Η πιο πικρή ημέρα της Ferrari
Η εγκατάλειψη του Αλόνσο και η 9η θέση του Ράικονεν μέσα στη Μόντσα ξαναφέρνει τα «πέτρινα χρόνια» για τη Scuderia...
Η πρώτη εγκατάλειψη του Φερνάντο Αλόνσο στο σημερινό Ιταλικό GP -από πρόβλημα στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας, ERS- μετά το ατύχημά του νωρίς το 2012 στη Μαλαισία και η πρώτη του με μηχανικό πρόβλημα της Ferrari μετά τον ίδιο αγώνα το 2010 ήρθε στο χειρότερο μέρος για τη Ferrari: μέσα στην έδρα της Scuderia.
Τα πράγματα για την ιταλική ομάδα δείχνουν να είναι χειρότερα ακόμα και από τα «πέτρινα χρόνια» της, καθώς ακόμα και το 1988 που η McLaren ήταν ακόμη περισσότερο κυρίαρχη από τη φετινή Mercedes, η Ferrari ήταν εκεί για να καρπωθεί τη μοναδική νίκη της χρονιάς που η αγγλική ομάδα άφησε να της ξεφύγει, μέσα στη Μόντσα.
« Μετά από τόσους αγώνες χωρίς προβλήματα είναι κρίμα που εγκαταλείψαμε εδώ, στη Μόντσα, μπροστά σε όλους τους οπαδούς μας» είπε ο Αλόνσο. «Θα ήθελα να είχα κάνει έναν πολύ διαφορετικό αγώνα για εκείνους».
« Πριν το πιτ-στοπ ήμασταν ανταγωνιστικοί, αλλά όταν βρίσκεσαι σε ένα γκρούπ αυτοκινήτων που όλα ανοίγουν το DRS οι προσπεράσεις γίνονται αδύνατες. Μετά το πιτ-στοπ, βρέθηκα στο τέλος ενός τρένου αυτοκινήτων και αλλάξαμε τη στρατηγική, αποφασίσαμε να μείνουμε πίσω από το τρενάκι για να περισώσουμε τα ελαστικά και να επιτεθούμε προς το τέλος του αγώνα. Αλλά μετά ήρθε το πρόβλημα του ERS», συνέχισε ο Ισπανός.
Για το μηχανικό πρόβλημα του Αλόνσο, ο αγωνιστικός διευθυντής Μάρκο Ματιάτσι τόνισε: « Είχαμε ένα πρόβλημα με το ERS που δεν είχαμε αντιμετωπίσει στο παρελθόν. Στατιστικά κάποτε θα αντιμετωπίζαμε κι εμείς ένα πρόβλημα αξιοπιστίας, αν και μέχρι στιγμής η αξιοπιστία του αυτοκινήτου μας ήταν καλή. Συμβαίνει. Όλοι είχαν προβλήματα αξιοπιστίας φέτος, εκτός από τη Ferrari, αλλά τώρα μπήκαμε κι εμείς στο γκρουπ. Δεν μου αρέσει αυτό και δεν αισθάνομαι καμία άνεση».
Ο Αλόνσο, έπειτα, εξέφρασε την πικρία του για το αποτέλεσμα της Μόντσα: « Ειδικά χθες δεν ήμασταν αρκετά γρήγοροι, και σήμερα παλεύαμε στις θέσεις οκτώ, επτά, εννιά, οτιδήποτε. Δεν ήταν αυτός ο στόχος μας και δεν ήταν αυτό που θέλαμε να παρουσιάσουμε στους οπαδούς μας».
« Διανύουμε μια δύσκολη χρονιά, όμως παρόλα αυτά όλοι από την Πέμπτη μας στήριζαν εδώ στο μέγιστο και αισθανθήκαμε αυτή την αγάπη προς την ομάδα μας στα καλά και στα άσχημα. Ό,τι έγινε δεν άλλαξε την επιθυμία μου να κερδίζω και για να το πετύχουμε πρέπει να συνεχίσουμε να δουλεύουμε όσο πιο σκληρά μπορούμε».
Ο Κίμι Ράικονεν έκανε έναν δύσκολο αγώνα, στο μεταξύ, προς την εξαιρετικά φτωχή 9η θέση. « Ξέραμε ότι θα ήταν δύσκολο αυτό το τριήμερο και στον αγώνα αποδείχθηκε», είπε ο Φινλανδός. « Δεν είχαμε προβλήματα με την ισορροπία του αυτοκινήτου, απλά μας έλειπε πρόσφυση και ταχύτητα. Μπορούσα να πλησιάσω τους άλλος οδηγούς, αλλά όχι να τους ακολουθήσω από κοντά, γλιστρούσα σε όλο τον τόπο και έπειτα υστερούσαμε σε τελική ταχύτητα στην ευθεία».
« Νομίζω ότι έκανα το μέγιστο που μπορούσα σήμερα, αν και δυστυχώς δεν μπορούσα να πάρω το αποτέλεσμα που θα θέλανε για τον αγώνα της χώρα μας, για την ομάδα και για τους υποστηρικτές μας. Τώρα πρέπει να συνεχίσουμε τη σκληρή δουλειά, διότι οι επόμενες πίστες θα ταιριάξουν περισσότερο στα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου μας», κατέληξε.