ASTON MARTIN

Μάρκο: "Ήταν μόνο ένα αστείο" τα περί παρανομίας της Aston Martin AMR23

SPA, BELGIUM - AUGUST 26: Red Bull Racing Team Consultant Dr Helmut Marko walks in the Paddock prior to practice ahead of the F1 Grand Prix of Belgium at Circuit de Spa-Francorchamps on August 26, 2022 in Spa, Belgium. (Photo by Dan Mullan/Getty Images)
SPA, BELGIUM - AUGUST 26: Red Bull Racing Team Consultant Dr Helmut Marko walks in the Paddock prior to practice ahead of the F1 Grand Prix of Belgium at Circuit de Spa-Francorchamps on August 26, 2022 in Spa, Belgium. (Photo by Dan Mullan/Getty Images) GETTY IMAGES

Ο σύμβουλος της Red Bull, Χέλμουτ Μάρκο, είχε αφήσει να εννοηθεί μετά το GP του Μπαχρέιν ότι ο Ντάν Φάλλοους μπορεί να πήρε ορισμένα ντοκουμέντα της RB18 φεύγοντας από τον Μίλτον Κινς για την Aston Martin - όμως τώρα λέει πως όσα δήλωσε "ήταν μόνο ένα αστείο".

Οι πιο επιφανείς άνθρωποι της Red Bull έφτασαν στα όρια του χλευασμού, αν όχι της αλαζονείας, μιλώντας για την Aston Martin μετά το βάθρο που κατέκτησε ο Φερνάντο Αλόνσο -δίπλα στους Μαξ Φερστάπεν και Σέρτζιο Πέρεζ- στο εναρκτήριο φετινό GP της Formula 1 στο Μπαχρέιν.

Ο διευθυντής της ομάδας Κρίστιαν Χόρνερ είπε ότι «είναι ωραίο να βλέπουμε το παλιό μας αυτοκίνητο να τα πάει τόσο καλά» και ο Πέρεζ ότι «είναι καλό που είχαμε τρεις Red Bull στο βάθρο», σχολιάζοντας κυνικά την πεποίθησή τους ότι η φετινή Aston Martin AMR23 έχει υιοθετήσει σε μεγάλο βαθμό τη σχεδιαστική φιλοσοφία που εισήγαγε πέρσι η Red Bull στη F1, με το κυρίαρχο μονοθέσιο RB18.

Ο σύμβουλος της Red Bull Χέλμουτ Μάρκο πήγε τα πράγματα ένα βήμα παραπέρα, φτάνοντας στο σημείο να δηλώσει εμμέσως ότι ο τεχνικός διευθυντής της Aston Martin, Νταν Φάλλοους, ίσως να πήρε μαζί του κάποια «ντοκουμένα» της Red Bull όταν πρόπερσι πήρε τη μεταγραφή του από την ομάδα του Μίλτον Κινς σε εκείνη του Σίλβερστοουν, βασίζοντας σε αυτά το σχεδιασμό της νέας Aston Martin AMR23. Η οποία έκανε φέτος ένα άλμα απόδοσης πρωτόγνωρο στη F1, και εντελώς απροσδόκητο.

«Όσα έχει στο μυαλό του δεν μπορούν να σβηστούν» δήλωσε ο αθυρόστομος Αυστριακός μετά τον αγώνα του Σακίρ. «Η αντιγραφή της σχεδιαστικής φιλοσοφίας δεν απαγορεύεται, αλλά μπορείς να την αντιγράψεις με τέτοια λεπτομέρεια χωρίς να έχεις έγγραφα του αυτοκινήτου;».

Όμως, λίγες μέρες μετά ο Μάρκο πήρε πίσω τα λεγόμενά του. Σε ερώτηση της γερμανικής ιστοσελίδας Formel1.de αν υπάρχουν αποδείξεις ότι υπήρξε μετακίνηση εγγράφων μαζί με τον Φάλλοους -και με τα άλλα στελέχη που πήγαν από τη RBR στην Aston Martin- ο Μάρκο απάντησε: «Όχι, τίποτα απολύτως. Ούτε αυτό [που ειπώθηκε] είχε το σκοπό να αποτελέσει μια κατηγορία. Αυτά τα σχόλια ήταν μόνο ένα αστείο. Αν δείτε όλα τα φετινά μονοθέσια, η Aston Martin είναι η πλέον παρεμφερής της Red Bull».

Αλόνσο: "Η AMR23 έχει μεγάλο περιθώριο βελτίωσης"

Την ίδια στιγμή, και ενώ οι επόμενοι δύο ή τρεις αγώνες της Formula 1 θα δείξουν πόσο ακριβώς ανταγωνιστική είναι η Aston Martin AMR23, ο Φερνάντο Αλόνσο εξέφρασε την πεποίθησή του το φετινό του μονοθέσιο έχει ευρύ περιθώριο εξέλιξης διότι «είναι κατά 95% καινούργιο» σε σχέση με το 2023.

Portrait, Bahrain International Circuit, GP2301a, F1, GP, Bahrain
Fernando Alonso, Aston Martin F1 Team, with a team member in the garage
Portrait, Bahrain International Circuit, GP2301a, F1, GP, Bahrain Fernando Alonso, Aston Martin F1 Team, with a team member in the garage PORTRAIT, BAHRAIN INTERNATIONAL CIRCUIT, GP2301A, F1, GP, BAHRAIN FERNANDO ALONSO, ASTON MARTIN F1 TEAM, WITH A TEAM MEMBER IN THE GARAGE

Η AMR23 ήταν το δεύτερο ταχύτερο μονοθέσιο στον αγώνα του Μπαχρέιν (πίσω από τη Red Bull) και το τρίτο στον έναν γύρο των δοκιμών κατάταξης (πίσω και από τη Ferrari και μαζί με τη Mercedes), όμως πολλοί εκτιμούν ότι της ταίριαξαν οι ιδιαίτερες συνθήκες του Σακίρ. Και ειδικά η τραχύτητα της ασφάλτου, που ευνόησε την εξαίρετη διαχείριση ελαστικών της Aston Martin στις αγωνιστικές συνθήκες, μεγενθύνοντας παράλληλα το μειονέκτημα της Ferrari σε αυτό τον τομέα.

Ο Ισπανός, όμως, εκτιμά ότι η απόδοση της AMR23 θα γίνει ακόμα καλύτερη, καθόσο εκείνος και η ομάδα του θα την καταλαβαίνουν και θα την εξελίσσουν όλο και περισσότερο: «Υπάρχουν ένας-δύο τομείς που πρέπει να βελτιωθούν και δεν θα μιλήσω για αυτούς, αλλά πιστεύω ότι το σημαντικότερο είναι πως η Aston Martin είναι ένα καινούριο, αυτοκίνητο, ένα νέο project», τόνισε ο Ισπανός.

«Αυτό είναι μόνο το ξεκίνημα, αυτό δεν είναι το τελικό αυτοκίνητο, είναι μόνο η αρχή του σχεδίου που αλλάξαμε στη διάρκεια του χειμώνα. Ορισμένες κορυφαίες ομάδες απλώς κράτησαν την ίδια φιλοσοφία που είχαν και πέρσι, η Red Bull και η Ferrari κράτησαν κατά κύριο λόγο τα ίδια σχέδια, και απλώς βελτιστοποίησαν τα πράγματα και τελειοποίησαν την καλή βάση που διέθεταν.

»Για εμάς ήταν πολύ πιο δύσκολο. Χρειάστηκε να αλλάξουμε το 95% του αυτοκινήτου, οπότε έχουμε πολλά ακόμα να μάθουμε για το αυτοκίνητο και πολλά να φέρουμε από την πλευρά μας. Εμπιστεύομαι απόλυτα την ομάδα, προφανώς ξέρουν τι κάνουν, οπότε ελπίζω να βελτιωθούμε σύντομα», πρόσθεσε ο 41χρονος, που βλέπει τον εαυτό του ξανά πρωταγωνιστή της Formula 1 μετά από μία δεκαετία.

TAGS ASTON MARTIN FORMULA 1 ΦΕΡΝΑΝΤΟ ΑΛΟΝΣΟ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ