Μετά το επιβλητικό 1-2 των Λάντο Νόρις και Όσκαρ Πιάστρι στις δοκιμές κατάταξης του GP της Μελβούρνης, οι δύο οδηγοί της McLaren επιβεβαίωσαν ότι η ομάδα τους έδωσε την άδεια να ρισκάρουν μια μάχη για τη νίκη στον αυριανό αγώνα (16/3, 06:00). Αλλά μέχρι ενός ορίου.
Στην επανάληψη ενός σεναρίου που μοιάζει πολύ με εκείνο των Μίκα Χάκινεν και Ντέιβιντ Κούλθαρντ, με τη McLaren-Mercedes στην Αυστραλία το 1998, η ομάδα του Ουόκινγκ βρίσκεται εμπρός στην κοινή φιλοδοξία των Λάντο Νόρις και Όσκαρ Πιάστρι να κερδίσουν αύριο τον πρώτο φετινό αγώνα της Formula 1.
Αυτό ισχύει και στην περίπτωση που ο αγώνας μείνει στεγνός, βάσει του ρυθμού αγώνα που εμφάνισε η MCL39 στις ελεύθερες δοκιμές, αλλά και στο ενδεχόμενο βροχής – καθώς είναι σημαντικό το πλεονέκτημα ορατότητας που έχει ο οδηγός που θα στρίψει πρώτος μετά την εκκίνηση.
Οι Νόρις και Πιάστρι είναι και οι δύο οδηγοί του πρώτου επιπέδου, και θα είναι κρίσιμοι οι πρώτοι φετινοί αγώνες για τις βλέψεις που τρέφουν και οι δύο για την κατάκτηση του φετινού πρωταθλήματος οδηγών. Κρίσιμοι, προκειμένου να μην μείνει ο ένας μακριά από τον άλλον, σε μια χρονιά που η McLaren ξεκίνησε αυτό το διήμερο επιβεβαιώνοντας τον τίτλο του φαβορί.
Η ισότητα αυτή, όμως, περικλύεται από πολύ στενά όρια στο ξεκίνημα της φετινής σεζόν. Το πρώτο και κύριο όριο είναι η προστασία των δύο αυτοκινήτων ώστε να φτάνουν και οι δύο οδηγοί στον τερματισμό. Το δεύτερο είναι να μην τίθεται σε κίνδυνο η πιθανή νίκη, όπως έγινε μετά τη μονομαχία των δύο πέρσι στη Μόντσα – η οποία οδήγησε στην ήττα από τη Ferrari και τον Σαρλ Λεκλέρ.
Μιλώντας για αυτές τις ισορροπίες ενόψει του αυριανού αγώνα, ο Νόρις είπε: “Έχουν γίνει συζητήσεις και είμαστε προετοιμασμένοι. Ξέρουμε ότι θα έχουμε πολύ περισσότερες τέτοιες καταστάσεις μέσα στη σεζόν.
Υπάρχουν σαφείς κανόνες που δεν μπορούμε να παραβιάσουμε. Και τα δύο μονοθέσια πρέπει πάντα να τερματίζουν τον αγώνα, αυτό είναι αυτονόητο. Είμαστε και οι δύο ανταγωνιστικοί, αυτό είναι ξεκάθαρο. Και οι δύο θέλουμε να παλέψουμε για τη νίκη, αυτό είναι επίσης ξεκάθαρο.
Όμως υπάρχουν όρια που σχετίζονται το μονοθέσιο. Οπότε είναι θέμα του να δίνουμε λίγο περισσότερο χώρο όταν χρειάζεται. Αλλά είμαστε ελεύθεροι να αγωνιστούμε, ελεύθεροι να προσπαθήσουμε να κερδίσουμε αγώνες.
Αυτό που μας χάρισε το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών πέρυσι ήταν το πώς βοηθήσαμε ο ένας τον άλλο, πώς κρατήσαμε τις μάχες καθαρές και το γεγονός ότι υπήρχε τάξη όταν χρειαζόταν. Αλλά τα περισσότερα από αυτά συνέβησαν πολύ αργότερα στη σεζόν, όταν υπήρχαν εξωτερικοί παράγοντες.
Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει τίποτα τέτοιο, οπότε είναι καλό – είμαστε και οι δύο ενθουσιασμένοι και φυσικά θα κάνουμε τις καθιερωμένες μας συζητήσεις το πρωί, αλλά θα περιμένουμε να δούμε τι θα γίνει”, πρόσθεσε ο Βρετανός.
Ο Πιάστρι συμφώνησε, λέγοντας: “Προφανώς θέλω να κερδίσω τον αγώνα όσο πολύ το θέλει και ο Λάντο. Σε οποιαδήποτε ομάδα, όχι μόνο στη McLaren, ο κανόνας νούμερο ένα είναι να μην υπάρχει επαφή και να δίνουμε χώρο ο ένας στον άλλο.
Οπότε, σε αυτό δεν υπάρχει καμία διαφορά. Προφανώς, αν υπάρξουν ευκαιρίες για οποιονδήποτε από τους δύο να εκμεταλλευτεί μια κατάσταση, τότε θα το κάνουμε, και είμαστε ελεύθεροι να το κάνουμε.
Αλλά στο τέλος της ημέρας, αγωνιζόμαστε για την ομάδα. Αυτό είναι πολύ σημαντικό για εμάς. Το έχουμε πει πολλές φορές από πέρσι: η ομαδική δουλειά που δείξαμε ως οδηγοί, αλλά και ως ομάδα συνολικά, ήταν αυτή που μας χάρισε το πρωτάθλημα κατασκευαστών.
Οπότε είναι σημαντικό να το αναγνωρίσουμε αυτό. Προφανώς, το μονοθέσιο είναι δυνατό εδώ και αρκετό καιρό, αλλά νομίζω πως και η ομάδα είναι εξίσου δυνατή”.