Η Mercedes W09 "ήταν τρομακτική"
Το Sport24.gr καταγράφει όλο το παρασκήνιο και τις ατάκες από τη συνέντευξη Τύπου μετά τη μάχη για την πολ ποζίσιον στο GP της Αυστραλίας.
Μια ακροβασία μεταξύ του αγγλικού μαύρου χιούμορ κι ενός πικρόχολου αστείου ήταν αυτό που απάντησε ο Λιούις Χάμιλτον σε ερώτηση του Σεμπάστιαν Φέτελ, στη συνέντευξη Τύπου μετά την πολ ποζίσιον που πέτυχε ο Άγγλος για το εναρκτήριο GP της F1 2018 στην Αυστραλία.
Ο πρωταθλητής, έχοντας μόλις αρνηθεί ότι επέλεξε την ακραία ρύθμιση της Mercedes W09 για τον τελευταίο του -σοκαριστικό, για τον ανταγωνισμό- γύρο, ρωτήθηκε από τον Φέτελ «και τι έκανες μέχρι τότε;». Η απάντηση του Άγγλου ήταν πως "προσπαθούσα να συγκροτηθώ για να σου σβήσω το γέλιο απ’ τα χείλη". Αργότερα, ο πρωταθλητής ξεκαθάρισε στον Φέτελ πως ήταν μόνο ένα αστείο.
Ο διευθυντής της Mercedes F1, Τότο Βολφ, επιβεβαίωσε ότι ναι μεν ο Άγγλος είχε στην τρίτη περίοδο των κατατακτήριων ακραία ρύθμιση του κινητήρα του, η οποία έχει πάρει και το χαρακτηρισμό «party mode», αλλά δεν άλλαξε τίποτα μεταξύ της πρώτης και της δεύτερης προσπάθειάς του στην περίοδο αυτή.
"Το αυτοκίνητο έχει ένα party mode, και το ενεργοποιήσαμε πριν από το Q3", είπε ο Αυστριακός. "Όμως, δεν υπήρχε καμία διαφορά από την πρώτη στη δεύτερη προσπάθεια του Λιούις στην τρίτη περίοδο, ο Λιούις μας είπε ότι είχε έναν πολύ καλό γύρο, πολύ συγκροτημένο, με υψηλότερη ταχύτητα στις εξόδους των στροφών. Η διαφορά οφείλεται στο επίπεδο πρόσφυσης που ο Λιούις δεν είχε καταφέρει να βρει μέχρι τότε. Δεν υπήρξε αλλαγή στη ρύθμιση (μεταξύ των δύο αυτών προσπαθειών).
Η αλήθεια είναι ότι η ταχύτητα με την οποία ο Χάμιλτον χειρίστηκε όλη την πρώτη στροφή ήταν ορατή ακόμα και από την τηλεόραση. "Όταν το είδα, σκεφτόμουν ότι δεν θα έβγαινε καν από τη στροφή με τέτοια ταχύτητα. Εκεί είναι που κέρδισε πολύ χρόνο, ήταν σε άλλο επίπεδο σε σχέση με τους προηγούμενους γύρους του εκεί", κατέληξε ο Βολφ.
Φέτελ: Μπροστά σε μια έκπληξη
Ο Σεμπάστιαν Φέτελ, πάντως, δεν αρνήθηκε ότι η μεγάλη διαφορά σε απόλυτη ταχύτητα της Mercedes από τη Ferrari του προκάλεσε έκπληξη - όχι μόνο λόγω των δοκιμών του χειμώνα, αλλά και εξαιτίας της διαφοράς μόλις 0,03 δευτ. που είχαν οι δύο στην πρώτη τους προσπάθεια στο Q3.
"Δεν ξέρω τι έκανε και βρήκε τόσο χρόνο στο τέλος, ίσως απλά να ξύπνησε στο τέλος" είπε ο Φέτελ για τον Χάμιλτον. "Αλλά γενικώς είμαι αρκετά ικανοποιημένος. Σήμερα ήμασταν σε πολύ καλύτερη κατάσταση από χθες. Τα τελευταία τέσσερα χρόνια όλοι είναι πιο κοντά στη Mercedes σε συνθήκες αγώνα, από ό,τι στις κατατακτήριες. Οπότε, ας ελπίσουμε σ’ αυτό".
Από πλευράς RBR, η αντίδραση του Ντάνιελ Ρικιάρντο ήταν λίγο πιο παρορμητική, για τη διαφορά της Mercedes: «Είναι εντελώς εκνευριστικό αυτό. Νομίζω ότι όλοι θέλουν να βλέπουν τη Mercedes να απειλείται λίγο παραπάνω. Ήταν λίγο σαν γροθιά στο στομάχι. Εκείνοι το λατρεύουν, είναι σε καλή θέση, όμως όλοι οι άλλοι το μισούν. Ελπίζω στον αγώνα να μην έχουν πολλή από αυτή την απόδοση, γιατί είναι λίγο τρομακτικές αυτές οι ρυθμίσεις που έχουν», είπε ο Αυστραλός.
Ποινή 5 θέσεων στον Μπότας
Στο μεταξύ, με εντελώς αντίθετη ψυχολογία από τον Χάμιλτον, ο έτερος οδηγός της Mercedes Βάλτερι Μπότας αναμένεται να δεχθεί ποινή 5 θέσεων στην εκκίνηση για την διαφαινόμενη αλλαγή κιβωτίου ταχυτήτων μετά το σφοδρό του ατύχημα στην τρίτη περίοδο των δοκιμών κατάταξης. Σύμφωνα με τη Mercedes, η ένταση της πρόσκρουσης ήταν της τάξεως των 27G.
Αυτό σημαίνει ότι ο Φινλανδός θα εκκινήσει από την 15 θέση, και ο Βολφ φοβάται ότι μόνο καλό δεν θα κάνει αυτό στην αυτοπεποίθηση του Μπότας : «Η αντίδρασή μου, με τη λέξη που αρχίζει από γ, είχε να κάνει με την ψυχολογική επίδραση που θα έχει το ατύχημα στον Βάλτερι. Όταν παίρνεις ένα ρίσκο και καταλήγεις στον τοίχο αρχίζεις να αμφιβάλλεις για τον εαυτό σου. Κι αυτό δεν είναι καλό για τον πρώτο αγώνα. Προσπαθούμε να υποστηρίζουμε τους οδηγούς μας όσο μπορούμε», είπε ο Βολφ.