Λεκλέρ: "Η αρνητική κριτική δεν θα μας βοηθά να πάμε πουθενά"
Η κριτική και συχνά ο χλευασμός που γνώρισε το 2022 η Ferrari, κυρίως στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, δεν οδηγεί τη Scuderia πουθενά είπε ο Σαρλ Λεκλέρ.
Η φετινή Ferrari F1-75 ήταν μεν ένα μονοθέσιο αρκετά ταχύ για να κάνει φέτος τη Scuderia και πάλι πρωταγωνίστρια της Formula 1 μετά από 15 χρόνια, αλλά η ιταλική ομάδα χρειαζόταν να χτίσει όλες τις άλλες της πτυχές του πρωταθλητισμού: τη στρατηγική, την αξιοπιστία, την οδηγική αρτιότητα, την κατανόηση και διαχείριση των ελαστικών.
Είναι μια μακροχρόνια διαδικασία, που αναπόφευκτα -όπως φάνηκε- θα οδηγούσε το 2022 σε λάθος αποφάσεις στη διάρκεια των αγώνων, σε εξόδους των Λεκλέρ και Σάινθ υπό την πίεση της νίκης, σε σπασμένους κινητήρες και σε προβληματική διαχείριση της γόμας στις συστοιχίες γύρων του αγώνα.
Όλα αυτά, όμως, προκάλεσαν την κριτική -και συχνά το χλευασμό- στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, και ο Σαρλ Λεκλέρ -καθώς η σεζόν τελειώνει και τυπικά με τους δύο αγώνες στη Βραζιλία (13/11) και στο Άμπου Ντάμπι (20/11)- λέει ότι η Scuderia δεν πρέπει να μείνει σε αυτά τα σχόλια, διότι "δεν θα μας οδηγήσουν πουθενά", αλλά να αφοσιωθεί στη δική της δουλειά.
"Δεν μένω σε αυτό. Είμαι σίγουρος ότι υπάρχει πολλή αρνητικότητα γύρω μας, αλλά δεν νομίζω ότι πρέπει να εστιάζουμε σε αυτό. Δεν είναι κάτι που θα μας βοηθήσει να πάμε πουθενά. Πιστεύω ότι πρέπει απλά να αφοσιωθούμε στη δουλειά μας", είπε ο Μονεγάσκος.
Και συμπλήρωσε: "Είμαι πάντοτε πολύ πιο εκδηλωτικός για τα δικά μου λάθη από οποιονδήποτε άλλον, όταν μιλάω στα media. Όταν κάνουμε λάθη ως ομάδα, προτιμώ να τα αντιμετωπίζω με διαφορετικό τρόπο, να μην μιλάω δημόσια για αυτά, αλλά να τα ξεκαθαρίζουμε εσωτερικά στην ομάδα. Αυτή είναι η προσέγγισή μου.
Όταν τα πράγματα δεν πάνε καλά ο κόσμος κριτικάρει - ορισμένες φορές χωρίς να υπάρχει σαφής λόγος. Η Formula 1 είναι ένα πολύ, πολύ περίπλοκο σπορ. Πιστεύω ότι είναι πάρα πολύ δύσκολο να καταλάβεις τι ακριβώς συμβαίνει, μέχρι να βρεθείς μέσα σε μια θέση σε αυτό το περιβάλλον. Δεν πρέπει να μας επηρεάζει ό,τι συμβαίνει γύρω μας. Πρέπει απλά να ασχολούμαστε με τη δουλειά που πρέπει να κάνουμε, να είμαστε απόλυτα ειλικρινείς μέσα στην ομάδα, και να προχωρήσουμε από εκεί", συνέχισε ο 25χρονος.
Οι βλέψεις τίτλου το 2023
Ο Λεκλέρ δήλωσε πως η ολοκληρωτική κυριαρχία του Μαξ Φερστάπεν στο GP Βελγίου, στα τέλη Αυγούστου, έκανε σαφές στον ίδιο και στη Ferrari πως είχαν όλα πια τελειώσει για τα πρωταθλήματα του 2022. Έτσι, στο GP Ιταλίας το Σεπτέμβριο ακολούθησαν τα σχόλια του Τζον Έλκαν, προέδρου της Ferrari, ότι στόχος της ομάδας είναι να χτιστεί ολόπλευρα ώστε να κατακτήσει τους τίτλους της F1 το 2026.
Όμως, ο Λεκλέρ είπε ότι δεν μπορεί να περιμένει μέχρι τότε: "Ξέρω τι είπε ο Έλκαν για το στόχο του 2026, αλλά ως οδηγός δεν μπορώ να σκέφτομαι τέτοιες προθεσμίες. Είμαι πολύ ανυπόμονος και θα κάνω ό,τι μπορώ για να γίνω παγκόσμιος πρωταθλητής το 2023", τόνισε.
Σε αυτή του τη φιλοδοξία αναμφίβολα θα βοηθήσει και η απόφαση της Ferrari να στρέψει νωρίς φέτος, ίσως και πριν από το GP Βελγίου, την πλήρη προσοχή της στην εξέλιξη του cavallino του 2023, εγκαταλείποντας πλήρως το φετινό.
"Η Mercedes επιστρέφει, καθώς εξέλιξε το αυτοκίνητό της περισσότερο από όσο εμείς", είπε σχετικά ο διευθυντής της ομάδας, Ματία Μπινότο. "Γνωρίζουμε ότι εμείς σταματήσαμε αρκετά νωρίς την εξέλιξη του δικού μας, για να αφοσιωθούμε στο 2023. Κατά συνέπεια, δεν με ανησυχεί τόσο ο ρυθμός εξέλιξης (της Mercedes), διότι γνωρίζω ότι σταματήσαμε την εξέλιξη του δικού μας", κατέληξε ο Ιταλός.