X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Η βασική 11άδα της Φόρμουλα 1

Γνωρίστε τις ομάδες της Φόρμουλα 1. Ποιοι είναι οι φετινοί ρούκις και την ομάδα που έχει περισσότερους τεχνικούς διευθυντές από νίκες (φωτογραφίες)

Rookie business! Το 2012 στη Φόρμουλα 1 ήταν η χρονιά των έξι παγκόσμιων πρωταθλητών. Το 2013 είναι η χρονιά των πέντε ρούκις!

Ο Μεξικανός Εστεμπάν Γκουτιέρες (Sauber), ο Φινλανδός Βαλτερι Μπότας (Williams), ο Βρετανός Μαξ Τσίλτον (Marussia), ο Γάλλος Ζουλ Μπιάνκι (Marussia) και ο Ολλανδός Γκιέδο Φαν ντερ Γκάρντε (Caterham) ξεκινούν την καριέρα τους στη Φόρμουλα 1.

Το 2012 είχαμε επτά διαφορετικούς νικητές στους επτά πρώτους αγώνες της χρονιάς. Δύσκολο να καταρριφθεί το ρεκόρ ή να επαναληφθεί το ρεκόρ. Όμως το πόρισμα των χειμερινών δοκιμών είναι πως υπάρχει ελπίδα για στενό ανταγωνισμό και απρόβλεπτες καταστάσεις το 2013.

Φυσικά η Red Bull και ο Σεμπάστιαν Φέτελ ξεκινούν και φέτος τη χρονιά ως φαβορί για την κατάκτηση του τέταρτου συνεχόμενου νταμπλ. Όμως ο Φερνάντο Αλόνσο έχει στα χέρια του ένα καλύτερο μονοθέσιο στη Ferrari.

Η Lotus έρχεται από μια εκπληκτική χρονιά και αποτελεί ερωτηματικό το αν μπορεί να την επαναλάβει. Ή αν μπορεί να εκμεταλλευθεί τις σοβαρές αλλαγές που γίνονται στη McLaren και να της αρπάξει την τρίτη θέση. Και βέβαια όλα τα βλέμματα θα είναι στραμμένα πάνω στη Mercedes και στον Λιούις Χάμιλτον.

Για να καταφέρουν οι ομάδες να καταφέρουν τους στόχους τους, πρέπει να "διαβάσουν" τα ελαστικά της Pirelli. Ο αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών στη Φόρμουλα 1 ανακάτεψε την τράπουλα, παρουσιάζοντας ένα καινούργιο ελαστικό που ενισχύει την ταχύτητα.

Τα καινούργια ελαστικά "τρώγονται" εύκολα δηλαδή τα μονοθέσια δεν μπορούν να κινούνται σε μεγάλες ταχύτητες για περισσότερη ώρα. Όταν ένα μονοθέσιο ελαττώσει ταχύτητα, θα το φτάσει κάποιο άλλο. Περισσότερες "μάχες" και κρίσιμες στάσεις για pitstop, ώστε οι αγώνες να έχουν ενδιαφέρον σε όλη τη διάρκεια τους. Όλα αυτά φυσικά στη θεωρία.

Αυτά και άλλα πολλά θα δούμε στην πράξη την Κυριακή (17/3) στη Μελβούρνη. Προς το παρόν ας δούμε μια μια τις έντεκα ομάδες.

LAT PHOTOGRAPHIC

Marussia-Cosworth

Βάση: Μπάνμπερι, Αγγλία

Οδηγοί: Μαξ Τσίλτον, Ζουλ Μπιάνκι

Πρώτη χρονιά: 2010

2012: 0 νίκες, 0 βαθμοί

Η Marussia αναγκάστηκε το χειμώνα να αποχωριστεί τον σταθερό Γερμανό Τίμο Γκλοκ, προκειμένου να βρει τουλάχιστον έναν οδηγό που θα φέρει χρήματα στην ομάδα. Ο Βρετανός Μαξ Τσίλτον έτρεξε στο GP2 το 2012 και χάρη στις πλάτες του πατέρα του έχει ένα σταθερό συμβόλαιο. Το ίδιο νόμιζε και ο Βραζιλιάνος Λουίς Ραζία (σ.σ. μέχρι τότε ήταν το πιο άπειρο δίδυμο οδηγών στη Φόρμουλα 1), όμως όταν οι χορηγοί του καθυστέρησαν να στείλουν την επιταγή, αντικαταστάθηκε από τον Γάλλο Ζουλ Μπιάνκι. Ο τελευταίος προέρχεται από το πρόγραμμα νέων οδηγών της Ferrari και φέτος έκανε δοκιμές και με τη Force India. Στη Marussia ελπίζουν σε μια καλύτερη σεζόν, αφού για πρώτη φορά οι οδηγοί θα έχουν σύμμαχο το KERS. Και το ευχάριστο είναι πως εν αντιθέσει με την HRT που και εκείνη συστήθηκε το 2010, η Marussia επιβίωσε και βρίσκεται στην τέταρτη σεζόν της. Λένε στο πάντοκ πως είναι η ομάδα με την καλύτερη ατμόσφαιρα.

Caterham-Renault

Βάση: Λίφιλντ, Αγγλία

Οδηγοί: Σαρλ Πικ, Γκιέδο Φαν ντερ Γκάρντε

Οδηγοί δοκιμών: Αλεξάντερ Ρόσι, Μα Κινγκ Χούα

Πρώτη χρονιά: 2010

2012: 0 νίκες, 0 βαθμοί

Πραγματικά απογοητευτική η Caterham το 2012. Παρότι δεν πήρε βαθμό, εξασφάλισε την 10η θέση και τα χρήματα στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Απέκτησε τον Σαρλ Πικ από τη Marussia και άφησε εκτός Φόρμουλα 1 τον νικητή ενός Grand Prix, Χέικι Κοβαλάινεν για να προτιμήσει το πακέτο των χρημάτων που φέρνει μαζί του ο Ολλανδός Γκιέδο Φαν ντερ Γκάρντε. Ο τελευταίος υπήρξε αντίπαλος του Λιούις Χάμιλτον και του Νίκο Ρόσμπεργκ της Mercedes στο πρωτάθλημα F3 το... 2004. Έχει πλούσιο πεθερό. Η ομάδα μετακόμισε σε μεγαλύτερο εργοστάσιο, στο Λίφιλντ και διαθέτει τον νεαρότερο τιμ μάνατζερ στη Φόρμουλα 1, τον 35χρονο Σιρίλ Αμπιτερούλ. Χειρότερα από το 2012 δεν μπορεί να πάει με τον Πικ να προέρχεται από μια καλή σεζόν, αν και δεν βαθμολογήθηκε.

Toro Rosso-Ferrari

Βάση: Φαένζα, Ιταλία

Οδηγοί: Ζαν-Έρικ Βερν, Ντάνιελ Ρικιάρντο

Πρώτη χρονιά: 2006

2012: 0 νίκες, 26 βαθμοί

H Τoro Rosso είναι μια σταθερή ομάδα, καλή δίχως να πρωταγωνιστεί. Φέτος ο σύμβουλος της Red Bull, Χέλμουτ Μάρκο ζητάει καλύτερα αποτελέσματα. Η "Ιταλίδα" Red Bull ή "μικρή Red Bull" κράτησε τους δύο οδηγούς της, τον Γάλλο Ζαν-Έρικ Βερν και τον Αυστραλό Ντάνιελ Ρικιάρντο. Το δίδυμο που συνδέεται με φιλία ετών, ακολουθεί διαφορετικές γραμμές και εκτός πίστας πλέον. Ο ένας θέλει να "φάει" τον άλλο και ο καθένας εξ αυτών ονειρεύεται τη θέση του Μαρκ Γουέμπερ στη Red Bull, με την προϋπόθεση πως ο Μάρκο θα καταφέρει να "φάει" τον Αυστραλό. Οι δύο οδηγοί έχουν εκφράσει την άποψη πως το φετινό μονοθέσιο είναι καλύτερο, σχεδιασμένο σχεδόν από την αρχή με τον Τζέιμς Κι να αναλαμβάνει καθήκοντα μετά την αποχώρηση του από τη θέση του τεχνικού διευθυντή της Sauber.

Williams-Renault

Βάση: Γκρόουβ, Αγγλία

Οδηγοί: Παστόρ Μαλντονάντο, Βαλτερι Μπότας

Οδηγός δοκιμών: Σούζι Βολφ

Πρώτη χρονιά: 1978

2012: Μια νίκη, 76 βαθμοί

Πρωταθλήματα κατασκευαστών: 9

Πρωταθλήματα οδηγών: 7

Ο Παστόρ Μαλντονάντο έδωσε στη Williams στη Βαρκελώνη την πρώτη νίκη της μετά το 2004, όμως στη συνέχεια τόσο ο Βενεζουελάνος οδηγός, όσο και ο Μπρούνο Σένα δεν πλησίασαν κοντά στο βάθρο. Ο Σένα παραχώρησε τη θέση του στον οδηγό δοκιμών, Βαλτερι Μπότας, τον ρούκι που θέλουν να δουν όλοι φέτος. Ωστόσο υπήρξαν πολλές αλλαγές στο τεχνικό τιμ με τον επικεφαλής των μηχανικών, Μαρκ Γκίλαν να εγκαταλείπει την ομάδα για να περάσει χρόνο με την οικογένεια του. Ο μέτοχος Τότο Βολφ άφησε τη γυναίκα του, Σούζι Βολφ στη θέση της οδηγού δοκιμών στη Williams και πήγε για να εργαστεί στη Mercedes. Λογικά το μονοθέσιο (FW35) θα είναι καλύτερο από το περσινό με τη Williams να το παρουσιάζει στις δοκιμές της Βαρκελώνης και όχι της Χερέθ που προηγήθηκαν. Και σαν να μην έφταναν αυτά, ήρθαν δύο θάνατοι για να αποσυντονίσουν την ομάδα. Πρώτα ο θάνατος του Ούγκο Τσάβες: Η Βενεζουέλα στηρίζει (οικονομικά) τον Μαλντονάντο, όμως παραμένει μυστήριο αν το νέο καθεστώς θα συνεχίσει να πληρώνει τη Williams. Και βέβαια ο θάνατος της πρώτης κυρίας της Φόρμουλα 1, της Λαΐδης Τζίνι Γουίλιαμς, συζύγου του σερ Φρανκ, η οποία έχασε τη μάχη με τον καρκίνο και σκόρπισε θλίψη στην ομάδα που βοήθησε με τα δικά της χρήματα να ιδρυθεί, να ορθοποδήσει και να γίνει σπουδαία.

Force India-Μercedes

Βάση: Σίλβερστοουν, Αγγλία

Οδηγοί: Πολ ντι Ρέστα, Άντριαν Σούτιλ

Οδηγός δοκιμών: Τζέιμς Ρόσιτερ

Πρώτη χρονιά: 2008

2012: 0 νίκες, 109 βαθμοί

Εδώ κι αν υπήρξε αναστάτωση με το όνομα του δεύτερου οδηγού να επιβεβαιώνεται μέχρι πριν από λίγες μέρες. Μετά από μια χρονιά αποχής από τη Φόρμουλα 1 ο Άντριαν Σούτιλ επανέρχεται στη Force India και ξαναβρίσκει τον Πολ ντι Ρέστα, με τον οποίο είχαν έναν υγιή ανταγωνισμό το 2011. Η μυρωδιά των οικονομικών προβλημάτων πλανάται επάνω από την ομάδα του Βιτζάι Μαλία. Ο Ινδός δισεκατομμυριούχος αντιμετωπίζει προβλήματα με τουλάχιστον δύο εταιρείες του. Η ομάδα έχασε και τον Νίκο Χούλκενμπεργκ που πήγε στη Sauber και ο οποίος είχε βάλει στο περιθώριο τον Ντι Ρέστα.

Sauber-Ferrari

Βάση: Χίνγουιλ, Ελβετία

Οδηγοί: Νίκο Χούλκεμπεργκ, Εστεμπάν Γκουτιέρες

Οδηγός δοκιμών: Ρόμπιν Φρινς

Πρώτη χρονιά: 1993

2012: 0 νίκες, 126 βαθμοί

Γρήγορο και φέτος το μονοθέσιο της Sauber (C32), εντελώς διαφορετικό στην εμφάνιση εν συγκρίσει με το 2012. Δύο νέοι οδηγοί υπέγραψαν με την ομάδα της Μονίσα Κάλτεμπορν, της μοναδικής γυναίκας που είναι "αφεντικό" στη Φόρμουλα 1, και του Πέτερ Ζάουμπερ: Ο Νίκο Χούλκενμπεργκ από τη Force India και ο Μεξικανός Εστεμπάν Γκουτιέρες, μέχρι πρότινος οδηγός δοκιμών. Ο Σέρχιο Πέρες προβιβάστηκε στη McLaren και τα χρήματα του πλουσιότερου ανθρώπου στον κόσμο, Κάρλος Σλιμ παρέμειναν στη Sauber χάρη στην πρόσληψη του Γκουτιέρες. Η ομάδα χρειαζόταν έναν οδηγό που πληρώνει και αποχαιρέτησε τον Καμούι Κομπαγιάσι. Η Sauber έχασε τον τεχνικό διευθυντή Τζέιμς Κι που πήγε στην Toro Rosso. Aν ο Χούλκενμπεργκ έχει βάλει στόχο τη θέση του Φελίπε Μάσα, θα πρέπει να το δείξει φέτος.

Mercedes-Benz

Βάση: Μπράκλεϊ, Αγγλία

Οδηγοί: Λιούις Χάμιλτον, Νίκο Ρόσμπεργκ

Πρώτη χρονιά: 2010

2012: Μια νίκη, 142 βαθμοί

Η Mercedes ήταν η μεγάλη νικήτρια των μεταγραφών! Απέσπασε τον Λιούις Χάμιλτον από τη McLaren, ο Τότο Βολφ ήρθε από τη Williams για να αντικαταστήσει τον Νόρμπερτ Χάουγκ. Ο πρώην δημοσιογράφος και ο Μίκαελ Σουμάχερ "θυσιάστηκαν", ενώ μένει να δούμε το ρόλο του Ρος Μπρον. Η Mercedes διαθέτει περισσότερους... τεχνικούς διευθυντές (Μπομπ, Μπελ, Άλντο Κόστα, Τζοφ Γουίλις, Μπρον και σύντομα τον Πάντι Λο από τη McLaren) από νίκες (μια με τον Ρόσμπεργκ το 2012 στην Κίνα). Κατώτερη του αναμενομένου το 2012, έχει φέτος παρουσιαστεί γρήγορη στις δοκιμές. Δεν περιμένουν πρωτάθλημα το 2013, αλλά καλά αποτελέσματα (βάθρα και νίκες) ενόψει του 2014. Ο Χάμιλτον και ο Ρόσμπεργκ γνωρίζονται από παλιά, ενώ με ενδιαφέρον αναμένουν όλοι την εμπλοκή του τρις φορές παγκόσμιου πρωταθλητή, Νίκι Λάουντα στο μάνατζμεντ. Τον Αυστριακό ακολουθεί μια κραυγαλέα αποτυχημένη παρουσία στη Jaguar πριν από χρόνια.

Lotus-Renault

Bάση: Ένστοουν, Αγγλία

Οδηγοί: Κίμι Ράικονεν, Ρομαίν Γκροζάν

Οδηγοί δοκιμών: Ζερόμ Ντ'Αμπρόσιο, Νταβίντε Βαλσέκι

Πρώτη χρονιά: 2011

2012: Μια νίκη, 303 βαθμοί

Μπορεί να επαναλάβει την περσινή χρονιά; Τέταρτη θέση στους κατασκευαστές και τρίτη στους οδηγούς (Κίμι Ράικονεν) η Lotus το 2012. Πιθανότατα ναι, αφού παραμένει άγνωστη η βελτίωση της πλουσιότερης Mercedes. Μπορεί να πάει καλύτερα; Αν βοηθήσει λίγο ο γρήγορος, αλλά επιρρεπής στα λάθη, Ρομαίν Γκροζάν και η ομάδα βελτιώσει τις επιδόσεις της στην τακτική, όταν ο Ράικονεν έχει μια ευκαιρία. Ο Φινλανδός πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής βαθμολογήθηκε σχεδόν σε όλους τους αγώνες. Και φαίνεται πως έχει ταιριάξει και στο... μυαλό με την ομάδα του και εκμεταλλεύται ο ένας τον άλλο στο χώρο του μάρκετινγκ. Μοναδική απώλεια είναι η αποχώρηση του αεροδυναμιστή Μάικ Έλιοτ για (που αλλού;) τη Mercedes και βέβαια ο μηχανικός που τα... άκουσε από τον Ράικονεν στο Άμπου Ντάμπι πέρασε στη Red Bull (σ.σ. κατά διαβολική σύμπτωση ο Ράικονεν συνεργάζεται πλέον με τον μηχανικό του Μαρκ Γουέμπερ).

McLaren-Mercedes

Βάση: Γουόκινγκ, Αγγλία

Οδηγοί: Τζένσον Μπάτον, Σέρχιο Πέρες

Οδηγοί δοκιμών: Γκαρι Παφετ, Όλιβερ Τέρνεϊ

Πρώτη χρονιά: 1966

2012: Επτά νίκες, 378 βαθμοί

Πρωταθλήματα κατασκευαστών: 8

Πρωταθλήματα οδηγών: 12

Η ομάδα που "χτυπήθηκε όσο άλλη από τη διάθεση για ψώνια της Mercedes. Mετά από έξι χρόνια η McLaren έχασε τον Λιούις Χάμιλτον, τον τεχνικό διευθυντή Πάντι Λο και έμεινε με τον πρώην παγκόσμιο πρωταθλητή, Τζένσον Μπάτον και τον ανερχόμενο Πέρες. " Αυτή είναι η ομάδα μου τώρα", δήλωσε ο Μπάτον και μένει να το αποδείξει, γιατί το 2012 είχε πολλά πάνω και κάτω η απόδοση του. Ο Πέρες ήταν εκπληκτικός με τη Sauber στο πρώτο μισό της σεζόν, όμως από την ώρα που ανακοινώθηκε η μεταγραφή του στη McLaren, τον χάσαμε από τα μάτια μας. Κάρμα ή τύχη; Η McLaren επανασχεδίασε το μονοθέσιο παρά τις λίγες αλλαγές στους κανονισμούς, το οποίο ανταποκρίθηκε καλά στις δοκιμές. Παραμένει δίχως πρωτάθλημα κατασκευαστών από το 1998.

Ferrari

Βάση: Μαρανέλο, Ιταλία

Οδηγοί: Φερνάντο Αλόνσο, Φελίπε Μάσα

Οδηγοί δοκιμών: Πέδρο ντε λα Ρόσα, Μαρκ Τζενέ

Πρώτη χρονιά: 1950

2012: Τρεις νίκες, 400 βαθμοί

Πρωταθλήματα κατασκευαστών: 16

Πρωταθλήματα οδηγών: 15

Στη Ferrari πιστεύουν πως "πλήρωσαν" στο τέλος για το αδιάφορο ξεκίνημα το 2012 με ένα συντηρητικό μονοθέσιο. Η Ferrari δεν τσιγκουνεύεται τα χρήματα για τη Scuderia και έτσι μια διαφορετική ομάδα ετοίμασε το μονοθέσιο το 2013 και έχει αναλάβει την εξέλιξη του, ενώ μια δεύτερη δουλεύει αποκλειστικά για το 2014. Και τις δύο επιστατεύει ο Νικόλας Τομπάζης. Ο Φερνάντο Αλόνσο, ο άτυπος MVP του 2012, έκανε τα πάντα για να πάρει τον τίτλο, όμως η Red Bull ήταν καλύτερη και γρηγορότερη στις κατατακτήριες δοκιμές. Όταν χρειάστηκε βοήθησε φυσικά και ο Φελίπε Μάσα, ο οποίος ανεξήγητα και πάλι διατήρησε τη θέση του στην ομάδα. Ο Βραζιλιάνος ξύπνησε μετά από τον 14ο αγώνα, όταν παιζόταν το κεφάλι του και φέτος φαίνεται πως έχει καλύτερη διάθεση. Το φετινό μονοθέσιο είναι "200 φορές καλύτερο" σύμφωνα με τον Αλόνσο. Ο Ισπανός θέλει απελπισμένα το πρωτάθλημα μετά τα χρόνια της Renault.

Red Bull-Renault

Βάση: Μίλτον Κέινς, Αγγλία

Οδηγοί: Σεμπάστιαν Φέτελ, Μαρκ Γουέμπερ

Οδηγός δοκιμών: Σεμπαστιαν Μπουεμί

Πρώτη χρονιά: 2005

2012: Επτά νίκες, 460 βαθμοί

Πρωταθλήματα κατασκευαστών: 3

Πρωταθλήματα οδηγών: 3

Εδώ κύριοι και κυρίες έχουμε και φέτος το φαβορί! Ποιος μπορεί να ποντάρει απέναντι στον Σεμπάστιαν Φέτελ και στη Red Bull για την κατάκτηση του τέταρτου συνεχόμενου νταμπλ; Η ομάδα έχει πλέον βασικό χορηγό ονόματος την Infiniti, νέα εμφάνιση και είναι σχεδόν βέβαιο πως... έκρυψε πράγματα στις δοκιμές. Σε μια σειρά 19 αγώνων λογικά θα είναι και πάλι καλύτερη από τη Ferrari. Ας μη ξεχνάμε πως μετά την αποχώρηση του Χάμιλτον από τη McLaren διαθέτει το καλύτερο δίδυμο οδηγών, με τον Μαρκ Γουέμπερ να θέλει να δώσει τις δικές του απαντήσεις στον Χέλμουτ Μάρκο. Τουλάχιστον ένα από τα δύο πρωταθλήματα θα είναι δικό της.

Πηγές: formula1.com και διάφορα πρακτορεία

TAGS FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ