Λιούις πασών των Ρωσιών!
Η πρώτη μέρα της F1 στη Ρωσία βρήκε μακράν ταχύτερο όλων τον Χάμιλτον και τη Mercedes W05. Σπουδαίο ξεκίνημα για τη McLaren, άκρως απογοητευτική η Red Bull.
Η πρώτη αγωνιστική ημέρα της ιστορίας της Formula 1 επί ρωσικού εδάφους, στο ηλιόλουστο σιρκουί του Σότσι για τον 16ο Γκραν Πρι του φετινού πρωταθλήματος, βρήκε τον Λιούις Χάμιλτον και τη Mercedes στην κορυφή - την ώρα που ο Νίκο Ρόσμπεργκ έγραψε τον (πολύ πιο αργό) πρώτο χρόνο στην πρωινή περίοδο των δοκιμών, πριν μείνει με τον τέταρτο στη μεσημεριανή.
Αυτά, όμως, κάτω από το πέπλο της βαριάς ψυχολογίας για τον Ζουλ Μπιανκί, που νοσηλεύεται στην εντατική του νοσοκομείου του Μίε έπειτα από το σφοδρό του ατύχημα στο Ιαπωνικό GP πριν από πέντε μέρες. Η κατάσταση της υγείας του Γάλλου παραμένει αμετάβλητη, κι έτσι η Marussia αποφάσισε ως ένδειξη σεβασμού για τη μάχη που δίνει ο οδηγός της να παραθέσει κανονικά το μονοθέσιό του στο γκαράζ του Σότσι, δίχως να τον αντικαταστήσει με άλλον οδηγό για το Γκραν Πρι της χώρας της.
Ο Χάμιλτον στον ταχύτερο από τους γύρους του με τη μαλακή γόμα, ήταν σχεδόν εννέα δέκατα ταχύτερος των Κέβιν Μάγκνουσεν και Φερνάντο Αλόνσο, που σημείωσαν παρεμφερή χρόνο με τις McLaren και Ferrari. Ο Ρόσμπεργκ είχε τον πρώτο χρόνο με τη μέση γόμα, αλλά στην έτσι κι αλλιώς περιορισμένης τραχύτητας άσφαλτο του Σότσι η διαχείριση των ελαστικών δεν μοιάζει να είναι πρόβλημα για τον Χάμιλτον.
Πάντως, η διαφορά των δύο διεκδικητών του τίτλου δεν είναι επουδενί στα 0,9 δευτ., καθώς στον προγραμματισμένο ταχύτερό του γύρο ο Ρόσμπεργκ έκανε ένα χρονοβόρο οδηγικό σφάλμα στην προτελευταία στροφή. Ακόμα και με αυτό ήταν ελάχιστα χιλιοστά πιο αργός από τον Μάγκνουσεν -που προσπαθεί να αποδείξει ότι αξίζει να παραμείνει στη McLaren και στη F1 το 2015- και από τον Αλόνσο, που πήρε ξανά το μέγιστο της Ferrari F14 T.
Η Red Bull Racing είχε αρκετά προβλήματα στις μεσημεριανές δοκιμές και τα γυρολόγιά της ήταν απογοητευτικά αργά. Ο Σεμπάστιαν Φέτελ αισθάνθηκε να λείπει ισχύς, ενώ η RB10 του Ντάνιελ Ρικιάρντο έμεινε ακινητοποιημένη στην πίστα με μηχανικό πρόβλημα, διακόπτοντας με κόκκινες σημαίες τις δοκιμές εξήμισι λεπτά πριν το τέλους τους.
Στις πρωινές δοκιμές, ο Ρόσμπεργκ ήταν ταχύτερος κατά 65 χιλιοστά από τον Χάμιλτον, όμως και οι δύο τους ήταν σχεδόν 2,7 δευτερόλεπτα πιο αργοί από τον μεσημεριανό πρώτο χρόνο του Λιούις. Και παλι η McLaren εντυπωσίασε, με τον καλύτερο χρόνο από τους «υπόλοιπους», όμως αυτή τη φορά με τον Τζένσον Μπάτον ταχύτερο του Μάγκνουσεν, παρότι ο Άγγλος είχε τετ-α-κε.
Ο Ντάνιιλ Κβίατ ξεκίνησε το τριήμερο στην πατρίδα του καλά, με χρόνους στην πρώτη οκτάδα, ενώ το πρωί ένας ακόμα Ρώσος έκανε το ντεμπούτο του στη F1: ο Σεργκέι Σιρότκιν συμμετείχε στην πρώτη περίοδο των δοκιμών με τη Sauber του Εστεμπάν Γκουτιέρεζ, σημειώνοντας τον 17ο χρόνο, με διαφορά 4 δεκάτων του δευτερολέπτου από τον Άντριαν Σούτιλ. Αυτό, σε ένα τριήμερο που η ελβετική ομάδα, με τη βοήθεια και του νεαρού Ρώσου οδηγού, επιχειρεί να αναζωογονήσει τις διαπραγματεύσεις με Ρώσους επενδυτές για το μέλλον της.
GP ΡΩΣΙΑΣ 2014
ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ 1
1. Ρόσμπεργκ (Mercedes) 1:42.311
2. Χάμιλτον (Mercedes) 1:42.376 / +0.065
3. Μπάτον (McLaren-Mercedes) 1:42.507 / +0.196
4. Αλόνσο (Ferrari) 1:42.720 / +0.409
5. Μάγκνουσεν (McLaren-Mercedes) 1:43.026 / +0.715
6. Πέρεθ (Force India-Mercedes) 1:43.129 / +0.818
7. Κβίατ (Toro Rosso-Renault) 1:43.164 / +0.853
8. Ράικονεν (Ferrari) 1:43.212 / +0.901
9. Βερν (Toro Rosso-Renault) 1:43.327 / +1.016
10. Μπότας (Williams-Mercedes) 1:43.542 / +1.231
11. Μάσα (Williams-Mercedes) 1:43.741 / +1.430
12. Ρικιάρντο (RBR-Renault) 1:43.821 / +1.510
13. Χούλκενμπεργκ (Force India-Mercedes) 1:43.976 / +1.665
14. Φέτελ (RBR-Renault) 1:44.506 / +2.195
15. Σούτιλ (Sauber-Ferrari) 1:44.625 / +2.314
16. Μαλδονάδο (Lotus-Renault) 1:44.876 / +2.565
17. Σιρότκιν (Sauber-Ferrari) 1:45.032 / +2.721
18. Γκροζάν (Lotus-Renault) 1:45.190 / +2.879
19. Μερί (Caterham-Renault) 1:46.782 / +4.471
20. Έρικσον (Caterham-Renault) 1:46.922 / +4.611
21. Τσίλτον (Marussia-Ferrari) 1:47.284 / +4.973
ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ 2
1. Χάμιλτον (Mercedes) 1:39.630
2. Μάγκνουσεν (McLaren-Mercedes) 1:40.494 / +0.864
3. Αλόνσο (Ferrari) 1:40.504 / +0.874
4. Ρόσμπεργκ (Mercedes) 1:40.542 / +0.912
5. Μπότας (Williams-Mercedes) 1:40.573 / +0.943
6. Μπάτον (McLaren-Mercedes) 1:40.718 / +1.088
7. Μάσα (Williams-Mercedes) 1:40.731 / +1.101
8. Κβίατ (Toro Rosso-Renault) 1:41.108 / +1.478
9. Φέτελ (RBR-Renault) 1:1m41.396 / +1.766
10. Βερν (Toro Rosso-Renault) 1:41.531 / +1.901
11. Ράικονεν (Ferrari) 1:41.630 / +2.000
12. Χούλκενμπεργκ (Force India-Mercedes) 1:41.677 / +2.047
13. Ρικιάρντο (RBR-Renault) 1:1m42.061 / +2.431
14. Πέρεθ (Force India-Mercedes) 1:42.090 / +2.460
15. Σούτιλ (Sauber-Ferrari) 1:42.233 / +2.603
16. Γκροζάν (Lotus-Renault) 1:42.892 / +3.262
17. Μαλδονάδο (Lotus-Renault) 1:42.905 / +3.275
18. Γκουτιέρεζ (Sauber-Ferrari) 1:43.055 / +3.425
19. Έρικσον (Caterham-Renault) 1:44.135 / +4.505
20. Τσίλτον (Marussia-Ferrari) 1:44.530 / +4.900
21. Κομπαγιάσι (Caterham-Renault) 1:44.952 / +5.322