Η στρατηγική, τα μυστικά και το πρόγραμμα του Sprint και του GP της Αυστρίας
Ο δεύτερος από την τριπλέτα των τριών διαδοχικών αγώνων της F1 διεξάγεται αυτό το τριήμερο (28-30/06) στην πίστα του Σπίλμπεργκ στην Αυστρία - έχοντας μάλιστα στο πρόγραμμά του το τρίτο Sprint της φετινής χρονιάς. Διαβάστε το αναλυτικό πρόγραμμα και όλα πρέπει να γνωρίζετε για τον 11ο φετινό αγώνα της F1, στους καταπράσινους λόφους της Στυρίας.
Συμπιεσμένο ανάμεσα στα “αεροδυναμικά” σιρκουί της Βαρκελώνης και του Σίλβερστοουν, το GP Αυστρίας στο Red Bull Ring προβάλλει διαφορετικές προδιαγραφές και συνθήκες για τις ομάδες, δίνοντας έμφαση σε διαφορετικά χαρακτηριστικά των μονοθεσίων - και ιδιαίτερα στη διαχείριση των ελαστικών στην αρκετά τραχιά του άσφαλτο.
Η McLaren MCL38 έχει την αρετή του μονοθεσίου που αποδίδει σε όλες τις συνθήκες, αλλά η πίστα της πατρίδας της Red Bull δεν είναι αταίριαστη ούτε για την RB20 της πρωταθλήτριας της Formula 1.
Η Ferrari επίσης αισιοδοξεί ότι η SF-24 θα επιστρέψει στις ανταγωνιστικές της εμφανίσεις στη Στυρία, ενώ η Mercedes απέδειξε πέραν πάσης αμφιβολίας στη Βαρκελώνη την ραγδαία πρόοδο που έχει σημειώσει τελευταία με την W15.
Κατά συνέπεια, και αυτό το τριήμερο περιμένουμε μια αρκετά απρόβλεπτη μάχη μεταξύ των τεσσάρων αυτών κορυφαίων ομάδων της Formula 1, καθώς οι διώκτες του Μαξ Φερστάπεν θα προσπαθήσουν να στερήσουν από τον Ολλανδό την 8η φετινή του νίκη σε 11 αγώνες.
Στρατηγική
Η διαφορετικότητα του σιρκουί στο Σπίλμπεργκ έγκειται στο γεγονός ότι έχει μικρό μήκος ( 4,3 χιλιομέτρων) και μόλις 10 στροφές, καθώς και τραχιά άσφαλτο που καταπονεί αρκετά τα ελαστικά. Η Pirelli, ωστόσο, προσφέρει στις ομάδες εδώ τις τρεις πιο μαλακές της γόμες -εδώ μαλακή είναι η C5, μέση η C4 και σκληρή η C3- καθώς οι κάθετες δυνάμεις που δέχονται τα ελαστικά είναι από τις ηπιότερες της σεζόν.
Σημεία-κλειδιά είναι η πρόσφυση στην έξοδο των αργών στροφών και η σταθερότητα στα φρένα, κι έτσι είναι σημαντικό για τους οδηγούς να διαχειριστούν τα ελαστικά με τέτοιο τρόπο που να αποτρέπουν την υπερθέρμανσή τους - ειδικά με δεδομένο ότι αναμένονται θερμοκρασίες που θα ξεπερνούν και τους 30° Κελσίου το τριήμερο.
Στον αγώνα της Κυριακής τα δύο προηγούμενα χρόνια η ταχύτερη στρατηγική αποδείχθηκε εκείνη των δύο πιτ-στοπς. Κανείς οδηγός δεν ρίσκαρε να βάλει τη μαλακή γόμα, καθώς όλοι αγωνίστηκαν είτε με τη μέση είτε με τη σκληρή. Επιπλέον, πέρσι είχαμε συνολικά 105 προσπεράσεις στον αγώνα, συνεπώς η C5 δεν φαντάζει να είναι αρκετά ανθεκτική για κάτι τέτοιο.
Όπως και κάθε φετινό τριήμερο με αγώνα Sprint, το πρόγραμμα της 11ης φετινής συνάντησης της F1 ξεκινά σήμερα (28/06) με τη μία και μοναδική περίοδο ελεύθερων δοκιμών, και συνεχίζεται στι 17:30 με τις δοκιμές κατάταξης του αγώνα Sprint. Αυτός θα διεξαχθεί αύριο το μεσημέρι, τέσσερις ώρες πριν γίνουν οι δοκιμές κατάταξης του κυρίως GP της Κυριακής. Δείτε αναλυτικά το πρόγραμμα και άλλες χρήσιμες πληροφορίες του αγώνα της Αυστρίας:
Πρόγραμμα GP Αυστρίας 2024
Παρασκευή 28 Ιουνίου
- 13:30-14:30: Ελεύθερες Δοκιμές 1 (FP1)
- 17:30-18:14: Δοκιμές κατάταξης Sprint (SQ)
Σάββατο 29 Ιουνίου
- 13:00-14:00: Αγώνας Sprint
- 17:00-18:00: Δοκιμές κατάταξης (Q)
Κυριακή 30 Ιουνίου
- 16:00: Αγώνας (GP)
GP Αυστρίας 2024 / 28-30 Ιουνίου 2024
- Πρώτο GP Αυστρίας: 1964 (Τσέλτβεγκ)
- Πρώτο GP στο Red Bull Ring: 1970
- Μήκος πίστας: 4,318 km
- Γύροι: 71
- Συνολική διαδρομή: 306,452 km
- Ρεκόρ γύρου: Κάρλος Σάινθ, 1:05.619 (2023)
- Νικητής 2023: Μαξ Φερστάπεν
- Περισσότερες νίκες: 4 (Μαξ Φερστάπεν)
- Πρόβλεψη θερμοκρασίας αέρα: 17-31° Κελσίου
- Πιθανότητα βροχής: 40% (Κυριακή), 3% (Σάββατο), 40% (Παρασκευή)
- Πιθανότητα εισόδου του οχήματος ασφαλείας: 50%
- Απώλεια χρόνου στο πιτ-στοπ: 20,4’’ (εκ των οποίων τα 2,5’’ σε στάση)
Δείτε όλες τις πίστες του πρωταθλήματος F1 2024 στο Μεγάλο Αφιέρωμα του SPORT24.
5 Hot Info για την πίστα του Σπίλμπεργκ
- Το παλιό, τρομακτικό Οστεράιχρινγκ εγκαινιάστηκε το 1969 για να αντικαταστήσει το γειτονικό παλιό αεροδρόμιο του Τσέλτβεγκ που φιλοξενούσε από το 1964 τη Formula 1. Το σπορ επισκεπτόταν αυτή την πίστα από το 1970 μέχρι και το 1987. Στο μέσον της δεκαετίας του 1990 οι Αυστριακοί κάλεσαν τον αρχιτέκτονα Χέρμαν Τίλκε και το εκσυγχρονίσει, μειώνοντας παράλληλα και το μέγεθός του.
- Έτσι το 1996 προέκυψε το A1 Ring, και η Formula 1 επέστρεψε στους λόφους της Στυρίας το 1997. Νικητής του πρώτου αγώνα στην εκσυγχρονισμένη αυστριακή πίστα ήταν ο Ζακ Βιλνέβ με τη Williams-Renault, ενώ ο Ζαν Αλεζί της Benetton ενεπλάκη σε ένα θεαματικό ατύχημα με τον Έντι Ιρβάιν της Ferrari. Εκείνη τη μέρα, επίσης, ανακοίνωσε -εμπρός στους συμπατριώτες του- την αποχώρησή του από το σπορ ο Αυστριακός θρύλος των Ferrari και McLaren Γκέρχαρντ Μπέργκερ.
- Τέσσερα χρόνια αργότερα, στο GP Αυστρίας του 2001 συνέβη το πιο δραματικό επεισόδιο της σχέσης του Μίκαελ Σουμάχερ με τον Ρούμπενς Μπαρικέλο στη Ferrari. Ο Βραζιλιάνος είχε τεθεί επικεφαλής από νωρίς, όμως η Scuderia του είχε δώσει την εντολή να αφήσει τον Γερμανό να κερδίσει προκειμένου να τον βοηθήσει στη μάχη του τίτλου. Εκνευρισμένος, ο “Ρουμπίνιο” το έκανε επιδεικτικά, στην τελευταία στροφή, προκαλώντας θύελλα αντιδράσεων. Στο βάθρο ο “Σούμι” έκρινε ότι έπρεπε να ανεβάσει τον Μπαρικέλο στο πρώτο σκαλί, γεγονός που μετέπειτα ήταν η αφορμή για να δεχθεί η Ferrari πρόστιμο 1 εκατομμυρίου δολαρίων.
- Μετά τη λήξη του συμβολαίου του A1 Ring με τη F1, στο τέλος του 2003, την πίστα αγόρασε ο ιδρυτής της Red Bull Ντίτριχ Μάτεσιτζ το 2004. Το 2008, μετά από διαβουλεύσεις με άλλους συνεργάτες, ξεκίνησε η ανακαίνιση της πίστας με προϋπολογισμό 70 εκατομμύρια ευρώ, κι έτσι το 2012 ο Μάτεσιτζ προσέγγισε τη FIA με την πρώτη πρόταση για την επιστροφή της F1 εκεί - κάτι που εντέλει έγινε πραγματικότητα το 2014.
- Το Red Bull Ring έχει τις λιγότερες στροφές από κάθε άλλη πίστα του πρωταθλήματος - μόλις 10. Το πρώτο τμήμα επιβραβεύει την ισχύ των κινητήρων, καθώς περιλαμβάνει τρεις ευθείες που χωρίζονται από δύο ανηφορικές δεξιές στροφές. Έπειτα η διαδρομή γίνεται κατηφορική με μια σειρά από στροφές, κατά κύριο λόγο αρκετά γρήγορες.