Η Βραζιλία "κρίνει" τίτλο
Το τελευταίο γκραν πρι της σεζόν απέχει λίγες ώρες και ο τίτλος του παγκόσμιου πρωταθλητή αναζητεί κάτοχο. Τα πιθανά σενάρια
Ένα απο τα συναρπαστικότερα, γεμάτο σκάνδαλα και κόντρες ανάμεσα σε οδηγούς και παράγοντες, πρωτάθλημα φτάνει στο τέλος του. Στην Βραζιλία πέφτει η αυλαία του φετινού πρωταθλήματος που θα κρίνει τον παγκόσμιο πρωταθλητή, με τρεις υποψήφιους "μνηστήρες". Ας πάρουμε όμως τα πράγματα απο την αρχή...
Το "παιδί θαύμα της McLaren...Λιούις Χάμιλτον
Με τον αέρα του πρωτοπόρου ο ρούκι πιλότος της McLaren, Λιούις Χάμιλτον, είναι το πρώτο φαβορί για τον τίτλο κι αυτό όχι μόνο γιατί προηγείται στην βαθμολογία αλλά επειδή έχει δείξει σ΄ολόκληρο το πρωτάθλημα μια πρωτοφανή οδηγική ωριμότητα που σίγουρα δεν συμβαδίζει την ηλικία του.
Στα 22 του ο Βρετανός πιλότος κατάφερε να μπει σφήνα ανάμεσα σε έμπειρους οδηγούς και με μια σταθερότητα που κάθε οδηγός της F1 θα ζήλευε, είναι έτοιμος να κατακτήσει το πρωτάθλημα απο την πρώτη του κιόλας χρονιά στις πίστες της Φόρμουλα 1, μετρώντας ήδη τέσσερις νίκες.
Το μόνο μειονέκτημα για τον Χάμιλτον στο γκραν πρι της Βραζιλίας είναι πως δεν έχει ξαναγωνιστεί στο συγκεκριμένο σιρκουί, όμως ο Βρετανός πιλότος της McLaren έχει αποδείξει πως δεν πτοείται απο τέτοια...
Ο πρωταθλητής υπερασπίζεται το στέμμα του...
Ο Ισπανός παγκόσμιος πρωταθλητής, Φερνάντο Αλόνσο διανύει μια από τις όχι και τόσο καλές χρονιές στην Φόρμουλα 1, όμως παρόλα αυτά διεκδικεί και μάλιστα με αξιώσεις το τίτλο του πρωταθλητή που είχε κατακτήσει τα δύο προηγούμενα χρόνια.
Η μεταπήδηση του απο την ING-Renault στην McLaren σίγουρα δεν είχε αποτελέσματα που θα φανταζόταν ο 26χρονος Ισπανός καθώς απο πρώτος οδηγός στην Γαλλική εταιρία, έφτασε να κοντράρεται με τον ρούκι ομόσταβλό του Λιούις Χάμιλτον.
Δεν ήταν λίγες οι φόρες μάλιστα που ο Αλόνσο είχε κατηγορήσει την ομάδα του για ευνοϊκή αντιμετώπιση προς τον Χάμιλτον κάτι που τάραξε τα νερά στις τάξεις της McLaren.
Την στιγμή που όλοι ασχολούνται με το νέο προορισμό στην καρίερα του Φερνάντο Αλόνσο, ο Ισπανός πρωταθλητής καλείται να υπερασπιστεί τον τίτλο του έχοντας βέβαια τέσσερις πόντους λιγότερους απο τον Χάμιλτον.
Η προϊστορία πάντως δεν είναι με τον Αλόνσο καθώς στην πίστα του Ιντερλάγκος δεν έχει κατάφερει να κατακτήσει ποτέ την νίκη. Την φετινή χρονιά ο Ισπανός πιλότος της McLaren έχει κατακτήσει τέσσερις νίκες και ευελπιστεί σε πέμπτη που μπορεί με διάφορους συνδυασμούς να του χαρίσει το τρίτο συνεχόμενο πρωτάθλημα.
Να σπάσει το ρόδι...
Σε μια χρονιά όχι και τόσο καλή για την Ferrari, ο Κίμι Ραϊκόνεν κατάφερε να ξεφύγει απο την μετριότητα και με την νίκη του στο γκραν πρι της Κίνας, έφτασε να διεκδικεί το πρωτάθλημα με τις πιθανότητες βέβαια να είναι λίγες.
Ο Φινλανδός πιλότος της "σκουντερία" στην πρώτη του σεζόν στην Ιταλική εταιρία, έχει κατάκτησει τις περισσότερες νίκες (5) στο πρωτάθλημα όμως η αναξιοπιστία της Ferrrari σε ορισμένα γκραν πρι, σε συνδυασμό με δικά του λάθη δεν του επέτρεψαν να σκαρφαλώσει στην κορυφή της βαθμολογίας.
Έχοντας επτά πόντους λιγότερους απο τον πρωτοπόρο Χάμιλτον και τρεις απο τον δεύτερο Φερνάντο Αλόνσο, ο Κίμι Ραϊκόνεν θα παλέψει στην Βραζιλία για το "θαύμα" που θα τον στέψει για πρώτη φορά στην καρίερα του παγκόσμιο πρωταθλητή.
Αξίζει να σημειωθεί πως ο 27χρονος Φινλανδός έχει ζήσει ξανά το ίδιο "έργο", αφού τέσσερα χρόνια πριν (2003) διεκδίκησε τον τίτλο του πρωταθλητή στον τελευταίο αγώνα με αντίπαλο τον Μίκαελ Σουμάχερ όμως δεν τα είχε καταφέρει.
Τα σενάρια
Οι πιθανότητες για τον τίτλο είναι σίγουρα με το μέρος του πρωτοπόρου Λιούις Χάμιλτον, όμως το SPORT 24 σας παρουσιάζει τα υπόλοιπα σενάρια που μπορούν να χρίσουν πρωταθλητή τον Φερνάντο Αλόνσο και τον Κίμι Ραϊκόνεν.
Τέσσερα είναι τα ενδεχόμενα για να κατακτήσει το τρίτο συνεχόμενο πρωτάθλημα του ο Φερνάντο Αλόνσο.
1ον Να πάρει την νίκη και ο Χάμιλτον να τερματίσει μέχρι και τρίτος.
2ον Να τερματίσει δεύτερος και ο Χάμιλτον μέχρι και έκτος.
3ον Να τερματίσει τρίτος, ο Κίμι Ραϊκόνεν να μην κερδίσει και ο Χάμιλτον να βρεθεί μόλις στην όγδοοη θέση.
4ον Να τερματίσει τέταρτος, ο Ραϊκόνεν να κατακτήσει μέχρι και την τρίτη θέση και ο Χάμιλτον να μην βαθμολογηθεί.
Για να κατακτήσει ο Κίμι Ραϊκόνεν τον τίτλο θα πρέπει να γίνουν τα εξής σενάρια:
1ον Να πάρει την νίκη, ο Χάμιλτον να τερματίσει μέχρι και τρίτος ο Αλόνσο και ο Χάμιλτον να βγεί μέχρι και έβδομος.
2ον Να τερματίσει δεύτερος, ο Χάμιλτον να μην μπει στην βαθμολογούμενη οκτάδα και ο Αλόνσο να τερματίσει τέταρτος.
Μέρες 1986...
Έχουν περάσει 21 ολόκληρα χρόνια (1986) απο τότε που ο τίτλος θα κρινόταν στον τελευταίο γκραν πρι και θα υπήρχαν τρεις υποψήφιοι "μνηστήρες".
Συγκεκριμένα το 1986 ο Μάνσελ ήταν στην πρώτη θέση με 70 πόντους , ακολουθούσε ο Προστ με 64 και τρίτος ήταν ο Πιικέ με 63 βαθμούς, έναν αγώνα πριν πέσει η αυλαία του πρωταθλήματος.
Στο τελευταίο αγώνα που πραγματοποιήθηκε στην Αυστραλία το σκηνικό αντατράπηκε καθώς ο Μάνσελ εγκατέλειψε, ο Άλεν Προστ κατάφερε να πάρει την νίκη και κατα συνέπεια το πρωτάθλημα, ενώ ο Νέλσον Πιικέ τερμάτισε στην δεύτερη θέση.
"Έλαμψε" η Ferrari στις πρώτες ανεπίσημες δοκιμές
Τα πρώτα ανεπίσημα δοκιμαστικά ήταν αποκλειστική υπόθεση της Ferrari καθώς ο Κίμι Ραϊκόνεν πέτυχε τον ταχύτερο γύρο με χρόνο 1:19.580, ενώ ακολούθησε ο ομόσταβλός του Φελίπε Μάσα με διαφορά 0.482 δευτερολέπτου.
Τον τρίτο ταχύτερο γύρο πέτυχε ο ρούκι πιλότος της ING-Renault, Χέικι Κοβαλάινεν αποδεικνύοντας πως βρίσκεται σε πολύ καλή κατάσταση, τέταρτος ήταν ο Νίκο Ρόζμπεργκ με το μονοθέσιο της Williams, ενώ ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας, Λιούις Χάμιλτον κατετάγει στην πέμπτη θέση.
Ραλφ Σουμάχερ (Toyota), Σεμπάστιαν Βέτελ (Toro Rosso) και Μαρκ Γουέμπερ (Red Bull) συμπλήρωσαν την βαθμολογούμενη οκτάδα, ενώ ο Ισπανός παγκόσμιος πρωταθλητής Φερνάντο Αλόνσο δεν σημείωσε χρόνο.
Αναλυτικά η κατάταξη των πρώτων ανεπίσημων δοκιμών στη πίστα της Βραζιλίας
Άμεση απάντηση της McLaren με 1-2 στα δεύτερα ανεπίσημα
Ο Λιούις Χάμιλτον με χρόνο 1:12.767 ήταν ταχύτερος όλων στα δεύτερα ανεπίσημα δοκιμαστικά της Βραζιλίας, αφήνοντας στην δεύτερη θέση τον ομόσταβλό του και παγκόσμιο πρωταθλητή Φερνάντο Αλόνσο.
Ακολούθησαν τα μονοθέσια της Ferrari με τον Φελίπε Μάσα να κάνει τον τρίτο καλύτερο χρόνο και τον Κίμι Ραϊκόνεν να βρίσκεται στην τέταρτη θέση.
Πέμπτος ήταν ο Ιταλός πιλότος της ING-Renault, Τζανκάρλο Φισικέλα, στην έκτη θέση κατετάγει ο Ρόμπερτ Κούμπιτσα με το μονοθέσιο της BMW, έβδομος ήταν ο Νίκο Ρόζμπεργκ με Williams, ενώ την βαθμολογούμενη οκτάδα συμπλήρωσε ο Καζούκι Νακαζίμα επίσης με Williams.
Αναλυτικά η κατάταξη των δεύτερων ανεπίσημων δοκιμών στη πίστα της Βραζιλίας
Η πίστα
Το πρώτο GP της Βραζιλίας, διεξήχθη το 1973 παρουσία 100.000 θεατών. Η ιστορία όμως ξεκινάει περίπου 35 χρόνια πριν, όταν ένα μεγάλο κομμάτι στην περιοχή είχε αγοραστεί από δύο μεσιτικές εταιρείες για την κατασκευή σπιτιών.
Για καλή τύχη όλων, ένα συγκεκριμένο κομμάτι γης, δεν ήταν κατάλληλο για την ανέγερση κτηρίων, οπότε και κατασκεύασαν μια πίστα. Το 1970, η διεθνής επιτυχία του Βραζιλιάνου οδηγού Έμερσον Φιτιπάλντι, δημιούργησε την ανάγκη για την «απόκτηση» ενός αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος.
Έτσι, το 1973 το Ιντερλάγκος φιλοξένησε το πρώτο του GP. Το μήκος της πίστας δεν είναι από τα μεγαλύτερα αφού με τα βίας φτάνει τα 4.309 χιλιόμετρα, το αργό της κομμάτι όμως, είναι αρκετά τεχνικό και αποτελείται από οκτώ διαδοχικές στροφές.
Ένα ακόμη στοιχείο που καθιστά ακόμη πιο δύσκολο το έργω των ομάδων, είναι το υψόμετρο της πίστας που επηρεάζει αρνητικά την ιπποδύναμη και την αξιοπιστία των κινητήρων. Ο αγώνας, της γενέτειρας του αείμνηστου Άιρτον Σέννα, θα κλείσει τον κύκλο του φετινού πρωταθλήματος.
To γκραν πρι του Ιντερλάγκος σε αριθμούς...
Ρεκόρ γύρου: Ρούμπενς Μπαρικέλο Ferrari (2003) – 1'10''229
Καλύτερη Pole Position: Φελίπε Μάσα Ferrari (2006) – 1'10''643
Τελευταία Pole Position: Φελίπε Μάσα (2006) - 1'10''680
Το πόντιουμ του 2006: Φελίπε Μάσα – Φερνάντο Αλόνσο – Τζέισον Μπάτον
Το "παιδί θαύμα της McLaren...Λιούις Χάμιλτον
Με τον αέρα του πρωτοπόρου ο ρούκι πιλότος της McLaren, Λιούις Χάμιλτον, είναι το πρώτο φαβορί για τον τίτλο κι αυτό όχι μόνο γιατί προηγείται στην βαθμολογία αλλά επειδή έχει δείξει σ΄ολόκληρο το πρωτάθλημα μια πρωτοφανή οδηγική ωριμότητα που σίγουρα δεν συμβαδίζει την ηλικία του.
Στα 22 του ο Βρετανός πιλότος κατάφερε να μπει σφήνα ανάμεσα σε έμπειρους οδηγούς και με μια σταθερότητα που κάθε οδηγός της F1 θα ζήλευε, είναι έτοιμος να κατακτήσει το πρωτάθλημα απο την πρώτη του κιόλας χρονιά στις πίστες της Φόρμουλα 1, μετρώντας ήδη τέσσερις νίκες.
Το μόνο μειονέκτημα για τον Χάμιλτον στο γκραν πρι της Βραζιλίας είναι πως δεν έχει ξαναγωνιστεί στο συγκεκριμένο σιρκουί, όμως ο Βρετανός πιλότος της McLaren έχει αποδείξει πως δεν πτοείται απο τέτοια...
Ο πρωταθλητής υπερασπίζεται το στέμμα του...
Ο Ισπανός παγκόσμιος πρωταθλητής, Φερνάντο Αλόνσο διανύει μια από τις όχι και τόσο καλές χρονιές στην Φόρμουλα 1, όμως παρόλα αυτά διεκδικεί και μάλιστα με αξιώσεις το τίτλο του πρωταθλητή που είχε κατακτήσει τα δύο προηγούμενα χρόνια.
Η μεταπήδηση του απο την ING-Renault στην McLaren σίγουρα δεν είχε αποτελέσματα που θα φανταζόταν ο 26χρονος Ισπανός καθώς απο πρώτος οδηγός στην Γαλλική εταιρία, έφτασε να κοντράρεται με τον ρούκι ομόσταβλό του Λιούις Χάμιλτον.
Δεν ήταν λίγες οι φόρες μάλιστα που ο Αλόνσο είχε κατηγορήσει την ομάδα του για ευνοϊκή αντιμετώπιση προς τον Χάμιλτον κάτι που τάραξε τα νερά στις τάξεις της McLaren.
Την στιγμή που όλοι ασχολούνται με το νέο προορισμό στην καρίερα του Φερνάντο Αλόνσο, ο Ισπανός πρωταθλητής καλείται να υπερασπιστεί τον τίτλο του έχοντας βέβαια τέσσερις πόντους λιγότερους απο τον Χάμιλτον.
Η προϊστορία πάντως δεν είναι με τον Αλόνσο καθώς στην πίστα του Ιντερλάγκος δεν έχει κατάφερει να κατακτήσει ποτέ την νίκη. Την φετινή χρονιά ο Ισπανός πιλότος της McLaren έχει κατακτήσει τέσσερις νίκες και ευελπιστεί σε πέμπτη που μπορεί με διάφορους συνδυασμούς να του χαρίσει το τρίτο συνεχόμενο πρωτάθλημα.
Να σπάσει το ρόδι...
Σε μια χρονιά όχι και τόσο καλή για την Ferrari, ο Κίμι Ραϊκόνεν κατάφερε να ξεφύγει απο την μετριότητα και με την νίκη του στο γκραν πρι της Κίνας, έφτασε να διεκδικεί το πρωτάθλημα με τις πιθανότητες βέβαια να είναι λίγες.
Ο Φινλανδός πιλότος της "σκουντερία" στην πρώτη του σεζόν στην Ιταλική εταιρία, έχει κατάκτησει τις περισσότερες νίκες (5) στο πρωτάθλημα όμως η αναξιοπιστία της Ferrrari σε ορισμένα γκραν πρι, σε συνδυασμό με δικά του λάθη δεν του επέτρεψαν να σκαρφαλώσει στην κορυφή της βαθμολογίας.
Έχοντας επτά πόντους λιγότερους απο τον πρωτοπόρο Χάμιλτον και τρεις απο τον δεύτερο Φερνάντο Αλόνσο, ο Κίμι Ραϊκόνεν θα παλέψει στην Βραζιλία για το "θαύμα" που θα τον στέψει για πρώτη φορά στην καρίερα του παγκόσμιο πρωταθλητή.
Αξίζει να σημειωθεί πως ο 27χρονος Φινλανδός έχει ζήσει ξανά το ίδιο "έργο", αφού τέσσερα χρόνια πριν (2003) διεκδίκησε τον τίτλο του πρωταθλητή στον τελευταίο αγώνα με αντίπαλο τον Μίκαελ Σουμάχερ όμως δεν τα είχε καταφέρει.
Τα σενάρια
Οι πιθανότητες για τον τίτλο είναι σίγουρα με το μέρος του πρωτοπόρου Λιούις Χάμιλτον, όμως το SPORT 24 σας παρουσιάζει τα υπόλοιπα σενάρια που μπορούν να χρίσουν πρωταθλητή τον Φερνάντο Αλόνσο και τον Κίμι Ραϊκόνεν.
Τέσσερα είναι τα ενδεχόμενα για να κατακτήσει το τρίτο συνεχόμενο πρωτάθλημα του ο Φερνάντο Αλόνσο.
1ον Να πάρει την νίκη και ο Χάμιλτον να τερματίσει μέχρι και τρίτος.
2ον Να τερματίσει δεύτερος και ο Χάμιλτον μέχρι και έκτος.
3ον Να τερματίσει τρίτος, ο Κίμι Ραϊκόνεν να μην κερδίσει και ο Χάμιλτον να βρεθεί μόλις στην όγδοοη θέση.
4ον Να τερματίσει τέταρτος, ο Ραϊκόνεν να κατακτήσει μέχρι και την τρίτη θέση και ο Χάμιλτον να μην βαθμολογηθεί.
Για να κατακτήσει ο Κίμι Ραϊκόνεν τον τίτλο θα πρέπει να γίνουν τα εξής σενάρια:
1ον Να πάρει την νίκη, ο Χάμιλτον να τερματίσει μέχρι και τρίτος ο Αλόνσο και ο Χάμιλτον να βγεί μέχρι και έβδομος.
2ον Να τερματίσει δεύτερος, ο Χάμιλτον να μην μπει στην βαθμολογούμενη οκτάδα και ο Αλόνσο να τερματίσει τέταρτος.
Μέρες 1986...
Έχουν περάσει 21 ολόκληρα χρόνια (1986) απο τότε που ο τίτλος θα κρινόταν στον τελευταίο γκραν πρι και θα υπήρχαν τρεις υποψήφιοι "μνηστήρες".
Συγκεκριμένα το 1986 ο Μάνσελ ήταν στην πρώτη θέση με 70 πόντους , ακολουθούσε ο Προστ με 64 και τρίτος ήταν ο Πιικέ με 63 βαθμούς, έναν αγώνα πριν πέσει η αυλαία του πρωταθλήματος.
Στο τελευταίο αγώνα που πραγματοποιήθηκε στην Αυστραλία το σκηνικό αντατράπηκε καθώς ο Μάνσελ εγκατέλειψε, ο Άλεν Προστ κατάφερε να πάρει την νίκη και κατα συνέπεια το πρωτάθλημα, ενώ ο Νέλσον Πιικέ τερμάτισε στην δεύτερη θέση.
"Έλαμψε" η Ferrari στις πρώτες ανεπίσημες δοκιμές
Τα πρώτα ανεπίσημα δοκιμαστικά ήταν αποκλειστική υπόθεση της Ferrari καθώς ο Κίμι Ραϊκόνεν πέτυχε τον ταχύτερο γύρο με χρόνο 1:19.580, ενώ ακολούθησε ο ομόσταβλός του Φελίπε Μάσα με διαφορά 0.482 δευτερολέπτου.
Τον τρίτο ταχύτερο γύρο πέτυχε ο ρούκι πιλότος της ING-Renault, Χέικι Κοβαλάινεν αποδεικνύοντας πως βρίσκεται σε πολύ καλή κατάσταση, τέταρτος ήταν ο Νίκο Ρόζμπεργκ με το μονοθέσιο της Williams, ενώ ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας, Λιούις Χάμιλτον κατετάγει στην πέμπτη θέση.
Ραλφ Σουμάχερ (Toyota), Σεμπάστιαν Βέτελ (Toro Rosso) και Μαρκ Γουέμπερ (Red Bull) συμπλήρωσαν την βαθμολογούμενη οκτάδα, ενώ ο Ισπανός παγκόσμιος πρωταθλητής Φερνάντο Αλόνσο δεν σημείωσε χρόνο.
Αναλυτικά η κατάταξη των πρώτων ανεπίσημων δοκιμών στη πίστα της Βραζιλίας
ΘΕΣΗ | ΟΔΗΓΟΣ | ΟΜΑΔΑ | ΧΡΟΝΟΣ | ΓΥΡΟΙ |
1 | Κίμι Ραϊκόνεν | Ferrari | 1:19.580 | 9 |
2 | Φελίπε Μάσα | Ferrari | +0.482 | 10 |
3 | Χέικι Κοβαλάινεν | ING-Renault | +1.249 | 19 |
4 | Νίκο Ρόζμπεργκ | Williams | +1.484 | 14 |
5 | Λιούις Χάμιλτον | McLaren | +1.541 | 10 |
6 | Ραλφ Σουμάχερ | Toyota | +1.663 | 22 |
7 | Σεμπάστιαν Βέτελ | Toro Rosso | +2.018 | 22 |
8 | Μαρκ Γουέμπερ | Red Bull | +2.524 | 12 |
9 | Γιάρνο Τρούλι | Toyota | +2.524 | 26 |
10 | Βιταντόνιο Λιούτζι | Toro Rosso | +2.670 | 17 |
11 | Ρούμπενς Μπαρικέλο | Honda | +2.854 | 23 |
12 | Τζέισον Μπάτον | Honda | +2.897 | 22 |
13 | Ντέιβιντ Κούλθαρντ | Red Bull | +3.087 | 16 |
14 | Τακούμα Σάτο | Super Aguri | +3.349 | 19 |
15 | Άντριαν Σούτιλ | Spyker | +3.668 | 30 |
16 | Καζούκι Νακαζίμα | Williams | +3.681 | 26 |
17 | Άντονι Ντάβιντσον | Super Aguri | +3.971 | 20 |
18 | Σακόν Γιαμαμότο | Spyker | +4.786 | 25 |
19 | Νικ Χάιντφιλντ | BMW | - | 1 |
20 | Ρόμπερτ Κούμπιτσα | BMW | - | 1 |
21 | Φερνάντο Αλόνσο | McLaren | - | 1 |
22 | Τζανκάρλο Φισικέλα | ING-Renault | - | 2 |
Άμεση απάντηση της McLaren με 1-2 στα δεύτερα ανεπίσημα
Ο Λιούις Χάμιλτον με χρόνο 1:12.767 ήταν ταχύτερος όλων στα δεύτερα ανεπίσημα δοκιμαστικά της Βραζιλίας, αφήνοντας στην δεύτερη θέση τον ομόσταβλό του και παγκόσμιο πρωταθλητή Φερνάντο Αλόνσο.
Ακολούθησαν τα μονοθέσια της Ferrari με τον Φελίπε Μάσα να κάνει τον τρίτο καλύτερο χρόνο και τον Κίμι Ραϊκόνεν να βρίσκεται στην τέταρτη θέση.
Πέμπτος ήταν ο Ιταλός πιλότος της ING-Renault, Τζανκάρλο Φισικέλα, στην έκτη θέση κατετάγει ο Ρόμπερτ Κούμπιτσα με το μονοθέσιο της BMW, έβδομος ήταν ο Νίκο Ρόζμπεργκ με Williams, ενώ την βαθμολογούμενη οκτάδα συμπλήρωσε ο Καζούκι Νακαζίμα επίσης με Williams.
Αναλυτικά η κατάταξη των δεύτερων ανεπίσημων δοκιμών στη πίστα της Βραζιλίας
ΘΕΣΗ | ΟΔΗΓΟΣ | ΟΜΑΔΑ | ΧΡΟΝΟΣ | ΓΥΡΟΙ |
1 | Λιούις Χάμιλτον | McLaren | 1:12.767 | 27 |
2 | Φερνάντο Αλόνσο | McLaren | +0.122 | 28 |
3 | Φελίπε Μάσα | Ferrari | +0.308 | 30 |
4 | Κίμι Ραϊκόνεν | Ferrari | +0.345 | 30 |
5 | Τζανκάρλο Φισικέλα | ING-Renault | +0.782 | 22 |
6 | Ρόμπερτ Κούμπιτσα | BMW | +0.820 | 34 |
7 | Νίκο Ρόζμπεργκ | Williams | +0.888 | 33 |
8 | Καζούκι Νακαζίμα | Williams | +0.897 | 38 |
9 | Ντέιβιντ Κούλθαρντ | Red Bull | +0.939 | 30 |
10 | Νικ Χάιντφιλντ | BMW | +1.018 | 44 |
11 | Ραλφ Σουμάχερ | Toyota | +1.062 | 29 |
12 | Χέικι Κοβαλάινεν | ING-Renault | +1.112 | 28 |
13 | Ρούμπενς Μπαρικέλο | Honda | +1.125 | 45 |
14 | Τζέισον Μπάτον | Honda | +1.328 | 44 |
15 | Βιταντόνιο Λιουίτζι | Toro Rosso | +1.385 | 33 |
16 | Γιάρνο Τρούλι | Toyota | +1.412 | 25 |
17 | Σεμπάστιαν Βέτελ | Toro Rosso | +1.642 | 37 |
18 | Τακούμα Σάτο | Super Aguri | +1.664 | 27 |
19 | Άντονι Ντάβιντσον | Super Aguri | +1.710 | 31 |
20 | Μαρκ Γουέμπερ | Red Bull | +1.776 | 35 |
21 | Άντριαν Σούτιλ | Spyker | +2.328 | 35 |
22 | Σακόν Γιαμαμότο | Spyker | +2.948 | 32 |
Η πίστα
Το πρώτο GP της Βραζιλίας, διεξήχθη το 1973 παρουσία 100.000 θεατών. Η ιστορία όμως ξεκινάει περίπου 35 χρόνια πριν, όταν ένα μεγάλο κομμάτι στην περιοχή είχε αγοραστεί από δύο μεσιτικές εταιρείες για την κατασκευή σπιτιών.
Για καλή τύχη όλων, ένα συγκεκριμένο κομμάτι γης, δεν ήταν κατάλληλο για την ανέγερση κτηρίων, οπότε και κατασκεύασαν μια πίστα. Το 1970, η διεθνής επιτυχία του Βραζιλιάνου οδηγού Έμερσον Φιτιπάλντι, δημιούργησε την ανάγκη για την «απόκτηση» ενός αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος.
Έτσι, το 1973 το Ιντερλάγκος φιλοξένησε το πρώτο του GP. Το μήκος της πίστας δεν είναι από τα μεγαλύτερα αφού με τα βίας φτάνει τα 4.309 χιλιόμετρα, το αργό της κομμάτι όμως, είναι αρκετά τεχνικό και αποτελείται από οκτώ διαδοχικές στροφές.
Ένα ακόμη στοιχείο που καθιστά ακόμη πιο δύσκολο το έργω των ομάδων, είναι το υψόμετρο της πίστας που επηρεάζει αρνητικά την ιπποδύναμη και την αξιοπιστία των κινητήρων. Ο αγώνας, της γενέτειρας του αείμνηστου Άιρτον Σέννα, θα κλείσει τον κύκλο του φετινού πρωταθλήματος.
To γκραν πρι του Ιντερλάγκος σε αριθμούς...
Ρεκόρ γύρου: Ρούμπενς Μπαρικέλο Ferrari (2003) – 1'10''229
Καλύτερη Pole Position: Φελίπε Μάσα Ferrari (2006) – 1'10''643
Τελευταία Pole Position: Φελίπε Μάσα (2006) - 1'10''680
Το πόντιουμ του 2006: Φελίπε Μάσα – Φερνάντο Αλόνσο – Τζέισον Μπάτον