FORMULA 1

Η Mercedes κατέληξε στον Αντονέλι για το 2025 και κερδίζει έδαφος για τον Φερστάπεν το '26

Mercedes-Benz AG
Ο Αντρέα Κίμι Αντονέλι στις πρώτες του δοκιμές με τη Mercedes F1, στο Σπίλμπεργκ της Αυστρίας MERCEDES-BENZ AG

Η Mercedes F1 φέρεται να κατέληξε οριστικά στην απόφαση να αντικαταστήσει το 2025 τον Λιούις Χάμιλτον με τον 18χρονο Αντρέα Κίμι Αντονέλι - ενώ παράλληλα φέρεται να κερδίζει όλο και περισσότερες πιθανότητες στην προσπάθεια να εξασφαλίσει τον Μαξ Φερστάπεν για το 2026.

Τους τελευταίους μήνες ο διευθυντής της Mercedes F1, Τότο Βολφ, έκανε ξεκάθαρο ότι περιμένει το ενδεχόμενο να ανοίξει η πόρτα της υπογραφής του Μαξ Φερστάπεν. Ο Βολφ και οι άλλοι δύο μέτοχοι της ομάδας, η Mercedes-Benz και ο Σερ Τζιμ Ράντκλιφ της Ineos, φέρεται να έχουν καταθέσει μια κολοσσιαία πρόταση στον Ολλανδό να αφήσει το Μίλτον Κινς για το Μπράκλεϊ.

Όμως, πλέον όλα δείχνουν ότι ο Φερστάπεν επιλέγει να παραμείνει στη Red Bull Racing το 2025, και έτσι η Mercedes F1 -όπως γράφει το αξιόπιστο ιταλικό περιοδικό Autosprint- δείχνει να έχει καταλήξει στην απόφαση να υπογράψει τον Αντρέα Κίμι Αντονέλι για το κόκπιτ που θα αφήσει το 2025 ο Λιούις Χάμιλτον φεύγοντας για τη Ferrari.

Mercedes-Benz AG
Ο Αντρέα Κίμι Αντονέλι στο κόκπιτ της Mercedes W12, στις δοκιμές της Αυστρίας MERCEDES-BENZ AG

Μάλιστα, το δημοσίευμα αναφέρει ότι η ομάδα του Μπράκλεϊ ετοιμάζει την επίσημή της ανακοίνωση, για το επερχόμενο GP της Μόντσα, στην πατρίδα του Αντονέλι τις τελευταίες ημέρες του Αυγούστου.

Τι σημαίνει, όμως, η απόφαση της υπογραφής του Αντονέλι σε σχέση με μια ενδεχόμενη μελλοντική -για το 2026- θετική απάντηση από τον Μαξ Φερστάπεν στην πρόταση της Mercedes;

Ο ανερχόμενος αστέρας Αντονέλι
Ο Αντρέα Κίμι Αντονέλι, που κλείνει σε λίγες μέρες (25 Αυγούστου) το 18ο έτος της ηλικίας του, είναι ένα πολύτιμο μέλος της Ακαδημίας της Mercedes. Ο Βολφ έσπευσε να τον υπογράψει στην ηλικία των 11 ετών, έχοντας πάρει το μάθημα της απώλειας του Μαξ Φερστάπεν όταν ο Ολλανδός ανελισσόταν εκκωφαντικά στις μικρότερες κατηγορίες.

Η προφανής απόφαση της Mercedes να αγνοήσει τον Κάρλος Σάινθ για το 2025 δείχνει την ακλόνητη πίστη της ομάδας στις ικανότητες του Αντονέλι - πίστη αντίστοιχη με εκείνη της Red Bull όταν τοποθέτησε στην Toro Rosso τον Φερστάπεν το 2014, πριν καν ο Ολλανδός ενηλικιωθεί.

Είναι, έτσι, ξεκάθαρο ότι για τη Mercedes ο Αντονέλι είναι το τεράστιο αστέρι του μέλλοντος, παρά το γεγονός ότι ο νεαρός Ιταλός δεν έχει λάμψει ιδιαίτερα στη Formula 2 φέτος - αν και βρίσκεται στο κόκπιτ της κορυφαίας ομάδας Prema.

Mercedes-Benz AG
Ο Αντρέα Κίμι Αντονέλι βγαίνει από το γκαράζ της Mercedes F1 στις δοκιμές του Red Bull Ring MERCEDES-BENZ AG

Όμως, στο πλαίσιο του Βρετανικού GP πέτυχε μια εκπληκτική πρώτη νίκη στη βροχή στο Sprint της F2, ενώ κέρδισε εντυπωσιακά και τον μεγαλύτερο αγώνα (Feature) στη Βουδαπέστη. Και επιπλέον, στις δοκιμές που έκανε με παρελθοντικά μονοθέσια της Mercedes F1 στην Ίμολα, στο Σπίλμπεργκ της Αυστρίας και στο Σίλβερστοουν, ο Αντονέλι φέρεται να άφησε ιδιαίτερα εντυπωσιασμένους τους ανθρώπους της ομάδας.

Όλα αυτά δείχνουν να πείθουν τη Mercedes F1, και τον Τότο Βολφ, ότι ο νεαρός Ιταλός έχει όλα όσα χρειάζεται για να κάνει άμεσα το άλμα στην εργοστασιακή ομάδα της Mercedes F1 το 2025.

Είναι προφανές ότι από το μυαλό του Βολφ πρέπει να έχει περάσει και το αντίστοιχο άλμα που έκανε ο Λιούις Χάμιλτον στο ντεμπούτο του στη F1, με τη McLaren, το 2007. Παρά την απειρία του, ο Βρετανός είχε κερδίσει τότε στο 6ο GP της καριέρας του, και είχε “κοιτάξει στα μάτια” τον δις πρωταθλητή Φερνάντο Αλόνσο.

Οπότε, υπάρχει το ιστορικό προηγούμενο άμεσης επιτυχίας ενός νεαρού και άπειρου οδηγού -αν και ο Χάμιλτον ήταν 21 ετών τότε- για να υποστηρίξει το ρίσκο της Mercedes F1 με τον Αντονέλι. Και η ομάδα δείχνει πεπεισμένη ότι ο νεαρός Ιταλός μπορεί να διαθέτει ταλέντο αντίστοιχο ακόμη και εκείνου του Χάμιλτον.

Συνεπώς, αν ισχύουν όλα αυτά, πώς μπορεί ο Αντονέλι να συνυπάρξει με τον Μαξ Φερστάπεν; Αυτομάτως, η τοποθέτησή του δίπλα στον Ολλανδό μπορεί να ενέχει το ρίσκο της μεγάλης πιθανότητας να υποβαθμιστεί ο Ιταλός σε ρόλο Νο2 οδηγού.

Από την άλλη, βεβαίως, μπορεί να συμβεί ό,τι και με τον Χάμιλτον: που κατάφερε να είναι άμεσα ανταγωνιστικός του Φερνάντο Αλόνσο στο διπλανό γκαράζ ενός οδηγού που το 2007 συνοδευόταν από την πανίσχυρη φήμη που συνοδεύει τώρα και τον Φερστάπεν.

Αν ο Αντονέλι είναι το ταλέντο που η Mercedes F1 δείχνει να πιστεύει ότι είναι, με έναν χρόνο ήδη εμπειρίας στη F1 και στην ομάδα του Μπράκλεϊ πιθανώς θα έχει υπέρ του τις πιθανότητες να φανεί ανταγωνιστικός του Φερστάπεν το 2026 - αν ο Ολλανδός δεχθεί εντέλει την πρόταση του Τότο Βολφ.

Σε περίπτωση, δε, που ο Αντονέλι δεν δείξει το 2025 να εκπληρώνει τις μεγάλες προσδοκίες που τον συνοδεύουν, η Mercedes θα έχει την ευχέρεια να ανανεώσει για το 2026 το συμβόλαιο του Τζορτζ Ράσελ - το οποίο λήγει στο τέλος του ‘25.

Τι ισχύει σήμερα για τον Φερστάπεν και το μέλλον του
Τις τελευταίες ημέρες, μετά την είδηση ότι πλέον ο Άντριαν Νιούι είναι πολύ κοντά στην Aston Martin F1, αναπτύχθηκε η φημολογία ότι η Aston θέλει να εξασφαλίσει και τις υπηρεσίες του Μαξ Φερστάπεν.

Για τον Ολλανδό μια τέτοια κίνηση θα είχε νόημα και δυναμική, διότι στο Σίλβερστοουν θα συνέχιζε την ιστορία που βιώνει αυτά τα χρόνια στη Red Bull Racing, τόσο με τον Νιούι όσο και με τους εργοστασαικούς κινητήρες της Honda.

Rudy Carezzevoli / Getty Images / Red Bull Content Pool
Μαξ Φερστάπεν, GP Αυστρίας 2024 RUDY CAREZZEVOLI / GETTY IMAGES / RED BULL CONTENT POOL


Ωστόσο, σύμφωνα με το αξιόπιστο γερμανικό F1-Insider, η Aston δεν είναι στις επιλογές που εξετάζει ο Μαξ, μαζί με τον πατέρα του Γιός, συζητώντας αυτές τις μέρες το μέλλον του Ολλανδού πρωταθλητή.

Σύμφωνα με την ίδια ιστοσελίδα, όσο ανεβαίνει η ανταγωνιστικότητα της Mercedes -όπως συμβαίνει τελευταία- και πέφτει εκείνη της RBR, τόσο πιο κοντά θα βρίσκεται ο Μαξ στη Mercedes F1 για το 2026.

Η πλευρά Φερστάπεν είναι ήδη σε πολύ προχωρημένες επαφές με τον Τότο Βολφ και τον Όλα Καλένιους, διευθύνοντα σύμβουλο της Mercedes AG. Και βάσει συγκεκριμένων όρων απόδοσης στο συμβόλαιό του με τη Red Bull, θεωρείται βέβαιο ότι ο Ολλανδός μπορεί να το σπάσει πριν τη λήξη του στο τέλος του 2028.

Κεντρικό ρόλο στην απόφαση της οικογένειας Φερστάπεν παίζει, φυσικά, η τεράστια επιτυχία της Mercedes στην κατασκευή των μονάδων ισχύος στην προηγούμενη αλλαγή των τεχνικών κανονισμών, το 2014. Και η έλλειψη εμπειρίας, παράλληλα, της νεοσύστατης Red Bull Ford Powertrains. Όλα αυτά ενόψει των ολοκαίνουριων μονάδων ισχύος του 2026.

Βάσει όλων αυτών, πρόσφατα ο Μαξ είπε για τις αποφάσεις που καλείται να λάβει για το μέλλον του: Πρέπει, πρώτα από όλα, να μην λάβω μια απόφαση βάσει συναισθήματος. Κάτι τέτοιο πάντα μπορεί να γυρίσει σαν μπούμερανγκ. Είμαι, επίσης, αρκετά υπομονετικός άνθρωπος. Δεν αγχώνομαι και πολύ για τα πράγματα, ούτε ανησυχώ ιδιαίτερα.

Φυσικά, έχω μια μακροχρόνια εργασιακή σχέση με την ομάδα [Red Bull], την οποία εκτιμώ ιδιαίτερα. Η πίστη είναι πολύ σημαντική, και δεν τη βρίσκεις πάντα στη Formula 1. Αλλά ευτυχώς εγώ τη βρήκα, και νομίζω ότι είναι αμφίδρομο ανάμεσα στην ομάδα και σε μένα, αυτό είναι πολύ σημαντικό”.

Παρόλα αυτά, ο Ολλανδός συμπλήρωσε, μιλώντας για τις παραμέτρους που θα καθορίσουν την απόφασή του: Παραμένουν στην ομάδα οι άνθρωποι-’κλειδιά’; Έχουμε το δικό μας πρόγραμμα κινητήρα, πώς πάει αυτό; Έχω μεγάλη πίστη σε αυτό, αλλά πρέπει να είμαστε και ρεαλιστές. Ανταγωνιζόμαστε ανθρώπους που κατασκευάζουν κινητήρες εδώ και 100 και πλέον χρόνια, έχουν πολλή εμπειρία.

Φυσικά, [στην RBFPT] προσλάβαμε πολλούς ανθρώπους. Αλλά εγώ προτιμώ να βρίσκομαι κάπου στη μέση – δεν θέλω να είμαι υπερβολικά αισιόδοξος, ούτε υπερβολικά αρνητικός. Παραμένω στη μέση, και πρέπει κανείς να είναι υπομονετικός. Υπάρχουν πολλά που πρέπει να δέσουν μαζί, για να ζυγίσω την απόφασή μου για το μέλλον, όχι μόνο για το 2026 αλλά και για τη συνέχεια. Αλλά είναι εντάξει, έχω υπομονή”, κατέληξε ο Μαξ Φερστάπεν.

TAGS FORMULA 1 F1 2025 F1 2026 MERCEDES F1 ΜΑΞ ΦΕΡΣΤΑΠΕΝ ΚΙΜΙ ΑΝΤΟΝΕΛΙ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ