"Καρφιά" Χόρνερ στη Mercedes: "Ακόμα και με τη δική μας υποβάθμιση, κερδίσαμε τη δική τους αναβάθμιση"
Πριν από το GP Καναδά ο τεχνικός διευθυντής της Mercedes F1 Τζέιμς Άλισον είχε πει για τα προβλήματα που αντιμετώπιζε η Red Bull πως "φαίνεται πως η αναβάθμισή τους [της Red Bull RB20] ήταν μια υποβάθμιση" - και τώρα ο διευθυντής της RBR Κρίστιαν Χόρνερ, μετά τη νίκη του Μαξ Φερστάπεν στο Μόντρεαλ, έδωσε την απάντησή του.
Η πρώτη φετινή αξιόλογη επίδοση της Mercedes, που της χάρισε το πρώτο της βάθρο για το 2024 με τον Τζορτζ Ράσελ στο GP του Καναδά, αναζωπύρωσε και την παλιά, διαχρονική της αντιπαλότητα με τη Red Bull Racing.
Ο Κρίστιαν Χόρνερ, διευθυντής της RBR, σήκωσε το μπαλάκι που έριξε στο γήπεδό του πριν από λίγες μέρες ο Τζέιμς Άλισον, απαντώντας στο σχόλιο του δεύτερου πως “η αναβάθμισή τους [της Red Bull RB20] ήταν μια υποβάθμιση”.
Ο Άλισον έκανε αυτά τα σχόλια μετά το GP του Μονακό, μετά τη μη ανταγωνιστική εμφάνιση της RB20 στο Πριγκιπάτο, και ενώ φαινόταν πως η ομάδα του Μίλτον Κινς εξακολουθούσε να αντιμετωπίζει ανάλογους μπελάδες και στο Μόντρεαλ.
“Ελπίζουμε ότι θα τα θαλασσώσουν” είπε ο Άλισον πριν τον αγώνα του Μόντρεαλ, υπαινισσόμενος ότι η αναβάθμιση της Red Bull RB20 δεν απέδωσε τα αναμενόμενα, και ότι έκανε το μονοθέσιο της πρωταθλήτριας λιγότερο ανταγωνιστικό από πριν.
Μια αναβάθμιση που δεν δουλεύει, συνέχισε ο Άλισον, “κάνει δύσκολη τη ζωή σου, διότι τη στιγμή που θα πάψεις να εμπιστεύεσαι τα εργαλεία που διαθέτεις, πρέπει να κάνεις ένα βήμα πίσω, κι έτσι χάνεις πολύ χρόνο. Ο χρόνος είναι ο καλύτερός σου φίλος, αλλά όταν τον χάνεις είναι ο μεγαλύτερός σου εχθρός”, κατέληξε ο τεχνικός διευθυντής της Mercedes F1.
Τρεις μέρες μετά από αυτά τα σχόλια του Άλισον, ο Μαξ Φερστάπεν κέρδισε το GP Καναδά - κι ο Χόρνερ δεν αντιστάθηκε στον πειρασμό να απαντήσει, και εκτός πίστας, σε όσα είχε πει ο Τζέιμς Άλισον: “Ακόμα και με τη δική μας υποβάθμιση, κερδίσαμε τη δική τους αναβάθμιση”, είπε αιχμηρά ο διευθυντής της RBR.
“Ήταν μεγάλη η ανταμοιβή από τη νίκη σε αυτόν τον αγώνα. Στους τελευταίους αγώνες βρισκόμασταν σε λίγο ταραγμένα ύδατα, όμως καταφέραμε να κερδίσουμε τα δύο από τα τρία τελευταία GP. Είχαμε την πολ ποζίσιον στην Ίμολα, και πετύχαμε και στον Καναδά το χρόνο της πολ ποζίσιον με ένα μονοθέσιο που έκανε αισθητή την υστέρησή του και στους δύο οδηγούς”, συμπλήρωσε ο Χόρνερ.
Η υστέρηση της Red Bull RB20 είχε να κάνει με το γεγονός ότι τα μικρά “σαμαράκια” της ασφάλτου στο Μόντρεαλ και τα ψηλά κερμπς ανάγκασαν την ομάδα να αυξήσει το ύψος της RB20, και να κάνει ρυθμίσεις στην ανάρτηση που εμπόδισαν την εύρυθμη αεροδυναμική της λειτουργία.
“Εργαζόμαστε για να δούμε αν μπορούμε να το βελτιώσουμε αυτό”, εξήγησε ο Χόρνερ. “Ξέρουμε ότι θα έρθουν πίστες αργότερα στη σεζόν, όπως της Σιγκαπούρης, όπου αυτός θα είναι επίσης ένας καθοριστικός παράγοντας. Όμως, περιμένουμε ειλικρινά τις Ferrari, McLaren -και τη Mercedesπου μπήκε στο κάδρο αυτό το τριήμερο- να είναι ανταγωνιστικές σε κάθε πίστα.
Η Mercedes πάντοτε τα πάει καλά σε πίστες με νέα άσφαλτο, και δεν υπάρχουν στροφές υψηλής ταχύτητας εδώ (σ.σ.: όπου η Mercedes W15 υστερεί). Οπότε, η αλλαγή της ασφάλτου ευνόησε τα δυνατά της σημεία. Οπότε ας δούμε στις επόμενες τρεις πίστες αν είναι αυτή η γνήσια απόδοσή της ή αν ήταν περιστασιακή.
Εμείς, παρότι έχουμε κερδίσει έξι από τους εννέα αγώνες, πρέπει να μείνουμε σε κορυφαίο επίπεδο για να συνεχίσουμε να αυξάνουμε τη [βαθμολογική] διαφορά μας”, κατέληξε ο διευθυντής της Red Bull Racing.