FORMULA 1

Η Red Bull γκρεμίζεται: O Άντριαν Νιούι αποφάσισε να φύγει στο τέλος του 2024

Red Bull Content Pool
SUZUKA, JAPAN - APRIL 05: Adrian Newey, the Chief Technical Officer of Oracle Red Bull Racing looks on in the garage during practice ahead of the F1 Grand Prix of Japan at Suzuka International Racing Course on April 05, 2024 in Suzuka, Japan. RED BULL CONTENT POOL

Επιβεβαιώνται από πολλαπλές και αξιόπιστες πηγές ότι ο σχεδιαστής των κυρίαρχων μονοθεσίων της RBR των τελευταίων τριών σεζόν της Formula 1 έλαβε την απόφαση να φύγει από την ομάδα του Μίλτον Κινς στο τέλος της φετινής χρονιάς. Ποιοί είναι οι πιθανοί προορισμοί του 65χρονου.

Η απόφαση του Νιούι να αποχωρήσει από τη Red Bull Racing, την οποία έφερε στο φως το γερμανικό περιοδικό Auto Motor und Sport και έπειτα επιβεβαιώθηκε και από τα βρετανικά μέσα ενημέρωσης, βάζει τέλος στη σχεδόν 20ετή συνεργασία του Νιούι με τη RBR.

Μετά τη “μετακόμισή” του από τη McLaren στο Μίλτον Κινς το 2006, τα μονοθέσια της Red Bull που έφεραν την υπογραφή του Βρετανού κατέκτησαν επτά πρωταθλήματα οδηγών -από τους Σεμπάστιαν Φέτελ και Μαξ Φερστάπεν- και έξι κατασκευαστών, μέχρι στιγμής.

Ο Νιούι είχε υπογράψει πέρσι την ανανέωση του συμβολαίου του με τη RBR μέχρι το τέλος του 2025. Όμως, το ξέσπασμα του εσωτερικού 'πολέμου ισχύος' στη Red Bull διατάραξε τις εύθραυστες ισορροπίες στην ομάδα, και το κλίμα ηρεμίας το οποίο ανέκαθεν είχε ανάγκη ο Βρετανός σχεδιαστής.

Η εσωτερική διαμάχη στη Red Bull ξεκίνησε στις αρχές του περασμένου Φεβρουαρίου με τις κατηγορίες που αντιμετώπισε ο διευθυντής της RBR Κρίστιαν Χόρνερ από μία γυναίκα υπάλληλο της ομάδας περί “απρεπούς συμπεριφοράς” απέναντί της.

Στην πορεία έγινε γνωστό ότι αυτή ήταν απλώς η πρώτη πράξη του “πολέμου” μεταξύ των Ταϊλανδών και των Αυστριακών μετόχων της εταιρείας, με τον Κρίστιαν Χόρνερ στην πλευρά των μεν και τον Χάλμουτ Μάρκο στην πλευρά των δε. Και ότι σε αυτό τον “πόλεμο” ο Χόρνερ διεκδικεί τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της Red Bull παγκοσμίως.


Παρότι η υπόθεση τον τελευταίο καιρό δείχνει ελεγχόμενη από τη Red Bull, η ομάδα τώρα φέρεται να δέχθηκε το πρώτο μεγάλο πλήγμα από αυτήν: την απόφαση του Νιούι να αποχωρήσει. Ο 65χρονος δεν έκρυψε την αναστάτωσή του για όλη την εσωτερική διαμάχη στην ομάδα, η οποία τον οδήγησε στην απόφαση να ενημερώσει την ομάδα ότι σκοπεύει να αποχωρήσει.

Στο μεταξύ, δεν αποκλείεται να έπαιξε ρόλο και η εσωτερική πληροφόρηση που έχει ο Νιούι σχετικά με την πρόοδο του κινητήρα της Red Bull Ford Powertrains για το 2026. Η ομάδα αποφάσισε για πρώτη φορά στην ιστορία της να γίνει κατασκευάστρια των κινητήρων της, ξεκινώντας από την αλλαγή των τεχνικών κανονισμών του '26, και κανείς δεν γνωρίζει πως προοδεύει το συγκεκριμένο πλάνο και πώς εξελίσσεται ο κινητήρας της RBR.

Όλα αυτά συμβαίνουν την ώρα που η Red Bull εξακολουθεί να είναι -για τρίτη διαδοχική χρονιά- απολύτως κυρίαρχη στην πίστα, με την ανίκητη RB20. Η κίνηση του Νιούι να αποχωρήσει είναι από μόνη της ικανή να γκρεμίσει όλο αυτό το άρτιο οικοδόμημα του Μίλτον Κινς.

Και μπορεί, επίσης, να συμπαρασύρει στην έξοδο από την ομάδα και τον Μαξ Φερστάπεν, ο οποίος σε πρόσφατες δηλώσεις του αναφέρθηκε στη μεγάλη σημασία που έχει για την ομάδα η συνεχιζόμενη παρουσία στο Μίλτον Κινς όλων των σημαντικών “πυλώνων” της επιτυχίας της ομάδας, όπως είναι ο Νιούι.

Θεωρητικά ο Ολλανδός έχει όρους που του επιτρέπουν να σπάσει το συμβόλαιό του με την RBR, όπως τον όρο της παρουσίας του Αυστριακού Χέλμουτ Μάρκο. Κι η διαφαινόμενη αποχώρηση του Άντριαν Νιούι αναζωπυρώνει τη συζήτηση για τον Μαξ, σχετικά με τον καλύτερο προορισμό που θα πρέπει να ακολουθήσει εφεξής, με δεδομένο το ενδιαφέρον της Mercedes να του προσφέρει ένα ηγεμονικό συμβόλαιο.

Όμως, η απόφαση του Φερστάπεν θα επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό και από την επιλογή που θα κάνει ο Νιούι για το μέλλον του. Γνωρίζουμε ήδη ότι ο σχεδιαστής έχει δεχθεί την προσφορά ηγεμονικού συμβολαίου από τον Λόρενς Στρολ, που φημολογείται ότι είναι ύψους 100 εκατομμυρίων δολαρίων για 4 χρόνια- για να μεταβεί στην Aston Martin.

Επίσης, είναι γνωστό ότι ο Νιούι έχει προχωρήσει σε λεπτομερείς διαπραγματεύσεις με τη Ferrari, για το ενδεχόμενο να μεταβεί στο Μαρανέλο και στη Scuderia. Το δέλεαρ του cavallino ουδέποτε άφηνε αδιάφορο τον Νιούι, και εκεί θα συνεργαστεί με τον Λιούις Χάμιλτον, όμως από την άλλη η Aston του προσφέρει το ηγεμονικό συμβόλαιο και την παραμονή του στη Βρετανία. Επιπλέον, δεν αποκλείεται στη μάχη της διεκδίκησής του να έχει μπει και η Mercedes F1.

Σε κάθε περίπτωση, ο Νιούι -μετά την αποχώρησή του από τη Red Bull Racing- θα πρέπει να απέχει από τη Formula 1 για ένα σεβαστό χρονικό διάστημα, που περιγράφεται με σαφήνεια στους όρους του συμβολαίου του με την ομάδα. Συνήθως, στις περιπτώσεις των κορυφαίων τεχνικών στελεχών των ομάδων, το διάστημα αυτό είναι διάρκειας ενός έτους.

Αυτό είναι σημαντικό διότι -αν ο Νιούι αποχωρήσει από φέτος από το Μίλτον Κινς- τότε η Red Bull του 2026 -για τη μεγάλη αλλαγή των τεχνικών κανονισμών της χρονιάς εκείνης- δεν θα είναι σχεδιασμένη εξ ολοκλήρου και μέχρι τέλους από τον Βρετανό.

TAGS FORMULA 1 F1 F1 2025 RED BULL ΑΝΤΡΙΑΝ ΝΙΟΥΙ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ