Μαξ Φερστάπεν: Τα πέντε μεγάλα ρεκόρ της F1 που μπορεί να σπάσει το 2022
H Red Bull RB18 έχει εξελιχθεί στο ανίκητο μονοθέσιο της F1 στους τέσσερις τελευταίους αγώνες, και ο Μαξ Φερστάπεν βρίσκεται σε δαιμονιώδη φόρμα - τόσο που μπορεί να σπάσει φέτος ορισμένα σημαντικά ρεκόρ της Ιστορίας του σπορ.
Μέχρι το GP Γαλλίας τον Ιούλιο, όπου ξεκίνησε το σερί πέντε νικών του Ολλανδού -χάρη σε ένα οδηγικό λάθος του Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari ενώ ήταν επικεφαλής του αγώνα- δεν υπήρχε ο παραμικρός οιωνός για όλα αυτά τα ρεκόρ που μπορεί να σπάσει ο Μαξ Φερστάπεν στους έξι εναπομείναντες αγώνες της F1 2022.
Η Ferrari και RBR εναλλάσσονταν στην κορυφή των αγώνων μέχρι τον Ιούλιο, και μάλιστα πριν τον αγώνα της Γαλλίας η Scuderia είχε κυριαρχήσει απολυτα με τον Λεκλέρ στην Αυστρία. Ωστόσο, από τη νίκη του στο Πολ Ρικάρ και μέχρι σήμερα ο Φερστάπεν είναι ανίκητος, με πέντε διαδοχικές καρό σημαίες.
Τις οποίες έχει κερδίσει από διάφορες θέσεις της εκκίνησης -από την πρώτη μέχρι και τη 14η-, σε εντελώς διαφορετικών προδιαγραφών πίστες, και με κάθε τύπο ελαστικών. Ήταν μια εντελώς απρόσμενη τροπή των πραγμάτων, αυτή που συνέβη από το GP Ουγγαρίας: η RBR πήρε ολοκληρωτικά το πάνω χέρι, με μια RB18 που ξαφνικά έδειχνε απολύτως ανίκητη σε όλες τις συνθήκες.
Δεδομένου ότι η Ferrari δείχνει πλέον να έχει στρέψει την προσοχή της στην εξέλιξη του μονοθεσίου του 2023, αυτό αφήνει το πεδίο ελεύθερο στον Φερστάπεν για να σπάσει πολλά σημαντικά ρεκόρ της ιστορίας της F1 - αν και ο διευθυντής της RBR, Κρίστιαν Χόρνερ, λέει ότι θα είναι εξαιρετικά δύσκολο για την ομάδα του Μίλτον Κινς να κερδίσει και τους 6 φετινούς αγώνες που απομένουν.
Με τον Φερστάπεν να έχει το πρώτο του match-point για τον φετινό back-to-back τίτλο του στο GP Σιγκαπούρης στις 1-2 Οκτωβρίου, τα παρακάτω είναι τα ρεκόρ που ο Ολλανδός κυνηγάει φέτος.
Περισσότερες νίκες σε μια σεζόν (2004)
Είναι ένα ρεκόρ που κατέχει από το 2004 ο Μίκαελ Σουμάχερ, από την εποχή της «ρωμαϊκής αυτοκρατορίας» της Ferrari στη Formula 1, υπό τον Ζαν Τοντ και τον τότε τεχνικό της διευθυντή Ρος Μπρον. Βεβαίως, ο «Σούμι» είχε τότε πετύχει 13 νίκες σε μια σεζόν με συνολικά 18 αγώνες, ενώ η φετινή -η εκτενέστερη της ιστορίας- έχει 22 GP.
Από την ίδια εποχή υπάρχει ωστόσο ένα ρεκόρ του Σουμάχερ που ο Φερστάπεν δεν θα σπάσει - τουλάχιστον όχι φέτος: τη νωρίτερη κατάκτηση του πρωταθλήματος στην ιστορία. Ο «Σούμι» είχε κερδίσει τον τίτλο του 2002 από τον Ιούλιο, εκείνης της χρονιάς, από τις 21 Ιουλίου.
Μεγαλύτερο σερί νικών (1952-'53 / 2013)
Το σερί εννέα συνεχόμενων νικών είναι ένα ρεκόρ που πρώτος σημείωσε ο Αλμπέρτο Ασκάρι με τη Ferrari από το GP Βελγίου του 1952 μέχρι τον ίδιο αγώνα της επόμενης σεζόν, και το ισοφάρισε ο Σεμπάστιαν Φέτελ με τη Red Bull Racing το 2013 - στο κύκνειο άσμα των κινητήρων V8 της Formula 1, στην τελευταία σεζόν πριν την έλευση των υβριδικών μονοθεσίων. Ο Φερστάπεν έχει, μετά την επιτυχία του και στη Μόντσα, πέντε διαδοχικές νίκες.
Μεγαλύτερη βαθμολογική διαφορά (2013)
Σε μια αντίστοιχη περίπτωση που η Red Bull κυριάρχησε ολοκληρωτικά μετά το καλοκαίρι, ο Σεμπάστιαν Φέτελ κέρδισε το πρωτάθλημα του 2013 με τη μεγαλύτερη διαφορά της ιστορίας - με 155 βαθμούς από τον Φερνάντο Αλόνσο, με μια αρκετά λιγότερο ανταγωνιστική Ferrari. Ο Φερστάπεν έχει σήμερα 116 βαθμούς διαφορά από τον δεύτερο, Σαρλ Λεκλέρ, της ίδιας ομάδας, και ο Μονεγάκος έχει μόνο δύο θέσεις στο βάθρους στα 5 τελευταία GP.
Βεβαίως, αυτό είναι άλλο ένα στατιστικό που δεν λέει την αλήθεια, διότι παλαιότερα η νίκη έδινε 2 βαθμούς διαφορά από τον δεύτερο, πιο παλιά 1 βαθμό, ενώ από το 2010 μέχρι σήμερα δίνει 7. Η σεζόν είχε ξεκινήσει με 4 διαφορετικούς νικητές στους πρώτους 6 αγώνες, αλλά από το καλοκαίρι και μέχρι το τέλος ο Φέτελ αύξησε τη διαφορά τους στην κορυφή από 28 στους 155 βαθμούς.
Περισσότεροι βαθμοί σε μία σεζόν (2019)
Πρόκειται για ένα ρεκόρ που κατέχει ο Λιούις Χάμιλτον με τη Mercedes από το 2019. Ο Βρετανός είχε τότε συγκεντρώσει 413 βαθμούς, με το ίδιο σύστημα βαθμολόγησης - αλλά με έναν αγώνα λιγότερο στη σεζόν και χωρίς τους έξτρα βαθμούς των τριών φετινών αγώνων Sprint.
Ο Μαξ έχει τώρα 335 βαθμούς και αν κερδίσει τα πάντα θα φτάσει τους 499. Συνεπώς, χρειάζεται μόνο τους μισούς σχεδόν από τους διαθέσιμους, που είναι εφικτό αν αναλογιστεί κανείς ότι στα 5 τελευταία GP έχει κερδίσει 127 από τους συνολικά 130 διαθέσιμους βαθμούς.
Περισσότεροι ταχύτεροι γύροι (2004 / '05 / '08)
Ο Μαξ Φερστάπεν πρέπει να κερδίσει και τους 6 ταχύτερους γύρους που απομένουν φέτος για να σπάσει το ρεκόρ των 10 που σημείωσε με τη Ferrari ο Μίκαελ Σουμάχερ το 2004 και ο Κίμι Ράικονεν δύο φορές, το 2005 και το 2008. Ο Ολλανδός έχει πέντε ταχύτερους γύρους, έξι αγώνες πριν το τέλος, οπότε αυτή είναι μια δύσκολη πρόκληση.
Χόρνερ: Δύσκολο να κερδίσουμε όλους τους αγώνες που απομένουν
Το σερί εννέα νικών του Φέτελ το 2013 ήρθε στο τέλος της σεζόν, αλλά τώρα ο διευθυντής της RBR, Κρίστιαν Χόρνερ, υποστηρίζει ότι είναι δύσκολο να επαναληφθεί. Και αυτό παρότι η RB18 δείχνει ανίκητη σε κάθε είδους σιρκουί, με όλες τις καιρικές συνθήκες και όλα τα ελαστικά.
"Αυτή είναι μια τεράστια πρόκληση, και υπάρχουν πολύ μεγάλες εναλλαγές διαφορετικών σιρκουί», εξήγησε ο Χόρνερ. «Η Σιγκαπούρη, σε αντίθεση με τη Μόντσα, έχει τις περισσότερες στροφές [από κάθε άλλη πίστα του προγράμματος]. Έχει αναπηδήσεις, είναι σιρκουί δρόμου, αποτελεί μια εντελώς διαφορετική πρόκληση.
Είμαστε σε εξαιρετική θέση στο πρωτάθλημα, αλλά θα κάνουμε φουλ επίθεση σε κάθε αγώνα και θα κάνουμε το καλύτερο που μπορούμε. Έπειτα, οι βαθμοί θα τακτοποιηθούν από μόνοι τους. Αλλά με την ταχύτητα που είχαμε σε διφορετικά σιρκουί, από το Σπα και τη Μόντσα ως και τη Βουδαπέστη ακόμη, το αυτοκίνητο δείχνει να αποδίδει πολύ καλά. Ο αγώνας της Σιγκαπούρης θα είναι ένας από τους δυσκολότερους φέτος", κατέληξε ο Βρετανός.