Λεκλέρ: "Η Ferrari διορθώνει τις αδυναμίες της για τους τίτλους του 2023"
Ο Σαρλ Λεκλέρ είπε ότι η Scuderia σημειώνει πρόοδο σε όλους τους τομείς που της κόστισαν τα φετινά πρωταθλήματα της Formula 1 -αξιοπιστία, στρατηγική, διαχείριση ελαστικών στον αγώνα- ενόψει της νέας τους προσπάθειας για να γίνουν ξανά πρωταθλητές, την επόμενη σεζόν.
Η Ferrari έχασε τα φετινά πρωταθλήματα οδηγών και κατασκευαστών της Formula 1 από τον Μαξ Φερστάπεν και τη Red Bull Racing λόγω φτωχής αξιοπιστίας και ατυχών στρατηγικών αποφάσεων στο πρώτο μισό της σεζόν, και λόγω αποτυχημένης διαχείρισης των ελαστικών των μονοθεσίων τους στους αγώνες του δεύτερου μισού του 2022.
Όμως, ο Σαρλ Λεκλέρ λέει ότι η Scuderia τον τελευταίο καιρό σημειώνει πρόοδο σε όλους αυτούς τους τομείς, ενώ ο διευθυντής της ομάδας Ματία Μπινότο υποστήριξε ότι η αναβάθμιση της μονάδας ισχύος που εισήγαγε η Scuderia στη F1-75 του Μονεγάσκου στο GP ΗΠΑ ήταν ένα θετικό βήμα για την επίλυση των προβλημάτων αξιοπιστίας.
Σε ερώτηση προς τον Λεκλέρ σχετικά με το τι πρέπει να βελτιώσει η Ferrari για να διεκδικήσει με -περισσότερες- αξιώσεις τα πρωταθλήματα του 2023, ο 25χρονος είπε: "Πιστεύω πως, ειλικρινά, είναι από όλες τις απόψεις το πως εκτελούμε τον αγώνα της Κυριακής. Αυτό αφορά σε ένα σωρό πράγματα: στη διαχείριση των ελαστικών -καθώς είδαμε και στον τελευταίο αγώνα ότι παραμένει μια από τις αδυναμίες μας-, έπειτα στην επικοινωνία, στη στρατηγική, στην αξιοπιστία...
Πρέπει απλώς να γίνουμε πιο δυνατή ομάδα τις Κυριακές, να τελειώνουμε το αγωνιστικό τριήμερο με τον καλύτερο δυνατό τρόπο - διότι τα Σάββατα ήμασταν συχνά πολύ δυνατοί, αλλά τις Κυριακές ενίοτε τα πράγματα κατέρρεαν.
Πιστεύω πως από άποψη επικοινωνίας, στρατηγικής κ.λπ. Εδώ και ορισμένους αγώνες δουλεύουμε πάνω σε αυτά και έχουμε δει θετικά σημάδια, οπότε αυτό είναι καλό".
Για το πλέον καθοριστικό πρόβλημα, της φτωχής διαχείρισης των ελαστικών από το τέλος του περασμένου Ιουλίου και μετά, ο Λεκλέρ εξήγησε: "Κι έπειτα, σχετικά με τη διαχείριση των ελαστικών, έχουμε δει στους τελευταίους αγώνες ότι ήταν λίγο πιο δύσκολη. Πρέπει να εντοπίσουμε όλες τις αιτίες που συμβαίνει αυτό. Όμως, αυτή είναι μια συνεχιζόμενη προσπάθεια που κάνουμε, και βελτιωνόμαστε στο συγκεκριμένο τομέα.
Φέτος, σε ορισμένους αγώνες, είδαμε ότι ήμασταν πολύ καλοί με τη διαχείριση των ελαστικών. Το μόνο που πρέπει να βελτιώσουμε είναι να αποδίδουμε εξίσου καλά σε συγκεκριμένες συνθήκες και καταστάσεις.
Για παράδειγμα στην Ιαπωνία, η Κυριακή είχε λίγο πιο χαμηλή θερμοκρασία και φυσικά έβρεχε. Οπότε, όταν βρισκόμαστε μπροστά σε μια κάπως απρόβλεπτη κατάσταση, τότε είμαστε ίσως λιγότερο καλοί από τη Red Bull ίσως, οπότε πάνω σε αυτό πρέπει να εργαστούμε", κατέληξε ο Μονεγάσκος.
Όσο για την αξιοπιστία, η αναβάθμιση της μονάδας ισχύος στο Όστιν, και η αντίστοιχη που πιθανώς θα λάβει ο Κάρλος Σάινθ το ερχόμενο τριήμερο στο Μεξικό -με την αντίστοιχη ποινή θέσεων στη σειρά εκκίνησης- δείχνει να είναι ένα βήμα προόδου προς τη σωστή κατεύθυνση, σύμφωνα με τον Ματία Μπινότο.
Ο Ιταλός, ωστόσο, είπε ότι αυτή δεν λύνει όλα τα προβλήματα. Αλλά λύνει, σύμφωνα με πληροφορίες, ένα βασικό πρόβλημα που είχαν νωρίτερα φέτος οι κινητήρες του Μαρανέλο σχετικά με την ελλιπή σφράγιση των πνευματικών βαλβίδων στις κυλινδροκεφαλές.
Πρόκειται για ένα πρόβλημα που δεν μπορούσε να βρει άμεση λύση, αλλά χρειάστηκε μήνες εξέλιξης - μέχρι να εφαρμοστεί το προηγούμενο Σαββατοκύριακο στο Όστιν. Και η πίεση του Λεκλέρ από τη 12η θέση της εκκίνησης μέχρι το βάθρο πίεσε αντίστοιχα και τον κινητήρα, αλλά δεν υπήρχε το παραμικρό πρόβλημα αξιοπιστίας.
Θυμίζουμε ότι η Ferrari εισήγαγε στο Όστιν τις αναβαθμίσεις αξιοπιστίας του κινητήρα στο πλαίσιο της εξέλιξης της μονάδας ισχύος του 2023. Οι τροποποιήσεις αξιοπιστίας της υβριδικής μονάδας ισχύος είναι μοναδικές που επιτρέπονται πλέον -από τον περασμένο Σεπτέμβριο και μέχρι το τέλος του 2025- στο πλαίσιο της πλήρους παύσης εξέλιξης της απόδοσης των κινητήρων.