Μάρκο: Οι "σειρήνες" της Mercedes στον Φερστάπεν δεν έχουν να κάνουν με τα χρήματα
Συγκεκριμένοι όροι απόδοσης στο συμβόλαιό του με τη RBR επιτρέπουν στον Μαξ Φερστάπεν να φύγει πριν τη λήξη του, στο τέλος του 2028, παραδέχθηκε ο σύμβουλος της Red Bull Χέλμουτ Μάρκο. Όμως, συμπλήρωσε, δεν είναι τα χρήματα ενός ηγεμονικού συμβολαίου της Mercedes εκείνα που θα τον προσελκύσουν.
Η Red Bull Racing φαντάζει ανίκητη για την προσεχή διετία στη Formula 1, όμως ενόψει του 2026 οδεύει προς ένα μεγάλο ρίσκο: την κατασκευή της δικής της μονάδας ισχύος, για πρώτη φορά στην ιστορία της στη F1, μέσω της Red Bull Ford Powertrains που ιδρύθηκε στο τέλος του 2021 και απέκτησε την υποστήριξη της αμερικανικής Ford στις αρχές του 2023.
Η RBR θα χρησιμοποιεί μέχρι το τέλος του 2025 τις μονάδες ισχύος της Honda, η οποία έχει αποκτήσει πια την τεχνογνωσία του πρωταθλητισμού στην κορυφαία βαθμίδα του μότορσπορ. Για το 2026, όμως, η Red Bull επέλεξε να κατασκευάζει μόνη της τους κινητήρες της, και η Honda προχώρησε σε νέα συμφωνία συνεργασίας με την Aston Martin F1.
Το ρίσκο αυτό μπορεί να αποδώσει πανηγυρικά για τη Red Bull, αλλά μπορεί και να αποτύχει παταγωδώς, δεδομένης της τεχνογνωσίας που ήδη έχουν οι Honda, Ferrari, Mercedes, Renault. Στη δεύτερη περίπτωση, αν το ρίσκο δεν αποδώσει, η έλλειψη ανταγωνιστικότητας της Red Bull θα επιτρέψει στον Μαξ Φερστάπεν να αναζητήσει ένα πιο ανταγωνιστικό μονοθέσιο.
Η Mercedes αναμφίβολα θα κοιτάξει την περίπτωση του Φερστάπεν, όπως είπε πρόσφατα ο σύμβουλος της Red Bull Χέλμουτ Μάρκο, για τη διαδοχή του Λιούις Χάμιλτον που θα οδηγεί για τη Ferrari από το 2026. Παράλληλα, δεν αποκλείεται και η Aston Martin να αναζητήσει έναν οδηγό-ηγέτη σε περίπτωση που κρίνει ότι η ηλικία του Φερνάντο Αλόνσο το 2026 θα είναι αρκετά μεγάλη, ή αν ο Ισπανός αποχωρήσει για τη Mercedes.
Σε αυτό ακριβώς, στην απόδοση της Red Bull από το 2026 και μετά, στάθηκε ο Μάρκο απαντώντας σε ερώτηση για το μέλλον του Φερστάπεν στην ομάδα του Μίλτον Κινς. Ο Αυστριακός είπε ότι η απόδοση του μονοθεσίου, και όχι τα δεκάδες εκατομμύρια δολάρια ενός ηγεμονικού συμβολαίου, είναι αυτή που θα κρίνει το μέλλον του Ολλανδού στη Red Bull.
Ο Μαξ υπέγραψε νωρίς το 2022 την επέκταση του συμβολαίου του με την RBR μέχρι το τέλος του 2028, ωστόσο η συμφωνία έχει όρους απόδοσης που επιτρέπουν στον Ολλανδό να το σπάσει αν η Red Bull δεν είναι ανταγωνιστική μετά το 2026.
Σχολιάζοντας τις φήμες περί ενδιαφέροντος της Mercedes για τον Φερστάπεν, ο Μάρκο είπε μιλώντας στο κανάλι Servus TV της Red Bull: “Όπως σε κάθε συμβόλαιο της Formula 1, υπάρχουν όροι σε περίπτωση που δεν επιτευχθούν συγκεκριμένα ποιοτικά κριτήρια επιτυχίας. Αυτοί συμπεριλαμβάνονται επίσης και στο συμβόλαιο του Μαξ.
Δεν πιστεύω πως ένα ακατανόητο ποσό χρημάτων είναι θέμα για τον Μαξ. Αν δεν είμαστε σε θέση να του παρέχουμε ένα αυτοκίνητο που να είναι ικανό για νίκες… Φυσικά και τον ενδιαφέρει να είναι επιτυχημένος ως οδηγός αγώνων. Δεν μπορείς να γυρίσεις πίσω το χρόνο και να γίνεις νεαρότερος.
Έτσι, αν δεν βλέπει φως με τη Red Bull και έρθουν στο φως αυτά τα κριτήρια, τότε είναι ξεκάθαρο ότι θα κοιτάξει τριγύρω. Όμως, πού μπορεί να βρει κάτι καλύτερο;”, πρόσθεσε ο Μάρκο.
Πέραν του Ολλανδού, στο τέλος του 2024 λήγει το συμβόλαιο της πρωταθλήτριας με τον Σέρτζιο Πέρεζ και η RBR θα κληθεί φέτος να αποφασίσει ποιος θα οδηγεί δίπλα στον Φερστάπεν από το 2025. Σχετικά με αυτό ο Μάρκο σχολίασε: “Ο Πέρεζ έχει ακόμα συμβόλαιο για το 2024. Αν οδηγήσει με τρόπο παρεμφερή με των τελευταίων GP [του 2023], εύκολα μπορούμε να συζητήσουμε την επέκτασή του.
Ο [Ντάνιελ] Ρικιάρντο πρέπει να δείξει ότι έχει τον [Γιούκι] Τσουνόντα υπό έλεγχο [στη θυγατρική μάδα RB]. Τότε μπορεί να είναι ένας υποψήφιος. Ρωτήσατε για ημερομηνία, οπότε θα σας πως μετά τις καλοκαιρινές διακοπές μπορεί να έχουμε σκεφτεί κάποια συγκεκριμένα πράγματα”.