Η μυθική αμοιβή του Λιούις Χάμιλτον και η διάρκεια του συμβολαίου του με τη Ferrari
Η Scuderia τίναξε τη μπάνκα στον αέρα για το 2025 με τα συμβόλαια του Λιούις Χάμιλτον και του Σαρλ Λεκλέρ. Διαβάστε τις λεπτομέρειες της συμφωνίας του Βρετανού με την ομάδα του Μαρανέλο, όπως έρχονται στο φως μία μέρα μετά τη μεταγραφική “βόμβα” της δεκαετίας.
Ο Λιούις Χάμιλτον θα είναι οδηγός της Scuderia Ferrari από το 2025, όπως ανακοίνωσε η ιταλική ομάδα το βράδυ της Πέμπτης (1/02), λίγα λεπτά μετά την αντίστοιχη ανακοίνωση της Mercedes F1 ότι ο Βρετανός θα αποχωρήσει από το Μπράκλεϊ στο τέλος της αγωνιστικής σεζόν του 2024, της 12ης διαδοχικής του με την ομάδα που τον έκανε 6 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή.
Ο Λιούις θα πάρει τη θέση του Κάρλος Σάινθ, δίπλα στον Σαρλ Λεκλέρ - ένα από τα μεγαλύτερα ταλέντα της γενιάς του, που λόγω της έλλειψης ανταγωνιστικότητας της Scuderia από το 2019 -που είναι οδηγός της- έχει κερδίσει μόνο 5 GP. Ο Χάμιλτον, σε 12 παραπάνω χρόνια στο σπορ, είναι ο πιο επιτυχημένος οδηγός της ιστορίας της F1, με 7 πρωταθλήματα, 103 νίκες και 104 πολ ποζίσιονς προς το παρόν.
Αυτή η διαφορά, εμπειρίας και περγαμηνών, αντικατοπτρίζεται και στα συμβόλαια των δύο οδηγών για το 2025. Η ανανέωση του συμβολαίου του Λεκλέρ για “αρκετά” χρόνια μετά το 2024, όπως ανακοινώθηκε πριν από 10 ημέρες, θα αποφέρει στον Μονεγάσκο 30 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο. Το συμβόλαιο του Χάμιλτον, από την άλλη, περιλαμβάνει ετήσια αμοιβή της τάξης των 40 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως, σύμφωνα με την εφημερίδα Corriere della Serra.
Σύμφωνα με το Forbes, το 2023 ο Λεκλέρ αμείφθηκε από τη Scuderia με 18 εκατομμύρια ευρώ, και ο Χάμιλτον από τη Mercedes με περίπου 51 εκατομμύρια ευρώ. Δεν έχει γνωστό το ποσό του νέου συμβολαίου του Λιούις με την ομάδα του Μπράκλεϊ για το 2024 και ‘25, συνεπώς δεν μπορεί να κριθεί αν οι απολαβές του στη Ferrari θα είναι υψηλότερες ή χαμηλότερες.
Η ιταλική εφημερίδα αναφέρει ότι ο Λιούις επέλεξε υψηλή βάση ετήσιων απολαβών με μειωμένα bonus απόδοσης, και όχι το αντίθετο που φέρεται να ισχύει στην περίπτωση του συμβολαίου του Λεκλέρ. Σε κάθε περίπτωση, όμως, η Ferrari θα είναι η ομάδα με τις υψηλότερες αμοιβές οδηγών στο grip, δαπανώντας 70 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο συν το όποιο bonus για τον καθένα.
Όσον αφορά στη διάρκεια του συμβολαίου του Χάμιλτον με τη Scuderia, από όλες τις ιταλικές πηγές επιβεβαιώνεται ότι είναι 2+1 ετών. Ο Άγγλος, που το 2025 θα είναι 40 ετών, θα αγωνίζεται με το Cavallino το 2025-’26, με τη δυνατότητα να συνεχίσει και το 2027.
Ο διακεκριμένος Ιταλός δημοσιογράφος Λεό Τουρινί, στο μεταξύ, ανέφερε ότι ο πρόεδρος της Ferrari Τζον Έλκαν πόνταρε στον Χάμιλτον για να φέρει τεχνογνωσία στο Μαρανέλο, και πιθανώς να πείσει και ορισμένους από τους μηχανικούς που βασίζονται στη Βρετανία να μετακομίσουν στο Μαρανέλο, στο πλαίσιο της αναδόμησης της ομάδας υπό τον διευθυντή Φρεντ Βασέρ.