FORMULA 1

Κατατακτήριες - GP Μπαχρέιν

Κατατακτήριες - GP Μπαχρέιν
kubi_2008_4_5_16_36_49

Ο Κούμπιτσα θα ξεκινήσει από την pole position στο GP του Μπαχρέιν. Δίπλα του ο Μάσα...

Ο Κούμπιτσα έκανε τη μεγάλη έκπληξη και πήρε την πρώτη θέση με μόλις 27 χιλιοστά του δευτερολέπτου διαφορά από τον Βραζιλιάνο πιλότο της Ferrari, Φελίπε Μάσα. Ο νικητής του προηγούμενου αγώνα στη Μαλαισία και παγκόσμιος πρωταθλητής, Κίμι Ραϊκόνεν, έκανε τον τέταρτο καλύτερο χρόνο. Στην τρίτη θέση ο Λιούις Χάμιλτον, πέμπτος ο έτερος πιλότος της McLaren Χέικι Κοβαλάινεν.
* Αναλυτικά στατιστικά και χρόνοι ΕΔΩ

Όταν τα φώτα πρασίνισαν για την πρώτη περίοδο ο Πικέ με Renault ήταν ο πρώτος που βγήκε στην πίστα και επωμίστηκε το... βάρος να καθαρίσει την πίστα από την άμμο που είχε φέρει ο αέρας από την έρημο. Αμέσως μετά ακολούθησαν, όπως αναμενόταν, τα μονοθέσια των Toro Rosso και Super Aguri. Οι χρόνοι των πέντε πρώτων ήταν κοντά στο 1.35, πολύ μακριά από τα πρωινά ελεύθερα δοκιμαστικά.

Μετά τα πέντε πρώτα λεπτά η πίστα "γέμισε" με τον Νίκο Ρόσμπεργκ που έκανε τον ταχύτερο γύρο το πρωί του Σαββάτου να κάνει την εμφάνισή του, αλλά το πιο γρήγορο γύρο στα μισά της δοκιμασίας πέτυχε ο Γιάρνο Τρούλι με 1.33.844.

Τους... πρωτάρηδες ακολούθησαν τα μεγάλα ονόματα με την McLaren να βγάζει και τα δύο της μονοθέσια στο δεκάλεπτο και τον Λιούιος Χάμιλτον να κάνει τον πρώτο γρήγορο γύρο στις κατατακτήριες με κατεβαίνοντας κάτω από το 1.33 (1.32.750). Πίσω του ο Χλεικι Κοβαλάινεν 57 χιλιοστά πάνω από το φράγμα του 1.33. Οι χρόνοι των δύο μονοθεσίων της Βρετανική εταιρίας ήταν πολύ καλύτεροι από τους πρωινούς με τον Χάμιλτον να δείχνει πως έχει ξεπεράσει το ατύχημα της Παρασκευής.

Επτά λεπτά πριν το τέλος της δοκιμασίας, αποφάσισαν οι δύο Ferrari να πατήσουν την πίστα με τον μεγάλο φαβορί, Φελίπε Μάσα να "σπάει" τα χρονόμετρα με 1.31.937 και ενώ ο Τακούμα Σάτο είχε χάσει τον έλεγχο του μονοθεσίου του επηρεάζοντας ίσως τον Βραζιλιάνο. Πίσω από τον Μάσα ο Κίμι Ραϊκόνεν επιβεβαίωσε την ανωτερότητα της Ferrari στο Μπαχρέιν μ,ε χρόνο 1.32.652.

Πέντε λεπτά πριν τη λήξη της δοκιμασίας ο αλητάρχης αποφάσισε να "κλείσει" την πίστα λόγω του ατυχήματος του Τακούμα Σάτο με τον Τζιανκάρλο Φιζικέλα να μην έχει κάνει ακόμα χρόνο και πολλούς ακόμα να θέλουν να βγουν για να καταφέρουν να περάσουν στην επόμενη φάση.

Το pit lane άνοιξε 4:59 πριν το τέλος της δοκιμασίας και οι Φέτελ, Κούλθαρντ, Σούτιλ, Ντάβιντσον, Σάτο και Φιζικέλα ήταν στην επικίνδυνη ζώνη του αποκλεισμού. Στο τελευταίο δίλεπτο έγινε "χαμός" στην πίστα με όλα τα μονοθέσια που έψαχναν χρόνο να κάνουν πολύ καλούς γύρους, με τον Κλοκ να δείχνει πως οι δοκιμές της Toyota σε αυτή την πίστα όλο το χειμώνα απέδωσαν καρπούς.

Από την συνέχεια αποκλείστηκαν κυριολεκτικά στο τελευταίο δευτερόλεπτο οι Σάτο, Ντάβιντσον, Σούτιλ, Φέτελ, Φιζικέλα και Κούλθαρντ. Μεγάλη έκπληξη ο τελευταίος αφού πρόκειται για μία από τις αγαπημένες του πίστες και ήταν πάρα πολύ καλός στα ελεύθερα δοκιμαστικά.

Χωρίς εκπλήξεις η δεύτερη περίοδος

Μετά από ένα μικρό διάλειμμα ξεκίνησε η δεύτερη διαδικασία με τις δύο Renault να κάνουν "ποδαρικό" λίγο πριν συμπληρωθούν πέντε λεπτά από την έναρξη της. Πίσω τους ο Κίμι Ραϊκόνεν με τα μαλακά ελαστικά στην Ferrari του και όλες τις ομάδες ν ακολουθούν για ένα καλό χρόνο.

Ο Χάμιλτον πήρε για ελάχιστα δευτερόλεπτα την πρώτη θέση κατεβαίνοντας το 1.32 (1.31.922) αλλά πίσω του ήταν ο Φελίπε Μάσα που έδειξε και στην δεύτερη περίοδο πως είναι πολύ γρήγορος και κατέβασε τα χρονόμετρα στο 1.31.188!

Στην δεύτερη θέση ο Κοβαλάινεν, στην τρίτη ο Κούμπιτσα (μπήκε σφήνα στους "μεγάλους"), τέταρτος ο Χάμιλτον και στην πέμπτη θέση ο Ραϊκόνεν. Με τα... πρώτα ονόματα να έχουν εξασφαλίσει την είσοδό τους στην τελική μάχη, τα φώτα επικεντρώθηκαν στις τελευταίες θέσεις.

Ο Αλόνσο κατάφερε την τελευταία στιγμή να γλιτώσει τον αποκλεισμό πετυχαίνοντας τον ένατο χρόνο στην δεύτερη περίοδο. Ο Ρούμπεν Μπαρικέλο έμεινε στην δωδέκατη θέση και δεν συνέχισε στην τελευταία διαδικασία, όπως και οι Γουέμπερ, Κλοκ, Πικέ, Μπουρντέ και Νακατζίμα.

Η τελική μάχη για την pole position



Η τελευταία περίοδος ξεκίνησε με τα πράσινα φώτα να ανάβουν και την Williams να εξηγεί στον Νίκο Ρόσμπεργκ πως δεν πρόκειται να γίνει κάποια αλλαγή στην εμπρός πτέρυγα του μονοθεσίου του. Ο Μπάτον βγήκε πρώτος στην πίστα για την πρώτη του εμπειρία στην τρίτη διαδικασία.

Τα δέκα μονοθέσια ήταν στην πίστα επτά λεπτά πριν μηδενιστεί ο χρόνος με τον Φελίπε Μάσα να χρησιμοποιεί τα μαλακά ελαστικά και τον Αλόνσο την πιο σκληρή γόμα.

Ο Κουμπίτσα έκανε την έκπληξη σημειώνοντας τον δεύτερο χρόνο τέσσερα λεπτά πριν το τέλος με τον Βραζιλιάνο πιλότο της Ferrari να του παίρνει την πρωτιά για έντεκα χιλιοστά του δευτερολέπτου. Δέκατο ο Αλόνσο συνεχίζοντας τις απογοητευτικές εμφανίσεις.

Με δύο λεπτά να απομένουν όλοι οι οδηγοί μπήκαν στα Pit για αλλαγή ελαστικών με την μ΄χαη για την pole position να κορυφώνεται σε αυτό το σημείο. Ο Χάμιλτον προσπάθησε αλλά δεν ήταν αρκετά γρήγορος, όπως και ο Κίμι Ραικόνεν.

Ο Κουμπίτσα όμως που είχε προειδοποιήσει με τον προηγούμενο χρόνο του κατάφερε να σταματήσει τα χρονόμετρα στο 1.33.096 παίρνοντας την pole postition αφού ούτε ο επερχόμενος Φελίπε Μάσα κατάφερε να τον κερδίσει για μόλις 27 χιλιοστά του δευτερολέπτου.

Ο Χάμιλτον θα ξεκινήσει από την τρίτη θέση με τον Κίμι Ραϊκόνεν δίπλα στους στην δεύτερη σειρά της εκκίνησης. Πέμπτος ο Κοβαλάινεν με τον Χάιντφιλντ να ακολουθεί και τους Τρούλι Ρόσμπεργκ, Μπάτον και Αλόνσο να ακολουθούν.

* Αναλυτικά στατιστικά και χρόνοι στη νέα υπηρεσία του AUTO 24 για την Formula 1






































TAGS FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ