FORMULA 1

Η Red Bull και το αδιέξοδο με τους κινητήρες

SUZUKA, JAPAN - SEPTEMBER 26:  Daniil Kvyat of Russia and Infiniti Red Bull Racing sits in his car in the garage during final practice for the Formula One Grand Prix of Japan at Suzuka Circuit on September 26, 2015 in Suzuka.  (Photo by Dan Istitene/Getty Images)
SUZUKA, JAPAN - SEPTEMBER 26: Daniil Kvyat of Russia and Infiniti Red Bull Racing sits in his car in the garage during final practice for the Formula One Grand Prix of Japan at Suzuka Circuit on September 26, 2015 in Suzuka. (Photo by Dan Istitene/Getty Images) GETTY IMAGES

Έχουν στενέψει επικίνδυνα τα περιθώρια για την Red Bull σχετικά με τους κινητήρες που θα κινούν του χρόνου τα μονοθέσιά της. Διαβάστε αναλυτικά το θέμα.

Η πολυετής και κατά γενική ομολογία άκρως πετυχημένη συνεργασία της με τη Renault ολοκληρώνεται στο τέλος της σεζόν. Και μάλιστα με πρωτοβουλία της ίδιας της ομάδας και του ιδιοκτήτη της, Dietrich Mateschitz που αποφάσισε πως δεν πρόκειται να ξανασυνεργαστεί με την γαλλική εταιρεία λόγω του ότι οι κινητήριες μονάδες της σε αυτήν την νέα, υβριδική εποχή, δεν είναι ανταγωνιστικοί.

Η προσέγγιση στη Mercedes-Benz δεν είχε την ανταπόκριση που περίμεναν οι άνθρωποι της ομάδας, με τον Toto Wolff να αποκλείει κάθε ενδεχόμενο συνεργασίας. H... πόρτα έκλεισε οριστικά μετά και την ανακοίνωση προ ολίγων ωρών, ότι από το 2016 η Manor θα χρησιμοποιεί τις κινητήριες μονάδες της Mercedes. Για την ακρίβεια, τα μονοθέσιά της θα αγωνίζονται του χρόνου με τους φετινούς κινητήρες που έχουν τα "ασημένια βέλη". Παράλληλα, η Manor θα συνεργαστεί και με την Williams, η οποία θα την προμηθεύει με κιβώτια ταχυτήτων και εξαρτήματα για τις αναρτήσεις.

Η μόνη λύση που υπάρχει στον ορίζοντα για τη Red Bull είναι η Ferrari, με την οποία είχε συνεργαστεί το 2006, χωρίς να έχει μείνει ευχαριστημένη, γι' αυτό άλλωστε και από την επόμενη σεζόν (2007) ξεκίνησε τη συνεργασία της με τη Renault. Προς το παρόν όμως η υπόθεση έχει οδηγηθεί σε αδιέξοδο, με αποτέλεσμα η Red Bull να σκέφτεται και να απειλεί ακόμα και με αποχώρηση από το σπορ.

Που "κολλάει" η υπόθεση συνεργασίας με τη Ferrari

H πρόταση που έκανε η Scuderia στη Red Bull ήταν να της δώσει τους φετινούς κινητήρες της, κάτι που απέρριψαν κατηγορηματικά οι άνθρωποί της, χαρακτηρίζοντας μάλιστα προσβλητική την πρόταση, τη στιγμή μάλιστα που οι άλλοι πελάτες της ιταλικής φίορμας, η Haas και η Sauber θα έχουν τις μονάδες του 2016. Προς το παρόν, λοιπόν, βρισκόμαστε σε αδιέξοδο.

Γιατί έχουν ανάγκη ο ένας τον άλλο;

Μπορεί να βρεθεί η χρυσή τομή, αρκεί να ικανοποιήσουν τα "θέλω τους". Και σε αυτήν την περίπτωση και οι δύο έχουν κάποιους άσους κρυμμένους στο μανίκι τους.

Το θέμα των κινητήρων και η δυνατότητα εξέλιξής τους κατά τη διάρκεια της σεζόν απασχολεί έντονα τις ομάδες που δεν συνεργάζονται με τη Mercedes.

Φέτος οι εταιρείες είχαν τη δυνατότητα να προχωρήσουν σε κάποιες αλλαγές στα εξαρτήματα των μονάδων με βάση κάποια tokens που είχαν στη διάθεσή τους.

Για το 2016 όμως θα επιβληθεί απαγόρευση εξέλιξης των κινητήρων κατά τη διάρκεια της αγωνιστικής περιόδου.

Η Ferrari θα ήθελε να εφαρμοστεί και του χρόνου η λύση με τα tokens, ενώ Honda και Renault που αντιμετωπίζουν προβλήματα με την απόδοση κυρίως των υβριδικών συστημάτων τους επιθυμούν την ελεύθερη εξέλιξη καθ' όλη τη διάρκεια της χρονιάς, ώστε να μπορέσουν να κλείσουν την ψαλίδα που τους χωρίζει από τους άλλους δύο κατασκευαστές. Η Mercedes, πάλι, που βρίσκεται σε θέση ισχύος, είναι ανοιχτή σε συζητήσεις.

Για να ληφθεί μια απόφαση επί του θέματος θα πρέπει να συμφωνήσουν όλες οι ομάδες. Και εδώ μπαίνει η Red Bull, η οποία μπορεί να χρησιμοποιήσει ως διαπραγματευτικό χαρτί και μάλιστα ισχυρό, την ψήφο της. Μπορεί να μπλοκάρει όποια απόφαση ληφθεί σε περίπτωση που η Ferrari δεν δεχθεί να της δώσει κινητήρες προδιαγραφών 2016.

Από την άλλη, η Scuderia θα ρίξει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων κάποια ονόματα πιλότων που την ενδιαφέρουν, αλλά ανήκουν στο δυναμικό της Red Bull και της Toro Rosso και δεσμεύονται μάλιστα με συμβόλαια.

Οι δυο ομάδες έχουν στο δυναμικό τους τέσσερις από τους πλέον ταλαντούχους και περιζήτητους πιλότους του γκριντ (Ricciardo, Kvyat, Sainz Jr., Verstappen).

Ο Daniel Ricciardo και ο Max Verstappen είναι δύο οδηγοί που ενδιαφέρουν πολύ την ιταλική ομάδα που σχεδιάζει τη μετά-Raikkonen εποχή. Ο Αυστραλός, όμως, έχει συμβόλαιο μέχρι και τα τέλη του 2018, ενώ ο Ολλανδός που "βγάζει μάτια" με την Toro Rosso στην πρώτη του σεζόν στην F1, έχει συμβόλαιο μέχρι και τα τέλη του 2017.

Προβλήματα και για την Toro Rosso

Δύσκολα είναι τα πράγματα και για την Toro Rosso που ψάχνει και αυτή για κινητήρες. Μια λύση είναι η Ηonda, αλλά το ιαπωνικό εργοστάσιο σπεύδει να ξεκαθαρίσει πως αυτή τη στιγμή είναι δύσκολο έως απίθανο να δώσει κινητήρες και σε άλλη ομάδα, από τη στιγμή που ακόμα δεν έχει καταφέρει να λύσει τα προβλήματα νεότητας των μονάδων της.

Ομάδες/κινητήρες 2016

- H Mercedes-Benz θα δίνει τους κινητήρες της στις: Μercedes, Williams, Force India, Manor.
- Η Ferrari θα δίνει τους κινητήρες της στις: Ferrari, Sauber, Haas, Red Bull (;).
- H Renault θα δίνει τους κινητήρες της στις: Lotus (θα περάσει στα χέρια της Renault), Toro Rosso (;).
- H Ηonda θα δίνει τους κινητήρες της στη: ΜcLaren.

Διαβάστε ακόμα στο Car and Driver:

Ο Button μένει στην F1 γιατί πιστεύει στο project McLaren-Honda

Αυτό είναι το πρόγραμμα της F1 για το 2016

Tα ρόστερ των ομάδων για το 2016

TAGS FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ