Ο Λούκα Κορντέρο ντι Μοντεζέμολο υπήρξε κομβικό πρόσωπο σε δύο ιστορικές εποχές κυριαρχίας της Ferrari. Το 1974 ο Έντσο Φεράρι εμπιστεύτηκε στον μόλις 27χρονο, τότε, δικηγόρο από τη Μπολόνια τη θέση του διευθυντή της Scuderia Ferrari και μαζί έφτασαν σε δύο τίτλους με τον Νίκι Λάουντα και σε έναν ακόμη, το 1979, με τον Τζόντι Σέκτερ.
Η δεύτερη εποχή του ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του 1990, που ανέλαβε τη θέση του προέδρου της Ferrari και έχτισε την αυτοκρατορία της υπερομάδας του Μαρανέλο που θα “σκούπιζε” τα πρωταθλήματα της Formula 1 με τον Μίκαελ Σουμάχερ την περίοδο 2000-’04.
Η δεύτερη ήταν μια εποχή απόλυτης κυριαρχίας της Ferrari και του “Σούμι”, αντίστοιχη των τωρινών χρόνων με τον Μαξ Φερστάπεν και τη Red Bull Racing. “Για μένα, ήταν μεγάλη τιμή που συνεργάστηκα με τον Ζαν Τοντ, τον Στέφανο Ντομενικάλι, τον Αντρέα Στέλλα, τον Μάσιμο Ρίβολα, και τόσους άλλους”, είπε ο Ντι Μοντεζέμολο.
“Ο Τοντ έγινε πρόεδρος της FIA, ο Στέφανο Ντομενικάλι είναι ο διευθύνων σύμβουλος της Liberty Media [F1], ο Αντρέα Στέλλα είναι ο διευθυντής της McLaren και ο Ρίβολα είναι ο διευθύνων σύμβουλος της Aprilia Racing. Αυτό σημαίνει δύο πράγματα: ότι είχαμε μια ομάδα εργασίας με μεγάλη δυναμική, ανθρώπους που πάντα βασίζονταν στις αρετές τους, και ότι εργάστηκαν σε ένα καλό περιβάλλον στη Ferrari”.
Στην κεντρική φωτό από τον Ιούλιο του 1996, ο τότε πρόεδρος της Ferrari Λούκα ντι Μοντεζέμολο συνομιλεί με τον Μίκαελ Σουμάχερ στην πρώτη σεζόν του Γερμανού στη Scuderia, στο γκαράζ της ομάδας στο Σίλβερστοουν. [Φωτό κάτω]: Ο Ντι Μοντεζέμολο το Σεπτέμβριο του 2014, την ημέρα της ανακοίνωσης της μεταβίβασης της προεδρίας της Ferrari στον Σέρτζιο Μαρκιόνε.
AP Photo/Antonio Calanni
Ο Ντι Μοντεζέμολο συμπλήρωσε: “Η Formula 1 είναι ενδιαφέρουσα και απρόβλεπτη, ακόμη και μετά από μια χρονιά κυριαρχίας του Φερστάπεν και της Red Bull. Είχαμε ενδιαφέροντες αγώνες, ανεξαρτήτως του γεγονότος ότι πάντοτε κέρδιζαν στο τέλος. Όταν κερδίζαμε εμείς, πάντοτε άλλαζαν τους κανονισμούς κάθε χρόνο για να κάνουν τη Formula 1 πιο ενδιαφέρουσα”.
Ένα πρόβλημα της σύγχρονης F1, κατά τον Ιταλό, είναι ότι αρχίζει το πρόγραμμα και πλημμυρίζεται από αγώνες σε σιρκουί πόλεων. Το 2024, οι 8 από τους 24 αγώνες θα διεξαχθούν σε τέτοια σιρκουί δημόσιων δρόμων. “Μου αρέσουν όλα στην τωρινή F1 εκτός από την υπερβολική προσοχή στα σιρκουί πόλεων. Δεν είναι άσχημα αυτά, αλλά δεν πρέπει να το παρακάνουμε”.
Ο Ντι Μοντεζέμολο δήλωσε όλα τα παραπάνω στην 58η επανάληψη μιας εκδήλωσης στην Ιταλία που διοργανώνεται από τη Λέσχη ACI Sport και το περιοδικό Autosprint. Μια εκδήλωση που ο ίδιος θυμάται από τη δεκαετία του 1970: “Χαίρομαι πολύ που επέστρεψα σε αυτή την εκδήλωση. Θυμάμαι ακόμα που έπεισα τον Έντσο Φεράρι να συμμετάσχει, στα 70s. Ήταν μια πρόκληση, επίσης, τότε να φέρνω τον Νίκι Λάουντα, διότι δεν ήθελε να μιλάει σε δημοσιογράφους”, κατέληξε ο πρώην πρόεδρος της Ferrari.