Λεκλέρ: "Δεν πετούσαμε στα σύννεφα μετά το Μονακό"
Μετά το χειρότερο GP εδώ και χρόνια της Ferrari, χθες (9/06) στον Καναδά, ο Σαρλ Λεκλέρ είπε πως ακριβώς όπως η Scuderia δεν ενθουσιάστηκε υπερβολικά μετά τη νίκη στο Μονακό, έτσι και τώρα δεν αποκαρδιώνεται ολοκληρωτικά μετά το “ναυάγιο” στο Μόντρεαλ.
Οι Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ αποκλείστηκαν το Σάββατο (8/06) από το Q2 των δοκιμών κατάταξης, κυρίως λόγω προβλημάτων στην έγκαιρη θέρμανση των ελαστικών των δύο SF-24, και την επόμενη μέρα -εκκινώντας από την 11η και 12η θέση- περιορίστηκαν σε ρόλο κομπάρσου στον αγώνα πριν εγκαταλείψουν και οι δύο.
Ο Μονεγάσκος πήρε την άγουσα για τα αποδυτήρια με πρόβλημα στη μονάδα ισχύος της Ferrari SF-24, και ο Ισπανός έπειτα από σύγκρουση με τον Άλεξ Άλμπον της Williams - που προκλήθηκε όταν ο ίδιος ο Σάινθ γλίστρησε και έχασε μόνος του τον έλεγχο του cavallino.
Σχεδόν από την αρχή του αγώνα ο Λεκλέρ αντιμετώπιζε ένα πρόβλημα στον κινητήρα που του κόστιζε τουλάχιστον μισό δευτερόλεπτο στον γύρο. Η υστέρηση αυτή στη συνέχεια διαρκώς μεγάλωνε, καθώς ο διευθυντής της Scuderia Φρεντ Βασέρ την προσδιόρισε έπειτα στα 8 δέκατα και ο ίδιος ο Λεκλέρ στο 1,5 δευτερόλεπτο στο γύρο.
Όπως και να έχει, η Ferrari πήρε την απόφαση να καλέσει τον Μονεγάσκο στα πιτς για να εγκαταλείψει, και ο 25χρονος είπε μετά από αυτό: “Αν αναλογιστούμε ότι μέχρι το πρώτο πιτ-στοπ ο κινητήρας μας έκανε 1,5 δευτερόλεπτο [στο γύρο] πιο αργούς, πιστεύω ότι δεν ήμασταν τόσο κακοί στις στροφές.
Το πρόβλημα ήταν μόνο στον κινητήρα, και ήταν τόσο σημαντικό που δεν μπορούσαμε να κάνουμε τίποτα. Οπότε, έτσι όπως δεν αντιδράσαμε με υπερβολές μετά το Μονακό, δεν πρέπει να αντιδράσουμε με υπερβολές και μετά από αυτό τον αγώνα”, πρόσθεσε ο Λεκλέρ.
“Αλλά σίγουρα το αποτέλεσμα μας πονάει, καθώς οι δύο εγκαταλείψεις μας κόστισαν βαθμούς σε σχέση με τους αντιπάλους μας. Δεν πρέπει να κριτικάρουμε υπερβολικά την απόδοση του αυτοκινήτου: υπήρξαν καλά τριήμερα και άσχημα τριήμερα, το Σάββατο χάσαμε το Q3 για τρία εκατοστά [του δευτερολέπτου].
Σίγουρα δεν ήμασταν τέλειοι με το αυτοκίνητο. Πρέπει να δουλέψουμε πάνω σε αυτό και να προσπαθήσουμε να καταλάβουμε τι πήγε στραβά, αλλά δεν θα έλεγα ότι η ταχύτητά μας ήταν κακή. Ειλικρινά, δεν υπάρχουν πολλά να πούμε, το πρόβλημα με τον κινητήρα μας κόστισε τα πάντα.
Σε ένα σημείο προσπαθήσαμε να βάλουμε σλικς ελαστικά γνωρίζοντας το ρίσκο, αλλά έπρεπε να προσπαθήσουμε κάτι διότι με τα προβλήματα του κινητήρα θα ήμασταν έτσι κι αλλιώς έξω από τους βαθμούς. Κι αυτό είναι όλο. Πρέπει να αναλύσουμε το πρόβλημα του κινητήρα, διότι θα είναι περίπλοκο για το υπόλοιπο της σεζόν”, κατέληξε ο 25χρονος οδηγός της Ferrari.
Ο Φρεντ Βασέρ, από την πλευρά του, παραδέχθηκε ότι στον Καναδά “ακαταστρέψαμε τους εαυτούς μας”. Ο Γάλλος είπε, συγκεκριμένα: “Ας ξεκινήσουμε με τον Σαρλ. Είχαμε πρόβλημα με τη μονάδα ισχύος, με την κεντρική ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου, και χάναμε 8 δέκατα στο γύρο. Ελπίζαμε σε μια κόκκινη σημαία, για να κάνουμε επανεκκίνηση [του κινητήρα]. Δεν ήρθε, την κάναμε στα πιτς, αλλά μέχρι εκείνο το σημείο ο αγώνας του Σαρλ είχε τελειώσει.
Ο Κάρλος, τώρα, δεν εκκίνησε καλά, έμεινε πίσω και προκάλεσε ζημιά στην [πίσω] πτέρυγα και στο δάπεδο. Κόλλησε στις πιο πίσω θέσεις και έχανε 20 βαθμούς άντωσης, δηλαδή 6-8 δέκατα στο γύρο. Ήταν ένα δύσκολο τριήμερο”, πρόσθεσε ο Γάλλος.
Και παραδέχθηκε τα λάθη της ομάδας του στο Μόντρεαλ: “Δεν μας κατέστρεψαν οι συνθήκες, εμείς καταστρέψαμε τους εαυτούς μας. Είχαμε ένα μηχανικό πρόβλημα που πρέπει να καταλάβουμε. Δεν νομίζω ότι είναι πρόβλημα της μονάδας ισχύος, αλλά των ηλεκτρονικών.
Ο αγώνας ήταν χαωτικός. Το πρόβλημά μας ήταν [η απόδοση] το Σάββατο και η αξιοπιστία στον αγώνα. Καταλάβαμε τι συνέβη στις κατατακτήριες, και νομίζουμε ότι το λύσαμε. Χωρίς τα προβλήματα, ο Σαρλ θα έμενε [με τους πρωτοπόρους]. Θα δούμε τι θα γίνει στη Βαρκελώνη”, κατέληξε ο Φρεντ Βασέρ.