Καλώς ήρθατε στο... Ράλλυ των Θεών
Το 59ο Ράλλυ Ακρόπολις καλώς όρισε τους οδηγούς του παγκοσμίου πρωταθλήματος όπως μόνο αυτό ξέρει.Με το καλημέρα το... Ράλλυ των Θεών έδειξε την σκληρότητά του, βγάζοντας εκτός μάχης για την 1η ημέρα τον Οζιέ και δημιούργησε ουκ ολίγα προβλήματα σε πολλούς οδηγούς. Εγκατέλειψε ο Αθανασούλας. Δείτε εντυπωσιακά βίντεο
Το Ράλλυ Ακρόπολις είναι από τους πιο σκληρούς αγώνες του πρωταθλήματος αλλά στην 1η ημέρα εξέπληξε (δυσάρεστα) ακόμα και αυτούς που ήταν υποψιασμένοι.
Η διαδρομή από την Κινέτα στην Πίσσια ήταν ιδιαίτερα σκληρή για τα θηρία του WRC με αρκετούς οδηγούς να αντιμετωπίζουν προβλήματα με τα ελαστικά τους αλλά και τους... βράχους που βρέθηκαν στο διάβα τους, ενώ η πολύ σκόνη συμπλήρωσε το σκηνικό.
Η 1η ειδικής διαδρομή από την Κινέτα στην Πίσσια ήταν ιδιαίτερα σκληρή για τα θηρία του WRC με αρκετούς οδηγούς να αντιμετωπίζουν προβλήματα με τα ελαστικά τους αλλά και τους... βράχους που βρέθηκαν στο διάβα τους, ενώ η πολύ σκόνη συμπλήρωσε το σκηνικό.
Στην 2η ειδική διαδρομή, η οποία έγινε νύχτα και ήταν ιδιαίτερα εντυπωσιακή, ο Νόβικοφ συνέχισε να προπορεύεται δείχνοντας πως δεν έχει πρόβλημα με το σκληρό χώμα, αλλά ούτε και με τον δυνατό αέρα που σηκώθηκε το απόγευμα στην Κινέτα.
Ο Ρώσος οδηγός ολοκλήρωσε την 1η ημέρα με 30 δευτερόλεπτα διαφορά από τον 2ο Σόρδο, τον οποίο ακολουθεί σε απόσταση αναπνοής ο Γιάρι Λάτβαλα στα 8,8 δευτερόλεπτα.
Τα βρήκαν... σκούρα οι μεγάλοι στην 1η ειδική
Το Ράλλυ Ακρόπολις έδειξε από την πρώτη ειδική γιατί "φοβίζει" οδηγούς και οχήματα. Στην διαδρομή από Κινέτα στην Πίσσια ο Οζιέ εγκατέλειψε, ο Όστμπεργκ έχασε έναν τροχό και ο Μίκο Χίρβονεν έχασε πολύ χρόνο λόγω τεχνικού προβλήματος.
Χαρακτηριστικές είναι οι δηλώσεις των πρωταγωνιστών αμέσως μετά το τέλος της 1ης ειδικής διαδρομής με τον Όστμπεργκ να μένει στο λιτό αλλά περιεκτικό: " Έφυγε ο τροχός!"
Από την πλευρά του ο Μίκελσεν αναφέρθηκε στα προβλήματα ορατότητας: " Σχεδόν δεν μπορούσα να δω από τη σκόνη. Σταμάτησα τρεις φορές το αυτοκίνητο σε φουρκέτες. Βλακώδες λάθος. Έκανα πολλά λάθη", ενώ ο Πρόκοπ τόνισε: " Τίποτα δεν πήγε βάσει σχεδίου. Σχεδόν χτύπησα ένα βράχο στην πρώτη στροφή. Ήταν πολύ γλιστερά, δεν ήταν εύκολη οδήγηση".
Όπως γίνεται εύκολα κατανοητό από τις δηλώσεις των οδηγών τίποτα δεν είναι εύκολο στον... αγώνα των Θεών. Το σκληρό χώμα της 1ης ειδικής έπιασε απροετοίμαστους τους οδηγούς και τα οχήματα, αλλά όχι τον Νόβικοφ που ολοκλήρωσε με το πόδι στο γκάζι αφήνοντας τον Ντάνι Σόρδο στα 20,6 δευτερόλεπτα πίσω του.
Άτυχος ο Οζιέ, αφού είδε ένα από τα ελαστικά του να κλατάρουν πολύ νωρίς, στη συνέχεια σταμάτησε λίγο μετά το 20ο χιλιόμετρο εξαιτίας ενός τεχνικού προβλήματος (πίεση καυσίμου) και θα εκκινήσει το Σάββατο υπό καθεστώς Rally 2. Προβλήματα αντιμετώπισε και ο Μίκο Χίρβονεν με το σύστημα διεύθυνσης, με αποτέλεσμα να μείνει σχεδόν 6 λεπτά πίσω από τον πρώτο στην 21η θέση.
Τραυματίστηκε ο Αθανασούλας
Ο μεγάλος άτυχος της ημέρας ήταν ο Λάμπρος Αθανασούλας ο οποίος αντιμετώπισε πρόβλημα με την εμπρός ανάρτηση του Mitsubishi. Το μηχανικό πρόβλημα δεν ήταν όμως το μοναδικό αφού ο Έλληνας οδηγός χτύπησε το χέρι του, με αποτέλεσμα να μεταφερθεί με ελικόπτερο στο νοσοκομείο για εξετάσεις. Τελικά του τοποθετήθηκε γύψος στο χέρι, ολοκληρώνοντας έτσι άδοξα την επιστροφή του στον αγώνα.
Παραλίγο να.... τουμπάρει ο Χίρβονεν στην 2η ειδική
Ο Νόβικοφ σημείωσε τον καλύτερο χρόνο και στη 2η ειδική, και ηγείται του Ράλλυ με διαφορά 30,3 δλ. από τον Ισπανό Ντάνι Σόρδο, ο οποίος ακολουθεί τον Ρώσο από την αρχή του Ακρόπολις. Ο Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα σημείωσε το 2ο χρόνο στην ειδική και παραμένει 3ος στην προσωρινή κατάταξη, μόλις 8 δλ. πίσω από τον Σόρδο.
Με τα φώτα αναμμένα ο Όστμπεργκ κατάφερε να κερδίσει μερικές θέσεις στην 2η ειδική και ανέβηκε στην 9η της γενικής κατάταξης, όπως και ο Μίκο Χίρβονεν ο οποίος ολοκλήρωσε την πρώτη ημέρα στην 15η θέση. Ο Φιλανδός οδηγός παραλίγο να... τουμπάρει το αυτοκίνητό του αφού το σήκωσε στις 2 ρόδες αλλά τελικά κέρδισε κάποια δευτερόλεπτα παρά τα λάθη του.
Το χαλασμένο αυτοκίνητο του Οζιέ
Ο Λάτβαλα στην 1η ειδική
Ο Μίκελσεν
Ο Αλ Ατίγια
Ο Πρόκοπ
Neville
Οι δηλώσεις των οδηγών
2 HIRVONEN Mikko - LEHTINEN Jarmo
«Δεν είμαι ευχαριστημένος. Σχεδόν τούμπαρα το αυτοκίνητο, στο ασφάλτινο κομμάτι άνοιξα την τροχιά και βρεθήκαμε στις δύο ρόδες».
3 SORDO Daniel - DEL BARRIO Carlos
«Η οδήγηση ήταν πιο καθαρή. Έχασα χρόνο, ήταν μια δύσκολη ημέρα, αλλά είμαι ευχαριστημένος που βρίσκομαι εδώ χωρίς προβλήματα».
4 OSTBERG Mads - ANDERSSON Jonas
«Δύσκολη ειδική, είμαι απογοητευμένος μετά την 1η ειδική. Είναι δύσκολο να επανέλθω. Θα προσπαθήσω να είμαι σε καλύτερη κατάσταση αύριο και να το παλέψω όσο μπορώ».
5 NOVIKOV Evgeny - MINOR Ilka
«Πήγαμε αρκετά καλά. Κάναμε κάποια μικρά λάθη με τα φρένα στο σκοτάδι. Όλα καλά, είναι καλό που προηγούμαστε αύριο».
6 AL ATTIYAH Nasser - BERNACCHINI Giovanni
«Κάτι δεν πάει καλά με το αυτοκίνητο, με το εμπρός τμήμα. Νομίζω συνέβη στη μεγάλη ειδική. Θα προσπαθήσουμε να τερματίσουμε και να μην κάνουμε λάθη».
7 LATVALA Jari-Matti - ANTTILA Miikka
«Ήταν διασκεδαστικό, κανένα πρόβλημα με τη σκόνη. Το θέμα με το χειρόφρενο λύθηκε στο σέρβις. Το αυτοκίνητο υποστρέφει σε κάποια σημεία και δεν ξέρω το λόγο, γιατί δεν ήταν έτσι στις δοκιμές».
9 MIKKELSEN Andreas - MARKKULA Mikko
«Ήταν λίγο δύσκολα στην ειδική. Χάλασε η ένδειξη ταχυτήτων, έδειχνε μόνο 3η. Κάποιες φορές ήμουν με μία πάνω, άλλες με μία κάτω. Προσπάθησα να μετράω τις αλλαγές».
10 AL QASSIMI Khalid - MARTIN Scott
«Η ειδική είχε πολλές πέτρες, αλλά η πρόσφυση είναι καλύτερη, μπόρεσα να οδηγήσω, το ευχαριστήθηκα. Τα παιδιά στο σέρβις έκαναν καλή δουλειά. Είναι συναρπαστικό να οδηγείς νύχτα».
11 NEUVILLE Thierry - GILSOUL Nicolas
«Το αυτοκίνητο είναι καλύτερο τώρα. Τα ελατήρια ήταν μαλακά και έπρεπε να κόψουμε σε κάποια σημεία. Χτυπήσαμε ένα μεγάλο βράχο, αλλά ξεφύγαμε αλώβητοι».
21 PROKOP Martin - ERNST Michal
«Ήταν πολύ καλύτερα απ' ό,τι περίμενα. Δεν είχε σκόνη, τα φώτα μας ήταν καλά και η πρόσφυση πολύ καλύτερη. Αύριο η θέση εκκίνησης θα είναι καλύτερη».
Η κατάταξη στην 2η ειδική
Pos | Car No | Driver | Time | Diff 1st |
---|---|---|---|---|
1 | 5 | E.NOVIKOV | ||
2 | 7 | J.LATVALA | +2.8 | +2.8 |
3 | 2 | M.HIRVONEN | +5.1 | +7.9 |
4 | 3 | D.SORDO | +1.8 | +9.7 |
5 | 11 | T.NEUVILLE | +3.1 | +12.8 |
6 | 4 | M.OSTBERG | +1.3 | +14.1 |
7 | 9 | A.MIKKELSEN | +6.1 | +20.2 |
8 | 6 | N.AL ATTIYAH | +15.2 | +35.4 |
9 | 21 | M.PROKOP | +24.6 | +1:00.0 |
10 | 10 | K.AL QASSIMI | +9.1 | +1:09.1 |
11 | 74 | R.KUBICA | +16.6 | +1:25.7 |
12 | 48 | A.AL-KUWARI | +13.7 | +1:39.4 |
13 | 82 | Y.PROTASOV | +4.0 | +1:43.4 |
14 | 37 | L.BERTELLI | +16.1 | +1:59.5 |
15 | 76 | S.AKSA | +0.6 | +2:00.1 |
16 | 50 | V.GORBAN | +1.7 | +2:01.8 |
17 | 49 | O.KIKIRESHKO | +21.8 | +2:23.6 |
18 | 36 | R.AL KETBI | +12.6 | +2:36.2 |
19 | 83 | O.TAMRAZOV | +9.5 | +2:45.7 |
20 | 45 | A.VILLANUEVA | +6.4 | +2:52.1 |
21 | 41 | N.FUCHS | +2.9 | +2:55.0 |
22 | 40 | A.SMAILOV | +41.0 | +3:36.0 |
23 | 72 | J.ALONSO | +12.3 | +3:48.3 |
24 | 38 | R.TRIVINO | +15.8 | +4:04.1 |
25 | 102 | P.TIDEMAND | +1.2 | +4:05.3 |
26 | 46 | M.VALLARIO | +1:11.3 | +5:16.6 |
Η γενική κατάταξη
Pos | Car No | Driver | Time | Diff 1st |
---|---|---|---|---|
1 | 5 | E.NOVIKOV | ||
2 | 3 | D.SORDO | +30.3 | +30.3 |
3 | 7 | J.LATVALA | +8.8 | +39.1 |
4 | 11 | T.NEUVILLE | +12.0 | +51.1 |
5 | 9 | A.MIKKELSEN | +23.5 | +1:14.6 |
6 | 6 | N.AL ATTIYAH | +18.3 | +1:32.9 |
7 | 21 | M.PROKOP | +1:01.4 | +2:34.3 |
8 | 10 | K.AL QASSIMI | +48.1 | +3:22.4 |
9 | 4 | M.OSTBERG | +7.7 | +3:30.1 |
10 | 74 | R.KUBICA | +47.2 | +4:17.3 |
11 | 82 | Y.PROTASOV | +38.2 | +4:55.5 |
12 | 48 | A.AL-KUWARI | +17.1 | +5:12.6 |
13 | 50 | V.GORBAN | +12.4 | +5:25.0 |
14 | 76 | S.AKSA | +13.6 | +5:38.6 |
15 | 49 | O.KIKIRESHKO | +7.6 | +5:46.2 |
16 | 37 | L.BERTELLI | +11.7 | +5:57.9 |
17 | 2 | M.HIRVONEN | +6.2 | +6:04.1 |
18 | 83 | O.TAMRAZOV | +1:30.0 | +7:34.1 |
19 | 36 | R.AL KETBI | +12.5 | +7:46.6 |
20 | 45 | A.VILLANUEVA | +25.6 | +8:12.2 |
21 | 72 | J.ALONSO | +1:28.9 | +9:41.1 |
22 | 40 | A.SMAILOV | +8.8 | +9:49.9 |
23 | 41 | N.FUCHS | +29.8 | +10:19.7 |
24 | 102 | P.TIDEMAND | +3:14.1 | +13:33.8 |
25 | 46 | M.VALLARIO | +1:12.3 | +14:46.1 |
26 | 38 | R.TRIVINO | +22.0 | +15:08.1 |