Λεκλέρ για τις αποδοκιμασίες: "Πολύ γιουχάρισμα, δεν το έκανα επίτηδες"
Ο Σαρλ Λεκλέρ γνώρισε -αδίκως- τις αποδοκιμασίες από τους Μεξικανούς στην αρένα του σταδίου Foro Sol στο τέλος του GP Μεξικού, λόγω της σύγκρουσής του με τον Σέρτζιο Πέρεζ στην πρώτη στροφή που επέφερε την εγκατάλειψη του οδηγού της Red Bull - και θέλησε να δικαιολογηθεί στο κοινό.
Στην εκκίνηση του αγώνα στην πίστα Ερμάνος Ροντρίγκεζ ο Μαξ Φερστάπεν πέρασε τον κάτοχο της πολ ποζίσιον Λεκλέρ, και το ίδιο θέλησε να κάνει και ο Πέρεζ -έχοντας κάνει εκπληκτική εκκίνηση- από την εξωτερική της πρώτης στροφής. Ωστόσο, καθώς ετοιμάζοντας να στρίψουν ο Φερστάπεν συνέκλινε ελαφρώς προς τα αριστέρα, ο Λεκλέρ έκανε το ίδιο για να τον αποφύγει και ήρθε σε επαφή με τη RB19 του Πέρεζ.
Το μονοθέσιο του Μεξικανού σηκώθηκε από το έδαφος και προσέκρουσε και πάλι με βία στην άσφαλτο, καταλήγοντας στο χώρο διαφυγής της στροφής. Ο Πέρεζ κατάφερε να επιστρέψει στα πιτς, αλλά εκεί η ομάδα διαπίστωσε ότι η ζημιά στην ανάρτηση, το δάπεδο, την εμπρός πτέρυγα και τον πλευρικό αεραγωγό ήταν τόσο εκτεταμένη που δεν ήταν δυνατόν να συνεχίσει τον αγώνα.
Η Ferrari του Λεκλέρ υπέστη ζημιά στην εμπρός πτέρυγα, την οποία εντέλει η Scuderia άλλαξε στη διακοπή του ατυχήματος του Κέβιν Μάγκνουσεν, και έτσι ο Μονεγάσκος κατάφερε να τερματίσει στην 3η θέση του αγώνα. Έτσι, στη διαδικασία του παρκ-φερμέ, των συνεντεύξεων και του βάθρου στο Στάδιο Foro Sol, γνώρισε τις αποδοκιμασίες των Μεξικανών χωρίς να φταίει σε τίποτα.
“Πολύ γιουχάρισμα, πολύ γιουχάρισμα, παιδιά” είπε ο Λεκλέρ απευθυνόμενος στο κοινό. “Ειλικρινά, δεν είχα πουθενά να πάω. Ήμουν ανάμεσα στις δύο Red Bull και δυστυχώς ακούμπησα τον Τσέκο, αλλά δεν είχα πουθενά να πάω.
Έτσι είναι η ζωή, προκλήθηκε ζημιά στο αυτοκίνητό μου και δυστυχώς τελείωσε τον αγώνα του Τσέκο, αλλά εμείς από την πλευρά μας πήραμε το μέγιστο. Οπότε, έτσι είναι η ζωή. Φυσικά λυπάμαι που τελείωσε ο αγώνας με αυτόν τον τρόπο, αλλά ειλικρινά δεν το έκανα επίτηδες και δεν είχα πουθενά να πάω”, πρόσθεσε ο οδηγός της Ferrari.
Ο Λεκλέρ έχασε τη δεύτερη θέση στην πορεία του αγώνα από τον Λιούις Χάμιλτον, και παραδέχθηκε πως η Mercedes είχε απλώς καλύτερο ρυθμό αγώνα σε σχέση με τη Ferrari που μια μέρα νωρίτερα είχε κερδίσει το 1-2 της εκκίνησης στον έναν γύρο των δοκιμών κατάταξης.
Μετά το συμβάν της σύγκρουσης με τον Πέρεζ, ο 25χρονος παρέμεινε στην πίστα ώσπου αποκολλήθηκε το κομμάτι της πτέρυγας που είχε σπάσει - αναγκάζοντας τους οργανωτές να επιβάλλουν καθεστώς εικονικού οχήματος ασφαλείας για να απομακρύνουν το θραύσμα από την άσφαλτο.
Οι αγωνοδίκες κάλεσαν τον Λεκλέρ και εκπροσώπους της Ferrari μετά τον αγώνα για να προσδιοριστεί αν ο Μονεγάσκος και η Scuderia παραβίασαν τους κανονισμούς ασφάλειας συνεχίζοντας με ένα ελαττωματικό και εν δυνάμει επικίνδυνο εξάρτημα.
Στη συνάντηση, που από πλευράς FIA ήταν παρόντες ο διευθυντής μονοθεσίων Νικόλας Τομπάζης και ο τεχνικός έφορος Τζο Μπάουερ, η Ferrari εξήγησε την πεποίθησή της ότι το μονοθέσιο ήταν ασφαλές καθ’ όλη τη διάρκεια των δύο πρώτων γύρων και δεν πίστευε ότι το σπασμένο τμήμα της πτέρυγας θα μπορούσε να αποκολληθεί.
Αυτό άλλαξε στον 3ο γύρο, όταν παρατήρησαν μια σημαντική αλλαγή στα δεδομένα, και έτσι σκόπευαν να καλέσουν τον Λεκλέρ στα πιτς για αλλαγή εμπρός πτέρυγας. Αλλά πριν προλάβουν να το κάνουν το σπασμένο εξάρτημα αποκολλήθηκε.
Βάσει απόφασης της FIA τον Οκτώβριο του 2022, η αποκόλληση ενός τμήματος της πτέρυγας και το σημείο όπου θα προσγειωθεί στην πίστα δεν συνιστούν παραβίαση των κανόνων ασφαλείας από τις ομάδες, και έτσι δεν επεβλήθη ποινή στον Λεκλέρ. Έτσι, ο Μονεγάσκος -που αποκλείστηκε από το GP ΗΠΑ μια εβδομάδα νωρίτερα για υπέρμετρη φθορά του δαπέδου- αυτή τη φορά κράτησε τη θέση του στο βάθρο.