MERCEDES F1

Formula 1: Η Red Bull πιστεύει ότι η Mercedes σύντομα θα κάνει τριπλή τη μάχη των τίτλων

Formula 1: Η Red Bull πιστεύει ότι η Mercedes σύντομα θα κάνει τριπλή τη μάχη των τίτλων
RED BULL CONTENT POOL

Το 2022 δεν σηματοδοτεί -όχι ακόμη, τουλάχιστον- το τέλος της εποχής της οκταετούς κυριαρχίας της Mercedes στη Formula 1, σύμφωνα με τον σύμβουλο της RBR Δρ. Χέλμουτ Μάρκο, ο οποίος προβλέπει ότι σύντομα η πρωταθλήτρια θα επιστρέψει στις μάχες για τις νίκες στα φετινά GP.

Η Mercedes F1 ξεκίνησε το 2022 με πολύ σοβαρά προβλήματα, που κατά κύριο λόγο γεννιούνται από την αδυναμία της να αντιμετωπίσει τις αναπηδήσεις (porpoising) της W13 στις ευθείες - κάτι που οι αεροδυναμιστές του Μπράκλεϊ προσπαθούν να πετύχουν χωρίς να κάνουν συμβιβασμούς στην παραγωγή άντωσης από το αρχικό σχέδιο του νέου "ασημένιου βέλους".

Οι αναπηδήσεις, με τη σειρά τους, δεν επιτρέπουν στην ομάδα να κατανοήσει πλήρως και να ρυθμίσει τη W13 όπως χρειάζεται για να βγάλει στην επιφάνεια την ταχύτητά της. Το πρόβλημα είναι τέτοιο που άφησε τον Λιούις Χάμιλτον έξω από το Q2 στις κατατακτήριες δοκιμές του GP Σαουδικής Αραβίας, πριν από δέκα μέρες. Η Mercedes W13 είναι, μέχρι στιγμής, ξεκάθαρα το τρίτο σε ταχύτητα μονοθέσιο της F1.

Ένα από τα μεγάλα ερωτήματα ενόψει του GP Αυστραλίας το προσεχές τριήμερο (8-10 Απριλίου) είναι αν, και σε ποιο βαθμό, η Mercedes θα έχει βρει κάποια λύση για τα προβλήματά της αυτά. Όμως, ο Χέλμουτ Μάρκο της Red Bull Racing εκτιμά ότι αυτή η στιγμή δεν θα αργήσει, και η Mercedes θα μπει σύντομα στη φετινή μάχη της RBR με τη Ferrari.

Ο σύμβουλος της RBR Δρ. Χέλμουτ Μάρκο
Ο σύμβουλος της RBR Δρ. Χέλμουτ Μάρκο RED BULL CONTENT POOL

Ο Αυστριακός, μάλιστα, είπε ότι ακόμη δεν μπορούμε να μιλήσουμε για το τέλος της «εποχής Mercedes», της οκταετούς κυριαρχίας της ομάδας παράλληλα με το πέρασμα στην εποχή των υβριδικών κινητήρων το 2014.

"Η εποχή μετά το 2014 συνέπεσε με τους νέους κινητήρες και η Mercedes είχε εκπληκτική κυριαρχία σε εκείνο το χρονικό σημείο. Ήταν σχεδόν δύο δευτερόλεπτα μπροστά από όλους, αλλά φυσικά δεν το έδειχναν. Τώρα, με τις αλλαγές στο σασί και τον κινητήρα, οι διαφορές δεν είναι τόσο μεγάλες. Η Mercedes δεν πατάει ένα κουμπί και κάνει πάρτι", τόνισε ο Αυστριακός.

Και συνέχισε: "Όμως, αυτή η ομάδα βρίσκεται σε πολύ καλή θέση και επίσης διαθέτει ορισμένους πολύ ικανούς ανθρώπους στον τομέα του σασί. Είμαι απόλυτα πεπεισμένος ότι θα επιστρέψουν, αν αντιμετωπίσουν το porpoising. Κι ο Λιούις Χάμιλτον είναι 9 βαθμούς πίσω από τον Μαξ (Φερστάπεν), που δεν είναι τίποτα. Δεν πιστεύω ότι τελείωσε μια εποχή, αλλά ίσως ότι έχουμε μπροστά μας μια μάχη στο ίδιο επίπεδο".

Ο Μάρκο έθιξε επίσης και το θέμα της υστέρησης ισχύος του κινητήρα της Mercedes, που δεν φαίνεται να έχει μόνο η πρωταθλήτρια αλλά και οι McLaren, Aston Martin και Williams - που χρησιμοποιούν την ίδια μονάδα ισχύος.

Η εκτίμηση του Αυστριακού είναι ότι προκύπτει από τα νέα φετινά βιοκαύσιμα, που αποτελούνται πλέον από αιθανόλη σε ποσοστό 10%: "Δεν ξέρω τι έχει αφήσει πίσω η Mercedes, σίγουρα είναι κάτι που έχει να κάνει με τα συνθετικά καύσιμα που ανέβηκαν από το 5 στο 10%. Η λογική λέει ότι εκεί βρίσκεται η εξήγηση. Και φυσικά στην απώλεια τόσων σημαντικών ανθρώπων - πρώτα του Άντι Κάουελ (πρώην τεχνικού διευθυντή κινητήρων στη Mercedes HPP), και έπειτα σχεδόν 50 ακόμη εργαζόμενων", κατέληξε ο Μάρκο.

Αν ορίσουμε, πάντως, την εποχή από την κυριαρχία των μονάδων ισχύος της Mercedes F1 από την πρώτη χρονιά των υβριδικών μονοθεσίων το 2014 και μέχρι πρότινος, η απόδοση του κινητήρα της Honda πέρσι και της Ferrari φέτος σίγουρα έβαλε τέλος στην εποχή αυτήν.

TAGS MERCEDES F1 FORMULA 1 F1 RED BULL
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ