Κόλιν ΜακΡέι: Τρεις αναμνήσεις από τις νίκες του "βασιλιά του Ακρόπολις" στην Ελλάδα
Ο μεγάλος εκλιπών Κόλιν ΜακΡέι είναι ο πλέον πολυνίκης οδηγός της ιστορίας του Ράλλυ Ακρόπολις, με 5 νίκες την περίοδο 1996-2002 με τις Subaru και Ford. Οι Μάρκο Μάρτιν, Μάλκολμ Ουίλσον και Ντέρεκ Ρίνγκερ περιγράφουν τρεις αναμνήσεις τους από τον αξέχαστο Σκοτσέζο στον ελληνικό αγώνα του WRC.
Ο Κόλιν ΜακΡέι μπορεί να φημιζόταν για το λυσσαλέο, φαντασμαγορικό του οδηγικό στιλ, που σε έκανε να πιστεύεις ότι έβραζε μέσα του ένας θυελλώδης οδηγικός παρορμητισμός με παντελή αδιαφορία για κάθε όριο, τον οποίο ο Σκοτσέζος κατάφερνε να μαζεύει με το θεϊκό του κοντόλ - αλλά σε έναν αγώνα σαν το Ράλλυ Ακρόπολις αποδεικνύονταν πόσο πολυδιάστατος οδηγός υπήρξε.
Βάσει της φήμης του παρανοϊκά τολμηρού ακροβάτη που τον συνόδευε, η υπομονή, τακτική και ευφυΐα που χρειάζεται ένας οδηγός τέτοιου επιπέδου για να κερδίζει το σκληρό Ράλλυ Ακρόπολις εξέπληττε πολλούς.
Αλλά όχι τον διευθυντή της M-Sport, Μάλκομ Ουίλσον, που διοικούσε την εργοστασιακή του ομάδα της Ford στα χρόνια του Σκοτσέζου, και είδε τον Κόλιν να κερδίζει στην Ελλάδα με το Focus WRC το χατ-τρικ νικών της περιόδου 2000-’02.
“Ο Κόλιν είχε πιθανότατα την ανώτερη τεχνική κατανόηση ενός rallycar από όλους τους οδηγούς με τους οποίους έχω συνεργαστεί”, είπε ο Ουίλσον.
“Ο κόσμος δεν εκτιμούσε πάντοτε πόσο πολύ μπορεί να φρόντιζε το αυτοκίνητο, και πόσο έξυπνος θα μπορούσε να είναι για έναν αγώνα όπως το Ακρόπολις”, πρόσθεσε ο Βρετανός.
Ένας εκ των ομολόγων του στη Ford WRT, Μάρκο Μάρτιν, θυμάται από τον αγώνα του 2002, που έχασε τη νίκη από τον ΜακΡέι μετά από ένα κατάρισμα: “Ηγούμουν στο ράλι. Πολλοί έλεγαν ότι αυτό συνέβαινε επειδή είχα καλύτερη θέση εκκίνησης στις Ειδικές”, είπε ο Εσθονός.
Και συνέχισε: “Ο Κόλιν δεν τα άκουγε όλα αυτά. Ήταν πολύ εντάξει σχετικά με τον τρόπο που εξελισσόταν ο αγώνας για εμάς, και ο τρόπος του ήταν πολύ ζεστός όταν είχα ένα κλατάρισμα και δεν πήρα τη νίκη. Ήταν ο βασιλιάς του Ακρόπολις”.
Ο ΜακΡέι θα μπορούσε να είχε κερδίσει και περισσότερα Ακρόπολις: το 1997 ήταν επικεφαλής πριν εγκαταλείψει, όπως και το 1999 που τον πρόδωσε το κιβώτιο του Focus στην πρώτη του επίσκεψη με τη Ford στην Ελλάδα.
Η χαμένη πρώτη νίκη της Subaru στο Ακρόπολις του 1994
Όμως, θα μπορούσε να είχε κερδίσει ακόμα και το 1994, όταν οδηγούσε για τη Subaru, σε ένα Ακρόπολις με 33 Ειδικές Διαδρομές, αν δεν συνέβαινε το περίφημο επεισόδιο της χρονιάς εκείνης: οι οργανωτές του Ακρόπολις -της ΕΛΠΑ, τότε- απέκλεισαν τον Σκοτσέζο επειδή άλλαξε το παρ-μπριζ του Impreza 555, και εντέλει την πρώτη νίκη της Subaru στην Ελλάδα κέρδισε ο Κάρλος Σάινθ.
Το παρ-μπριζ είχε σπάσει μέσα σε μία Ειδική από το καπό, το οποίο άνοιξε διότι ένας από τους τεχνικούς εφόρους της FIA είχε ξεχάσει να κουμπώσει την ασφάλεια. Μέχρι τότε, ο Κόλιν είχε κερδίσει τις 6 από τις 10 ΕΔ της πρώτης ημέρας, και είχε προβάδισμα 43 από τον ομόλογό του, Σάινθ.
Εντέλει, η πρώτη του νίκη στο Ακρόπολις ήρθε, με το Subaru Impreza Gr.A, το 1996. Ήταν σαν ο Κόλιν να ήθελε να πάρει την εκδίκησή του για το ‘94, όπως θυμάται ο τότε συνοδηγός του, Ντέρεκ Ρίνγκερ: “Ο Κόλιν απλά αποφάσισε ότι ήθελε να κυριαρχήσει απόλυτα στον αγώνα. Πήραμε 20 δευτερόλεπτα από όλους στην πρώτη Ειδική…”.