FORMULA 1

Η Red Bull αισιόδοξη ότι έλυσε τα περσινά της προβλήματα -Φερστάπεν: “Βελτιωμένη παντού η RB21”

Μαξ Φερστάπεν, Red Bull RB21, δοκιμές εξέλιξης Μπαχρέιν 2025, πρώτη ημέρα AP Photo/Darko Bandic

Μετά την πρώτη ημέρα των δοκιμών εξέλιξης στο Μπαχρέιν, η Red Bull Racing εκτιμά ότι με τη νέα RB21 βρήκε λύσεις στα μεγάλα προβλήματα αστάθειας της απόδοσης και μικρού ‘παραθύρου’ ρυθμίσεων της περσινής RB20.

Ο βασικός στόχος της Red Bull Racing με τη μετάβαση από την περσινή RB20 στη φετινή RB21 ήταν να λύσει τα προβλήματα στην ισορροπία του μονοθεσίου της και του μικρού ‘παραθύρου’ ρυθμίσεων για τη βέλτιστη απόδοσή του- χωρίς να θυσιάσει τίποτα από την απόλυτη ταχύτητά του, όπως δήλωσε πρόσφατα ο τεχνικός διευθυντής Πιέρ Βασέ.

Η πρώτη πλήρης ημέρα δοκιμών του 2025, χθες (26/2) στο Μπαχρέιν, έδωσε σαφείς ενδείξεις ότι η προσπάθεια της ομάδας προς αυτή την κατεύθυνση (που ξεκίνησε από τον περασμένο Σεπτέμβριο, μετά την παταγώδη αποτυχία της ομάδας στο GP Ιταλίας) αποδίδει καρπούς με την RB21.

Οι συστοιχίες γύρων μας ήταν αρκετά ανταγωνιστικές” είπε ο σύμβουλος της Red Bull Χέλμουτ Μάρκο. “Το αυτοκίνητο είναι πιο προβλέψιμο και αντιδρά στις αλλαγές [ρυθμίσεων] με φυσιολογικό τρόπο.

Οπότε, όλα τα προβλήματα που είχαμε πέρσι πιστεύω ότι τώρα βελτιώθηκαν πολύ, ή και ότι ίσως έχουν διευθετηθεί. Ο Μαξ λέει ότι το αυτοκίνητο είναι πιο περίπλοκο και επίσης πιο συγκροτημένο, και ό,τι κι αν κάνουν με τις αλλαγές αυτό αντιδρά με το σωστό τρόπο.

Στον ταχύτερό του γύρο είχε ένα μικρό πρόβλημα (σ.σ.: μια μικροέξοδο στο δεύτερο τμήμα της πίστας), οπότε θα μπορούσε να ήταν [ταχύτερος]. Αλλά σε κάθε περίπτωση, λέμε ότι οι συστοιχίες γύρων ήταν ειλικρινά εντυπωσιακές, και η φθορά των ελαστικών μας ήταν πολύ καλή. Το αυτοκίνητο έχει μεγαλύτερο εύρος και είναι πιο προβλέψιμο για τους οδηγούς”, πρόσθεσε ο Αυστριακός.

Μιλώντας στον Τύπο μετά την πρώτη ημέρα των δοκιμών στο Σακίρ, στο μεταξύ, ο Μαξ Φερστάπεν φάνηκε αρκετά χαρούμενος με την βελτίωση της RB21: Το αυτοκίνητο ήταν πολύ αξιοπρεπές στην οδήγηση, για να είμαι ειλικρινής” είπε ο Ολλανδός, έχοντας γράψει νωρίτερα τον 3ο χρόνο, δυόμισι δέκατα πίσω από τον ταχύτερο της ημέρας Λάντο Νόρις με τη McLaren MCL39.

Από άποψη ταχύτητας”, συνέχισε ο πρωταθλητής, “είναι πάντα δύσκολο να βγάλεις συμπεράσματα, αλλά το χάρηκα. Φαντάζομαι ότι αυτό είναι το σημαντικότερο. Ήταν λίγο πιο προβλέψιμο.

Όμως και πέρσι αυτό τον καιρό εδώ επίσης δεν ήταν τόσο άσχημα, αλλά νομίζω ότι η ομάδα έχει μάθει αρκετά από πέρσι. Οπότε τώρα πρέπει να βρούμε τις λύσεις που χρειαζόμαστε από πέρσι και να δούμε στην Αυστραλία πώς τα πήγαμε, σε μια εντελώς διαφορετική πίστα. Όμως μέχρι τώρα το απολαμβάνω” πρόσθεσε ο 27χρονος.

Ο Μαξ Φερστάπεν στη συνέντευξη Τύπου των δοκιμών εξέλιξης στο Μπαχρέιν AP Photo/Darko Bandic

Στην ερώτηση αν η ισορροπία της RB21 του δίνει πλέον τη σιγουριά που χρειάζεται για να οδηγήσει στο όριο, ο Φερστάπεν απάντησε: “Δεν μπορεί να είναι χειρότερα από πέρσι, οπότε πιστεύω ότι η κατεύθυνση της δουλειάς μας είναι καλή. Πρέπει λοιπόν να την ακολουθήσουμε και να δούμε τι περισσότερο μπορούμε να αντλήσουμε.

Αλλά ακόμα είναι πολύ, πολύ νωρίς και υπάρχουν πολλά ακόμα που εξετάζουμε και θέλουμε να βελτιώσουμε. Όμως ήδη η διαφορά είναι μεγάλη σε σχέση με πέρσι. [Το αυτοκίνητο] είναι βελτιωμένο παντού, σε κάθε τομέα, σε σχέση με πέρσι.

Αλλά δεν θέλω να μπω σε πολλές λεπτομέρειες. Θα τις κρατήσουμε για τους εαυτούς μας, και θα δούμε. Έχουμε κάνει μισή μέρα κι έχουμε επίσης πολλά να αναλύσουμε, αλλά ναι, είναι θετικά τα πράγματα”, κατέληξε ο Μαξ Φερστάπεν.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ