Λικ Σερά: "Ο Χάμιλτον θα είναι στη Ferrari όσο γρήγορος ήταν στα καλυτερά του χρόνια"
Ο νέος τεχνικός διευθυντής της Scuderia, Λικ Σερά, μίλησε για την επερχόμενη άφιξη του επτάκις πρωταθλητή στο Μαρανέλο λέγοντας πως “το μεγαλύτερο λάθος είναι να υποτιμήσεις τον Χάμιλτον” και εξήγησε πώς και σε τι διαφέρει η ομάδα του Μαρανέλο από την προηγούμενή του, Mercedes F1.
Ο Γάλλος Σερά πείστηκε από τον συμπατριώτη του, διευθυντή της Scuderia Φρεντ Βασέρ, να αφήσει το Μπράκλεϊ για να αναλάβει στο Μαρανέλο τη θέση του τεχνικού διευθυντή - η οποία χήρεψε νωρίτερα φέτος με την απόφαση του Ενρίκο Καρντίλε να πάρει μεταγραφή στην Aston Martin F1.
Ο διάδοχός του Καρντίλε ξεκίνησε να εργάζεται για τη Ferrari την 1η Οκτωβρίου 2024, και πέρασε τις πρώτες εβδομάδες για να γνωριστεί με τους ανθρώπους της ομάδας, αλλά και να μάθει τον πολύ διαφορετικό τρόπο λειτουργίας, καθώς και τη διαφορετική νοοτροπία, με τις οποίες λειτουργεί η ιταλική ομάδα.
Μετά από 14 χρόνια στη Mercedes F1, λοιπόν, ο 52χρονος Σερά είπε ότι βρήκε στο Μαρανέλο “έναν κόσμο πολύ διαφορετικό από τη Mercedes”. Ωστόσο, πρέπει να σημειωθεί ότι ο ιταλικός ψυχισμός δεν του είναι εντελώς άγνωστος, καθώς έχει καταγωγή (από τον παππού του) από τη Σαρδηνία, ενώ η μητέρα του γεννήθηκε στη Μοντεμπελούνα της βόρειας Ιταλίας.
"Στο Μαρανέλο χρειάστηκε να μάθω τους ανθρώπους αλλά και τους ρόλους του καθενός, καθώς δεν ταιριάζουν όλοι με εκείνοιυς που είχα συνηθίσει στις προηγούμενες ομάδες μου”, εξήγησε ο Σερά για τον εγκλιματισμό του στη Scuderia, μιλώντας στην ιταλική εφημερίδα Gazzetta dello Sport.
"Επίσης, οι προτεραιότητες στις οποίες εστιάζει η εξέλιξη του αυτοκινήτου επίσης αλλάζουν. Τα περιθώρια ανάπτυξης είναι διαρκή. Δουλεύω πάνω στο αυτοκίνητο του 2025, και η εργασία αυτή εξελίσσεται παράλληλα με το πρόγραμμα του [νέου αυτοκινήτου του] 2026, στο οποίο εμπλέκονται όλα τα τμήματα”, συνέχισε ο Γάλλος.
Ο Σερά μετακόμισε στην Ιταλία μαζί με την σύζυγό του και τα πέντε παιδιά τους, αλλά επέλεξε να ζήσει στη Μόντενα για να βρίσκεται πιο κοντά στο εργοστάσιο του Μαρανέλο - σε αντίθεση με τον Βασέρ και τον αναπληρωτή διευθυντή της Scuderia Ζερόμ Ντ’ Αμπρόζιο, που διάλεξαν τη Μπολόνια.
Η άφιξη του Γάλλου στο Μαρανέλο έγινε αφότου είχε ολοκληρωθεί ο βασικός σχεδιασμός του νέου μονοθεσίου του 2025, που έχει προς το παρόν την κωδική ονομασία Project 677.
Ο Σερά έχει εις βάθος τεχνογνωσία στο θέμα της διαχείρισης των ελαστικών, καθώς πριν από τη Mercedes F1 εργαζόταν στη Michelin - όσο η γαλλική ομάδα προμήθευε με ελαστικά κάποιες από τις ομάδες του σπορ, απέναντι στη Bridgestone. Αυτή η εμπειρία του θα είναι πολύ χρήσιμη στο Μαρανέλο.
Επίσης, στην Ιταλία θα επανενωθεί, σε λίγες μέρες, με τον Λιούις Χάμιλτον - με τον οποίο γνώριζαν ιδιαίτερη επιτυχία στη “χρυσή εποχή” κυριαρχίας της Mercedes F1, την περίοδο 2014-’21.
"Όταν υπέγραψα [στη Ferrari], πάνω από έναν χρόνο πριν, δεν ήξερα ότι θα ερχόταν ο Λιούις”, πρόσθεσε ο Γάλλος. “Είμαι απόλυτα πεπεισμένος ότι θα είναι όσο γρήγορος ήταν στα καλυτερά του χρόνια.
Το μεγαλύτερο λάθος που μπορείς να κάνεις είναι να υποτιμήσεις τον Χάμιλτον, καθώς έχει εκπληκτική ικανότητα να αισθάνεται το αυτοκίνητο και να παρατηρεί τι χρειάζεται για να γίνει ταχύτερο”, είπε ο Σερά για τον επτά φορές παγκόσμιο πρωταθλητή της F1.
Ο Σερά, που αναλαμβάνει για πρώτη φορά στην καριέρα του τον ρόλο τεχνικού διευθυντή, θα συνεργάζεται στενά στο Μαρανέλο με τον επικεφαλής αεροδυναμικής Ντιέγκο Τόντι και με τον διευθυντή το τομέα της μονάδας ισχύος Ενρίκο Γκουαλτιέρι.
Και ξεκινά στην Ιταλία με τη διπλή πρόκληση όχι μόνο της εξέλιξης του μονοθεσίου του 2025 για μια σεζόν που ο ξεκάθαρος στόχος που έχει τεθεί είναι το νταμπλ των πρωταθλημάτων, αλλά και παράλληλα του εν λευκώ σχεδιασμού του μονοθεσίου του 2026 με τους ολοκαίνουριους τεχνικούς κανονισμούς που θα ισχύσουν τη χρονιά εκείνη.