Η εταιρεία του Μπλε Οβάλ θα μπει σε δύο χρόνια στην πληθώρα των κατασκευαστών που συμμετέχουν με επίσημες, εργοστασιακές ομάδες στην κορυφαία κατηγορία του WEC -και συνεπώς και των 24 Ωρών του ΛεΜάν- με υβριδικά πρωτότυπα hypercars LMDh.
Καθώς η αμερικανική εταιρεία θα επιχειρήσει από το ‘27 να επαναλάβει τους θριάμβους που πέτυχε στο ΛεΜάν την περίοδο 1966-’69, με τα Ford MkII, MkIV και GT40, θα αναβιώσει μετά από 6 δεκαετίες τη θρυλική της μονομαχία με τη Ferrari.
Η Scuderia επίσης έλειψε από την κορυφαία κατηγορία του γαλλικού αγώνα και του WEC για περίπου 60 χρόνια, αλλά πέρσι επέστρεψε με το πρωτότυπο 499Ρ και κέρδισε δύο διαδοχικές νίκες στην κορυφή της γενικής και της LMDh.
Θυμίζουμε ότι η Ford συμμετείχε επίσημα στο ΛεΜάν την περασμένη δεκαετία (σε συνεργασία με την Multimatic) και μάλιστα κέρδισε με το GT, αλλα η συμμετοχή της ήταν στην κατηγορία GTE Pro, και όχι στην κορυφαία του θεσμού. Σήμερα εξακολουθεί να έχει παρουσία εκεί, με δύο δύο Mustang GT3 της κατηγορίας LMGT3 που επιμελείται η ομάδα Proton Competition.
Η επιστροφή του Μπλε Οβάλ στο ΛεΜάν και στο WEC το 2027 ανακοινώθηκε από τον επίτιμο πρόεδρο της Ford Motor Company, Μπιλ Φορντ, κατά την παρουσίαση των αγωνιστικών πλάνων της εταιρείας το απόγευμα της Πέμπτης (30/1) στη Νότια Καρολίνα των ΗΠΑ.
Ο δισέγγονος του ιδρυτή της εταιρείας Χένρι Φορντ, ανέφερε πως “δεν υπάρχει άλλη πίστα ή άλλος αγώνας που να σημαίνει περισσότερα για την ιστορία μας, όσο το ΛεΜάν.
Εκεί είναι που αντιμετωπίσαμε τη Ferrari και κερδίσαμε τη δεκαετία του ‘60, και εκεί είναι που γυρίσαμε 50 χρόνια μετά και σοκάραμε τον κόσμο κερδίζοντας τη Ferrari ξανά [στην κατηγορία GTE Pro].
Είμαι ενθουσιασμένος που θα γυρίσουμε πίσω στο ΛεΜάν και θα αγωνιστούμε στο υψηλότερο επίπεδο των αγώνων αντοχής. Είμαστε έτοιμοι να αγωνιστούμε απέναντι σε όλο τον κόσμο ξανά, όταν αγωνιζόμαστε, αγωνιζόμαστε για να κερδίζουμε”.
Σε αντίθεση με άλλες δραστηριότητές της, η Ford θα συμμετάσχει από το 2027 στο WEC και το ΛεΜάν αποκλειστικά με τη Ford Performance, δηλαδή με 100% δική της ομάδα, αντί να συνεργαστεί με κάποια από τις καθιερωμένες ευρωπαϊκές ομάδες του σπορ.
Δεν είναι γνωστό ποια εταιρεία θα κατασκευάζει τα σασί της, αλλά είναι πολύ πιθανό να είναι η Multimatic Motorsports, λόγω της μακροχρόνιας συνεργασίας των δύο πλευρών (από την οποία προέκυψε τόσο το GT όσο και οι σημερινές Mustang GT3). Η καναδική Multimatic κατασκευάζει το σασί και της Porsche 963 LMDh.
Θυμίζουμε ότι η Ford θα μπει και στη Formula 1 το 2026, ως συνεργάτης της Red Bull. Θα παρέχει τεχνογνωσία και υποδομές στην νεοσύστατη εταιρεία κατασκευής κινητήρων που θα έχει την ονομασία Red Bull Ford Powertrains.
Παράλληλα, η Ford συνεργάζεται με τη βρετανική M-Sport για τα προγράμματά της στα Παγκόσμια Πρωταθλήματα Ράλι (WRC) και Rally-Raid (W2RC), με τα Puma Rally1 και Raptor T1+ αντίστοιχα.
Με την είσοδο της Ford στο WEC, εφ’ όσον δεν αποχωρήσει κάποιος κατασκευαστής το 2027 θα υπάρχουν συνολικά στο θεσμό και στις 24 Ώρες του ΛεΜάν 10 εργοστάσια στην κορυφαία κατηγορία Hypercar. Αλλά ίσως όλα τα βλέμματα να είναι και πάλι στη μονομαχία Ferrari-Ford.