Η Red Bull το ξεκαθάρισε στον Λόσον: "Ο Φερστάπεν θα έχει πάντα προτεραιότητα"
Με μια φράση του ο σύμβουλος της Red Bull Racing, Χέλμουτ Μάρκο, επιβεβαίωσε ότι η ομάδα του Μίλτον Κινς είναι "χτισμένη" αποκλειστικά πάνω στον Μαξ Φερστάπεν, που σημαίνει ότι στη “δεύτερη μοίρα” που βρισκόταν ο Σέρτζιο Πέρεζ θα περάσει και ο αντικαταστάτης του, Λίαμ Λόσον, από το 2025.
Μετά από μόλις 11 GP με την Alpha Tauri/RB τις δύο τελευταίες σεζόν, ο Νεοζηλανδός Λίαμ Λόσον είναι ο οδηγός που επιλέχθηκε από τη Red Bull να αντικαταστήσει τον Σέρτζιο Πέρεζ στο γκαράζ δίπλα στον Μαξ Φερστάπεν από το 2025.
Μιλώντας για αυτή την απρόσμενη ανέλιξή του σε μια από τις κορυφαίες ομάδες της Formula 1, ο Λόσον πρόσφατα εξέφρασε το όνειρό του να γίνει παγκόσμιος πρωταθλητής στην κορωνίδα του μότορσπορ - αλλά ίσως για να το εκπληρώσει θα πρέπει να περιμένει την αποχώρηση του Μαξ Φερστάπεν, είπε από την ομάδα είτε από το σπορ γενικώς.
Αυτό συμβαίνει όχι μόνο επειδή είναι πρόκληση για κάθε οδηγό να κερδίσει τον Φερστάπεν με ίδιο εξοπλισμό, αλλά και διότι -όπως λέει ο Χέλμουτ Μάρκο- “είναι απόλυτα φυσιολογικό” ο σχεδιασμός των μονοθεσίων από την RBR να γίνεται με βάση το οδηγικό στιλ του Ολλανδού, αντί του οδηγού που βρίσκεται δίπλα του.
Αυτό ήταν κάτι που δεν χρειαζόταν να το παραδεχθεί η Red Bull τα τελευταία χρόνια: η ομάδα πάντοτε κατηύθυνε την εξέλιξη των μονοθεσίων της προς το στιλ του Φερστάπεν, που είναι αντιδιαμετρικό από εκείνο του Πέρεζ.
Συγκεκριμένα, ο Ολλανδός πάντοτε ήθελε το ρύγχος του αυτοκινήτου να είναι απόλυτα ακριβές και υπάκουο, να έχει άριστη κατευθυντικότητα ακόμα κι αν χαλούσε την ισορροπία της συμπεριφοράς της ουράς του μονοθεσίου.
Αυτή η “απαίτηση” του Μαξ αποδεικνύονταν πάντοτε δύσκολη στην προσαρμογή από τον Μεξικανό, αλλά και από τους Άλεξ Άλμπον και Πιέρ Γκασλί, παλαιότερα. Αυτό έγινε ιδιαίτερα εμφανές φέτος, καθώς ο Πέρεζ αναζητούσε μάταια λύσεις για να φέρει τη Red Bull RB20 στα μέτρα του - με αποτέλεσμα να έχει διαδοχικές απογοητευτικές εμφανίσεις.
Στο παρελθόν ο Άλμπον μίλησε ανοιχτά για την τακτική της Red Bull να σχεδιάζει και να εξελίσσει τα μονοθέσιά της με απόλυτο οδηγό τις προδιαγραφές που χρειάζεται ο Φερστάπεν. Τόσο που ακόμα και ο πατέρας του τετράκις πρωταθλητή, Γιός Φερστάπεν, είπε ότι η Red Bull θα μπορούσε όλα αυτά τα χρόνια να είχε βοηθήσει λίγο περισσότερο τους οδηγούς που βρίσκονταν στο διπλανό γκαράζ - σχεδιάζοντας λίγο πιο “ουδέτερα” αυτοκίνητα.
Παρόλα αυτά, για τον Χέλμουτ Μάρκο αυτή η προσέγγιση βγάζει απόλυτο νόημα: “Έχουμε τον καλύτερο και ταχύτερο οδηγό που υπάρχει, τον Μαξ, και είναι απόλυτα φυσιολογικό να λαμβάνουμε υπ’ όψη τις προτιμήσεις του όταν εξελίσσουμε τα οδηγικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου”, έγραψε ο Αυστριακός στο περιοδικό Speedweek.
Και πρόσθεσε λέγοντας πως κάτι τέτοιο ειναι θεμελιώδες για να καταφέρει η RBR να κρατήσει τον Ολλανδό στις τάξεις της, ειδικά ενόψει του εντεινόμενου ανταγωνισμού στην κορυφή: “Είμαι βέβαιος ότι όσο του δίνουμε ένα ανταγωνιστικό αυτοκίνητο, θα μένει στη Red Bull Racing.
Είμαι σίγουρος ότι του χρόνου η μάχη θα είναι πολύ στενή στην κορυφή. Αυτό είναι φυσιολογικό όταν βρισκόμαστε στον τελευταίο χρόνο ενός κύκλου κανονισμών. Οι ομάδες θα είναι πιο κοντά μεταξύ τους.
Είναι συνηθισμένο στη F1 οι ομάδες να αντιγράφουν επιτυχημένα σχέδια. Και όσο περισσότερο καιρό οι προδιαγραφές παραμένουν σταθερές, τόσο πιο πανομοιότυπα θα γίνονται τα αυτοκίνητα. Αυτό αυξάνει αυτομάτως το επίπεδο της απόδοσης [κάθε μονοθεσίου].
Θα δώσουμε και πάλι ό,τι έχουμε, του χρόνου. Θα γίνουν κάποιες αλλαγές στην ομάδα, καθώς υπήρξαν ορισμένες αποχωρήσεις. Αλλά βρισκόμαστε σε καλή θέση και πιστεύω ότι η ομάδα μας είναι ικανή να δώσει στον Μαξ ένα αυτοκίνητο που θα του επιτρέψει να διεκδικήσει και πάλι το παγκόσμιο πρωτάθλημα”, κατέληξε ο Χέλμουτ Μάρκο.