Η πρώτη εικόνα των μονοθεσίων του 2018
Η πρώτη κύρια ένδειξη, ενόψει του πρώτου φετινού grand prix, την 25 Μαρτίου στην Αυστραλία, είναι ότι θα συνεχιστεί και το 2018 η τάση της Mercedes να είναι ταχύτερη στον έναν γύρο και της Ferrari πιο ανταγωνιστικής στους διαδοχικούς γύρους του αγώνα.
Ο πρώτος χρόνος του Λιούις Χάμιλτον με τη Mercedes W09 και η ταχύτερη συστοιχία γύρων της Ferrari SF71H στα χέρια του Σεμπάστιαν Φέτελ, στο πρώτο τετραήμερο χειμερινών δοκιμών της Formula 1 στη Βαρκελώνη, άφησαν κάποιες αρχικές ενδείξεις -και σε κανέναν βαθμό ακόμα βεβαιότητες- για τη δυναμική των νέων μονοθεσίων του 2018.
Η πρώτη κύρια ένδειξη, ενόψει του πρώτου φετινού grand prix, την 25 Μαρτίου στην Αυστραλία, είναι ότι θα συνεχιστεί και το 2018 η τάση της Mercedes να είναι ταχύτερη στον έναν γύρο και της Ferrari πιο ανταγωνιστικής στους διαδοχικούς γύρους του αγώνα.
Ο Χάμιλτον ήταν 0,3 δευτ. ταχύτερος του Φέτελ σε απόλυτο χρόνο, με εντυπωσιακή αεροδυναμική απόδοση της W09 στα δύο πρώτα γρήγορα τμήματα της πίστας του Μοντμελό - και ακόμα πιο εντυπωσιακή, το τελευταίο απόγευμα, στο αργό τελευταίο κομμάτι της πίστας.
Φυσικά τα φορτία καυσίμου τους ήταν άγνωστα, όμως η μέση και η μαλακή γόμα, με την οποία αντίστοιχα ο Άγγλος και ο Γερμανός πέτυχαν τους καλύτερους χρόνους τους, δεν είχαν ιδιαίτερη διαφορά απόδοσης στις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες της Βαρκελώνης.
Ενδεικτικό της μη ασφαλούς πρόβλεψης της δυναμικής των μονοθεσίων είναι ότι ο Φέτελ πέτυχε τον ταχύτερο χρόνο του με πολύ κρύο την Τρίτη (27/2), ενώ ο Χάμιλτον το μοναδικό ζεστό απόγευμα, της Πέμπτης (1/3), στο οποίο η άσφαλτος έφτασε μέχρι και τους 14 Κελσίου.
Η αρετή του Χάμιλτον να θερμαίνει ταχύτερα τα ελαστικά ίσως έπαιξε το ρόλο της στο γεγονός ότι για τη Mercedes δούλεψε καλύτερα η μέση γόμα, ενώ για τη Ferrari η μαλακή. Σε κάθε περίπτωση, οι δύο γόμες δεν είχαν μεγάλες διαφορές, ενώ αντίθετα η πολύ μαλακή (supersoft) και η υπερμαλακή ήταν σχεδόν 1,5 με 2,0 δευτερόλεπτα ταχύτερες στο γύρο.
Κατ’ αυτόν τον τρόπο, δεν έχει και ιδιαίτερο νόημα το γεγονός ότι ο Στόφελ Βαντούρν, στο ξεκίνημα της McLaren MCL33 με τη Renault, σημείωσε τον τρίτο χρόνο του τετραημέρου, με την υπερμαλακή γόμα. Ούτε ότι ο Φερνάντο Αλόνσο σημείωσε τον 10 χρόνο με την πολύ μαλακή. Ίσως η υστέρηση περίπου 2,0 δευτ. στο γύρο της McLaren να οφείλεται σε ρυθμίσεις ασφαλείας, για τα πρώτα χιλιόμετρα με τον πρωτόγνωρο κινητήρα της Renault.
Το γεγονός είναι ότι η McLaren παραμένει ένα αίνιγμα που ίσως αποκαλυφθεί, λίγο, στις δοκιμές της επόμενης εβδομάδας - εφ’ όσον δεν έχει τα προβλήματα του πρώτου τετραημέρου δοκιμών: έναν τροχό κι ένα εξάρτημα της εξάτμισης που αποκολλήθηκαν κι ένα σημείο έντονης συγκέντρωσης θερμότητας, προβλήματα που κόστισαν πολύτιμο χρόνο δοκιμών την πρώτη εβδομάδα.
«Η ψύξη είναι το πρώτο που κοιτούν όλες οι ομάδες την πρώτη εβδομάδα δοκιμών, και με νέο κινητήρα είναι συχνό φαινόμενο να εντοπίζεις στην αρχή κάποια σημεία συσσώρευσης θερμότητας», είπε ο αγωνιστικός διευθυντής της McLaren, Ερίκ Μπουγέ, για τη νέα αρχή με τους κινητήρες της Renault, έπειτα από τρία δύσκολα χρόνια με τη Honda. Πάντως, η McLaren στις πρώτες δοκιμές του 2018 έκανε 52 παραπάνω γύρους, σε σχέση με πέρσι, και σε αντίθεση με το ’17 συνέλλεξε αεροδυναμικά δεδομένα και έκανε μηχανικές ρυθμίσεις. Απομένει, την επόμενη εβδομάδα, να συμπληρώσει και προσομοίωση αγώνα.
Σε αντίθεση, επίσης, με το 2017, η Honda ξεκίνησε τις φετινές δοκιμές στην πλάτη της Toro Rosso απαριθμώντας τους περισσότερους γύρους από οποιοδήποτε άλλο μονοθέσιο, με τον Πιέρ Γκασλύ. Προς το παρόν, ωστόσο, αυτοί οι γύροι δεν ήταν ιδιαίτερα γρήγοροι.
Η βασική ομάδα της Red Bull δεν έδειξε καμιά ιδιαίτερη αρετή, πέραν της απόδοσής της στη συστοιχία γύρων, που δεν υπολειπόταν παρά μόνο 0,2 δευτ. της Ferrari. Οι Ντάνιελ Ρικιάρντο και Μαξ Φερστάπεν, από πλευράς απόλυτων χρόνων, δεν έκαναν γρήγορους γύρους το τελευταίο -ζεστό- απόγευμα, συνεπώς ακόμα δεν υπάρχει μέτρο σύγκρισης για την ταχύτητα της RB14.
Μένει μόνο η δήλωση του Φερστάπεν πως «έχει μεγάλη διαφορά η συμπεριφορά του αυτοκινήτου, με θετικό τρόπο» - γεγονός που μάλλον μεταφράζεται ότι στο Μίλτον Κινς λύθηκε το περσινό πρόβλημα συσχετισμού των δεδομένων της αεροσήραγγας με τα αεροδυναμικά δεδομένα από την πίστα.
Οι πρώτες δοκιμές του 2018 άφησαν την υπόνοια ότι ενδεχομένως το πιο πιθανό σενάριο είναι να μην αλλάξουν δραματικά οι ισορροπίες στην κορυφή, σε σχέση με πέρσι. «Είναι δύσκολο να πούμε πόση από τη βελτίωση του αυτοκινήτου οφείλεται στην πίστα, στην πρόσφυση και στα ελαστικά», είπε ο πρωταθλητής, Λιούις Χάμιλτον. «Όμως αναμφίβολα [η Mercedes W09] δίνει την αίσθηση ταχύτερου αυτοκινήτου σε σχέση με το περσινό, κι αυτό είναι θετικό.
FORMULA 1 - ΔΟΚΙΜΕΣ 1 2018 - ΒΑΡΚΕΛΩΝΗ
ΟΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ ΧΡΟΝΟΙ ΤΟΥ 4ΗΜΕΡΟΥ
1. Χάμιλτον (Mercedes) 1:19.333
2. Φέτελ (Ferrari) 1:19.673
3. Βαντούρν (McLaren-Renault) 1:19.854
4. Μπότας (Mercedes) 1:19.976
5. Ρικιάρντο (Red Bull-Renault) 1:20.179
6. Μάγκνουσεν (Haas-Ferrari) 1:20.317
7. Φερστάπεν (Red Bull-Renault) 1:20.326
8. Ράικονεν (Ferrari) 1:20.506
9. Χούλκενμπεργκ (Renault) 1:20.547
10. Αλόνσο (McLaren-Renault) 1:20.929
11. Σάινθ (Renault) 1:20.940
12. Στρολ (Williams-Mercedes) 1:21.142
13. Γκάσλυ (Toro Rosso-Honda) 1:21.318
14. Κούμπιτσα (Williams-Mercedes) 1:21.495
15. Σίρότκιν (Williams-Mercedes) 1:21.822
16. Οκόν (Force India-Mercedes) 1:21.841
17. Πέρεθ (Force India-Mercedes) 1:21.973
18. Χάρτλεϊ (Toro Rosso-Honda) 1:22.371
19. Γκροζάν (Haas-Ferrari) 1:22.578
20. Λεκλέρκ (Sauber-Ferrari) 1:22.721
21. Έρικσον (Sauber-Ferrari) 1:23.408
22. Μαζεπίν (Force India-Mercedes) 1:25.628