Η πίστα των τελικών
To SPORT 24 σας θυμίζει τις έξι προηγούμενες φορές που o τίτλος κρίθηκε στη Βαλένθια (vid.)
Ο 28χρονος Αογιάμα έχει "αγκαλιάσει" από τη Μαλαισία τον τίτλο, καθώς προηγείται με διαφορά 21 βαθμών από τον παγκόσμιο πρωταθλητή, Σιμοντσέλι. O "αφάνας" δεν έχει σύμμαχο ούτε την παράδοση, καθώς μόνο μία φορά τον τίτλο τον έχει πάρει αυτός που ήταν δεύτερος στη βαθμολογία. Τα...κατάφερε ο Νίκι Χέιντεν εις βάρος του "μέντορα" του "SuperSic", Βαλεντίνο Ρόσι το 2006.
Το SPORT 24 σας θυμίζει τους έξι προηγούμενους τελικούς του πρωταθλήματος που έχουν αναδείξει νικητή στην πίστα "Ρικάρντο Τόρμο" στη Βαλένθια.
2002
Στα 125cc ο Μανουέλ Ποτζιάλι (Gilera) από το Σαν Μαρίνο πήγε στη Βαλένθια με οκτώ βαθμούς διαφορά από τον Γάλλο Αρνό Βινσέντ (Aprilia). Ο Βινσέντ τερμάτισε δεύτερος και έγινε ο πρώτος Γάλλος που κατακτά το παγκόσμιο πρωτάθλημα στα 125cc. Το 2008 ο Γάλλος Μάικ ντι Μέλιο ακολούθησε το παράδειγμα του Βινσέντ. Λίγους μήνες νωρίτερα ο Ποτζιάλι είχε ανακοινώσει την αποχώρηση του από την ενεργό δράση στα 26 χρόνια του, καθώς είχε χάσει το ενδιαφέρον του.
2003
Πρωταγωνιστής και πάλι ο Ποτζιάλι αυτή τη φορά στα 250cc. Αναδείχθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής στην πρώτη χρονιά του στη "μεσαία" κατηγορία μετά την τρίτη θέση που πήρε με την Aprilia. "Χαμένος" αυτή τη φορά ήταν ο επίσης Ιταλός Ρομπέρτο Ρόλφο (Honda) που δεν εκμεταλλεύτηκε το πλεονέκτημα των επτά βαθμών που είχε.
2005
Ο Φινλανδός Μίκα Κάλιο (KTM) χρειαζόταν τη νίκη στα 125cc για να μιμηθεί τον σπουδαίο συμπατριώτη του, Γιάρνο Σάαρινεν (σ.σ. δύο τίτλοι στα 250cc). Ο Κάλιο νίκησε μεν, αλλά ο Ελβετός Τόμας Λούτι (Honda) πήρε τον τίτλο. Χρειαζόταν να τερματίσει τουλάχιστον στην 14η θέση. Ο Λούτι πέρασε τη γραμμή του τερματισμού ένατος, αναδείχθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής και αθλητής της χρονιάς στην Ελβετία. Ακόμα και χωρίς τίτλο ο Κάλιο αγωνίζεται σήμερα στο MotoGP με την Pramac Ducati, την ώρα που ο Λούτι θα συνεχίσει στην κατηγορία Moto2.
2006
Το μεγαλύτερο λάθος στην καριέρα του Βαλεντίνο Ρόσι: Ένα ολόκληρο πρωτάθλημα του στοίχισε. Ο "γιατρός" διεκδικούσε τον τρίτο συνεχόμενο τίτλο με τη Yamaha στο MotoGP και τον τελευταίο στα 990cc. "Πέταξε" στη Βαλένθια με διαφορά οκτώ βαθμών από τον άλλοτε τιμέιτ του και διεκδικητή του τίτλου, Νίκι Χέιντεν (Repsol Honda).
Ο "γιατρός" ξεκίνησε από την πολ ποζίσιον, "κοιμήθηκε" στην εκκίνηση, είχε πτώση και ξαναμπήκε στον αγώνα. Ο Ρόσι τερμάτισε 13ος, αλλά ο Χέιντεν με την τρίτη θέση που πήρε, έδωσε στη Honda τον τελευταίο τίτλο της. Αυτή ήταν η μοναδική φορά που ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας, έχασε τον τίτλο στη Βαλένθια.
Κανένας εκ των δύο δεν νίκησε έκτοτε στη Βαλένθια. Ο Ρόσι βέβαια κατέκτησε στην πορεία δύο παγκόσμιους τίτλους, καταρρίπτοντας το ένα ρεκόρ μετά το άλλο. Ο Χέιντεν ολοκλήρωσε το 2008 την καριέρα του στη Honda δίχως περαιτέρω επιτυχία και ολοκληρώνει μία δύσκολη πρώτη σεζόν στη Ducati.
Στα 250cc o μετέπειτα τιμέιτ του Ρόσι στη Fiat Yamaha, ο Χόρχε Λορένθο (Aprilia) έπαιρνε τον πρώτο παγκόσμιο τίτλο του εις βάρος του μετέπειτα διαδόχου του Χέιντεν στη Repsol Honda, Αντρέα Ντοβιτσιόζο (Honda). Ο Λορένθο απολάμβανε διαφορά 13 βαθμών από τον αντίπαλο του. Τερμάτισε τέταρτος με τον "Ντόβι" να διασχίζει έβδομος τη γραμμή τερματισμού.
2007
Στα 125cc έγινε εκπληκτικός αγώνας. Ο Γκαμπορ Ταλμάσι (Aprilia) χάρισε στην Ουγγαρία τον πρώτο παγκόσμιο τίτλο της μετά από "μάχη" με τον τοπικό ήρωα Έκτορ Φαουμπέλ. Το δίδυμο έκανε το 1-2 στην εκκίνηση με τον Φαουμπέλ να νικά στον αγώνα και τον Ταλμάσι να είναι δεύτερος. Ο Ούγγρος προηγούνταν με δέκα βαθμούς στο πρωτάθλημα, ήθελε και τη νίκη, αλλά ο Φαουμπέλ δεν ήταν διατεθειμένος να τα χάσει όλα. Το δίδυμο των πρωταγωνιστών θα... ξαναπιάσει την κόντρα από εκεί που την άφησε (πιθανότατα) το 2010 στη Moto2.
H πτώση του Ρόσι και ο τίτλος του Χέιντεν
Η κούρσα του Ταλμάσι προς τον τίτλο (στα ουγγρικά):