FORMULA 1

Μάρκο: "Μόνο ένας οδηγός προς στιγμήν μπορεί να πλησιάσει τον Φερστάπεν"

Red Bull Content Pool
MONTE-CARLO, MONACO - MAY 28: Race winner Max Verstappen of the Netherlands and Oracle Red Bull Racing and Second placed Fernando Alonso of Spain and Aston Martin F1 Team talk in parc ferme during the F1 Grand Prix of Monaco at Circuit de Monaco on May 28, 2023 in Monte-Carlo, Monaco. (Photo by Dan Mullan/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202305280429 // Usage for editorial use only // RED BULL CONTENT POOL

Ο Χέλμουτ Μάρκο είπε πως «προς στιγμήν βλέπω μόνο έναν οδηγό που μπορεί να πλησιάσει τον Μαξ - τον Φερνάντο Αλόνσο», καθώς σχολίαζε το όλο και εντεινόμενο σήριαλ της παραμονής ή όχι του Σέρτζιο Πέρεζ στο έτερο κόκπιτ της Red Bull Racing το 2024.

Κατά πολλούς αυτή η δήλωση του Αυστριακού, συμβούλου της Red Bull και υπεύθυνου των οδηγών της RBR, θεωρήθηκε ως υπαινιγμός ότι η πρωταθλήτρια της Formula 1 ενδεχομένως να σκέφτεται να τοποθετήσει τον Αλόνσο στη θέση του Πέρεζ το 2024 - σπάζοντας το συμβόλαιο που έχει με τον Μεξικανό μέχρι το τέλος της επόμενης σεζόν.

Όμως, στην ουσία, ποιος θα ήθελε να διαμορφώσει στην ομάδα του ένα τόσο εν δυνάμει εκρηκτικό δίδυμο, με δύο παγκόσμιους πρωταθλητές και τόσο ισχυρούς και ακλόνητους χαρακτήρες, που αποδεδειγμένα -από το παρελθόν- κανείς εκ των δύο δεν θα ήταν ποτέ διατεθειμένος να κάνει τον παραμικρό συμβιβασμό; Το ρίσκο θα ήταν εντελώς παράλογο.

Παρόλα αυτά, η συζήτηση σχετικά με το συμβόλαιο του Πέρεζ για το 2024 είναι υπαρκτή, και όντως η Red Bull Racing μιλά ανοιχτά για το θέμα δεδομένων των φτωχών επιδόσεων του Μεξικανού φέτος - παρά το γεγονός ότι δεν είναι καθόλου εύκολο να σπάσει τη συμφωνία της που έχει με τον 33χρονο και για την επόμενη χρονιά, λόγω των πολλαπλών χορηγιών που τη συνοδεύουν.

Red Bull Content Pool
O Χέλμουτ Μάρκο με τον Μαξ Φερστάπεν, κατά τους πανηγυρισμούς του Ολλανδού για το τρίτο του παγκόσμιο πρωτάθλημα μετά τον αγώνα Sprint του Κατάρ RED BULL CONTENT POOL

Μετά από άλλη μία φτωχή εμφάνιση του Πέρεζ στο Κατάρ, ο διευθυντής της RBR Κρίστιαν Χόρνερ είπε: «Πιστεύω πως με το αυτοκίνητο που έχουμε, μάλλον ο ίδιος βάζει την πίεση στον εαυτό του. Το πιο σημαντικό για εμάς είναι να κερδίσουμε και τα δύο πρωταθλήματα. Και αμέσως μετά να έχουμε τους δύο οδηγούς μας στις δύο πρώτες θέσεις της βαθμολογίας.

Μπορείτε να δείτε ότι η Mercedes έχει ένα δίδυμο, η McLaren έχει ένα δίδυμο, η Ferrari έχει ένα δίδυμο, και οι διαφορές είναι πολύ μικρές μεταξύ των δύο αντίστοιχων οδηγών τους. Πιστεύω ότι είχαμε κι εμείς κάτι τέτοιο νωρίτερα φέτος. Αλλά όσο προχωρά η χρονιά η διαφορά αυξάνεται. Χρειαζόμαστε από τον Τσέκο να ξαναβρεί την καλύτερή του φόρμα για την οποία είναι ικανός».

Ο Βρετανός πιστεύει ότι η πνευματική κατάσταση είναι αυτή που κρατά τον Πέρεζ μακριά σε απόδοση από τον Φερστάπεν. «Θέλουμε απελπισμένα να βρει τη φόρμα του, και ως ομάδα το χρειαζόμαστε. Δεν έχουμε την πολυτέλεια να υπάρχει αυτή η μεγάλη διαφορά [μεταξύ των δύο οδηγών] διότι αν οι διαφορές μεταξύ των ομάδων συνεχίσουν να συρρικνώνονται του χρόνου, χρειαζόμαστε και τους δύο οδηγούς μας να αποδίδουν το μέγιστό τους», κατέληξε.

Aston Martin F1 Media
Φερνάντο Αλόνσο ASTON MARTIN F1 MEDIA


Μιλώντας σχετικά, ο Μάρκο είπε: «Θα επαναλάβω ότι ο Πέρεζ έχει συμβόλαιο και θέλουμε να το σεβαστούμε. Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να τον επαναφέρουμε στις ράγες. Δεν έχουμε εναλλακτικές, σε διαφορετική περίπτωση θα έχουμε πρόβλημα. Προς το παρόν βλέπω μόνο έναν άνθρωπο που θα μπορούσε να πλησιάσει τον Μαξ - τον Φερνάντο Αλόνσο» τόνισε στο 80χρονος στον αυστριακό τηλεοπτικό σταθμό ORF.

Βεβαίως, η Red Bull έχει εκφράσει ανοιχτά το ενδιαφέρον της για τον Λάντο Νόρις της McLaren, ενώ έχει από την Alpha Tauri τρεις εναλλακτικές στα πρόσωπα των Ντάνιελ Ρικιάρντο, Λίαμ Λόσον και Γιούκι Τσουνόντα - αν και ο τελευταίος έχει ακουστεί ότι ενδέχεται να ακολουθήσει τη Honda στην Aston Martin. Από την άλλη, ο Λόσον είναι ακόμη ελλιπής σε εμπειρία για τη Red Bull, ενώ ο Ρικιάρντο έχασε πολύ έδαφος με τον τραυματισμό του στο Ζάντβορτ.

«Έχουμε τρεις οδηγούς στην Alpha Tauri και ο Λόσον είναι ο εφεδρικός οδηγός και για τα τέσσερα αυτοκίνητα», πρόσθεσε ο Μάρκο. «Πολλά μπορούν να συμβούν σχετικά με αυτό, αν και όχι απαραίτητα σχετιζόμενα με τον Πέρεζ. Είναι λογικό ότι αργά ή γρήγορα ο Λόσον θα έχει μια θέση στη F1».

Σε άλλη του συνέντευξη, στην Kronen Zeitung, ο Αυστριακός είπε: «Προς στιγμήν δεν δουλεύουν τα πράγματα με τον Πέρεζ. Ο Τσέκο πρέπει να αρχίσει να αποδίδει. Τώρα που η McLaren έχει δύο τόσο δυνατούς οδηγούς, η απόδοσή του είναι κρίσιμη. Για μια στιγμή η θέση του Πέρεζ έδειχνε άνετη, αλλά τώρα το [βαθμολογικό] προβάδισμά του εξαφανίζεται σαν το χιόνι στον ήλιο. Η απόδοσή του δεν ήταν πρόβλημα όσο δεν είχαμε τους ίδιους διώκτες στον αγώνα, αλλά τώρα τα πράγματα γίνονται κρίσιμα», συμπλήρωσε.

Τέλος, ο Μάρκο εξέφρασε την άποψη ότι η McLaren θα είναι το 2024 ο μεγαλύτερος αντίπαλος της Red Bull: «Είναι οι πιο σταθεροί διώκτες μας και τώρα κερδίζουν έδαφος», είπε ο Αυστριακός μετά τη νίκη του Όσκαρ Πιάστρι στο Sprint του Κατάρ και το 2-3 της McLaren στο κυρίως GP. «Πιθανότατα θα έχουμε μια δύσκολη μάχη μαζί τους του χρόνου. Οι άλλοι δεν μπορούν να μείνουν κοντά στη McLaren και σε εμάς».

Βεβαίως, ο διευθυντής της Ferrari Φρεντ Βασέρ διαφωνεί: «Δεν θα έλεγα ότι η McLaren είναι η δεύτερη ταχύτερη ομάδα. Το Κατάρ και η Σουζούκα έχουν κοινά χαρακτηριστικά, με διαδοχικές γρήγορες στροφές. Ήμασταν πιθανότατα καλύτεροι από τη McLaren στη Μόντσα και στη Σιγκαπούρη. Οπότε ας περιμένουμε να δούμε τους επόμενους αγώνες», πρόσθεσε ο Γάλλος. «Ξεκινώντας από το Όστιν, που έχει κάθε είδους στροφές και ευθείες και μπορούμε να καταλάβουμε καλύτερα πού βρισκόμαστε».

TAGS FORMULA 1 F1 ΜΑΞ ΦΕΡΣΤΑΠΕΝ ΦΕΡΝΑΝΤΟ ΑΛΟΝΣΟ ΣΕΡΤΖΙΟ ΠΕΡΕΖ RED BULL
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ