο εργοστάσιο του Ουόκινγκ τον Ρομπ Μάρσαλ και τον Νταβίντ Σάντσεζ.
Μέχρι τις αρχές του 2023 ο Βρετανός Μάρσαλ ήταν ένα από τα κορυφαία διοικητικά στελέχη του τεχνικού τμήματος της Red Bull Racing, ενώ ο Γάλλος Σάντσεζ επικεφαλής σχεδιαστής της Ferrari στο Μαρανέλο.
Η McLaren έχει ανακοινώσει εδώ και μήνες ότι εξασφάλισε τις υπηρεσίες τους, αλλά βάσει των συμβολαίων τους με τις RBR και Ferrari -όπως συνηθίζεται σε όλες τις ομάδες, για την προστασία τους από τη μεταφορά τεχνικών μυστικών- και οι δύο χρειάστηκε να περάσουν μια υποχρεωτική περίοδο “αγρανάπαυσης” πριν τη μετάβασή τους στη νέα τους ομάδα.
Ο καιρός αυτός έφτασε τώρα, και μέσα στον Ιανουάριο οι Μάρσαλ και Σάντσεζ θα ενισχύσουν την αγγλική ομάδα, ολοκληρώνοντας σε μεγάλο βαθμό την αναδόμηση του τεχνικού τμήματος από τον διευθυντή της McLaren F1, Αντρέα Στέλλα.
Η αναδόμηση ξεκίνησε με τη λύση της συνεργασίας με τον πρώην τεχνικό διευθυντή Τζέιμς Κι, το Μάρτιο του 2023. Σύμφωνα με το πλάνο της McLaren, οι ευθύνες του τεχνικού διευθυντή χωρίστηκαν σε τρεις διαφορετικούς ρόλους.
Ο Νταβίντ Σάντσεζ θα είναι ο επικεφαλής του σχεδιασμού και της απόδοσης του μονοθεσίου, δίπλα στον επικεφαλής αεροδυναμικής Πίτερ Προδρόμου, ενώ ο Μάρσαλ θα έχει τον τίτλο του τεχνικού διευθυντή μηχανολογίας και σχεδιασμού, με την υποστήριξη του αναπληρωτή τεχνικού διευθυντή Νιλ Χάουλντεϊ. Όλοι θα δίνουν αναφορά στον Αντρέα Στέλλα.
Ο Μάρσαλ εργαζόταν επί 17 συναπτά έτη στη Red Bull, από όπου έφυγε εγκαταλείποντας το ρόλο του Διευθύνοντος Τεχνικού Συμβούλου (Chief Engineering Officer), έχοντας συμβάλλει κομβικά στην εξασφάλιση των υψηλότερου επιπέδου τεχνικών προδιαγραφών και εξοπλισμών που απαιτούνται για να σχεδιαστεί ένα κορυφαίο μονοθέσιο της F1. Θα έχει ανάλογο ρόλο και στη McLaren.
Η υπέρβαση της McLaren, ωστόσο, έχει και άλλες σημαντικές πτυχές πέραν της επάνδρωσης του τεχνικού τμήματος με κορυφαία στελέχη. Η βασικότερη είναι η ολοκλήρωση και του νέου, τελευταίας τεχνολογίας προσομοιωτή, που θα ακολουθήσει την καινούρια αεροσήραγγα που θεμελιώθηκε στο Ουόκινγκ το καλοκαίρι. Μέχρι τότε η McLaren χρησιμοποιούσε την αεροσήραγγα της Toyota στην Κολονία.
Ο διευθύνων σύμβουλος της McLaren, Ζακ Μπράουν, είπε ότι με όλα αυτά η ομάδα ξεκινά το 2024 με το δεξί: “Έχουμε πολλά να περιμένουμε στο μέλλον, τόσο για το 2024 όσο και για τα επόμενα χρόνια” είπε ο Αμερικανός. “Σημαντικές πρόσφατες επενδύσεις στις υποδομές μας, συμπεριλαμβανομένης της αεροσήραγγας, του νέας γενιάς προσομοιωτή και της αναβαθμισμένης μας μονάδας κατασκευής των μονοθεσίων, θα επιταχύνουν το ταξίδι μας προς την κορυφή,
Επιπλέον, έχουμε νέα κορυφαία διοικητικά στελέχη που ξεκινούν μαζί μας αυτόν τον Ιανουάριο, τους Ρομπ Μάρσαλ και Νταβίντ Σάντσεζ, που μαζί με την ήδη υπέροχη ομάδα μας διασφαλίζουν ότι θα ξεκινήσουμε το 2024 με το δεξί”, πρόσθεσε ο Μπράουν.