Ο Στέλλα εκτιμά ότι το μόνο που λείπει από τον Νόρις για να γίνει πρωταθλητής της Formula 1 είναι, πλέον, το σωστό αυτοκίνητο – το οποίο η McLaren ελπίζει να είναι η νέα MCL39 του 2025, η οποία έκανε το πρώτο της shakedown χθες (13/2) στην πίστα του Σίλβερστοουν.
Πέρσι, η McLaren παρουσίασε τη μεγάλη αναβάθμιση της MCL38 στο GP του Μαϊάμι το Μάιο, και ο Νόρις την αξιοποίησε για να κερδίσει 4 GP και να πλησιάσει τον Φερστάπεν στο πρωτάθλημα οδηγών.
“Νομίζω ότι μπορούμε να αντλήσουμε δύο βασικά συμπεράσματα από την περσινή σεζόν” είπε ο Αντρέα Στέλλα, κατά τη χθεσινή πρεμιέρα της MCL39. “Το πρώτο είναι ότι η βασική υστέρηση βαθμών για το πρωτάθλημα μεταξύ του Λάντο και του Μαξ προέκυψε από τους πρώτους αγώνες της χρονιάς.
Κατά συνέπεια, αυτό είναι το σημείο αναφοράς για μένα σχετικά με την απόδοση του αυτοκινήτου, διότι αν πάμε πίσω στον αγώνα του Μπαχρέιν [τον πρώτο του 2024] είχαμε πιθανότατα το τέταρτο σε απόδοση αυτοκίνητο, εκείνη τη στιγμή, μέχρι που παρουσιάσαμε το αναβαθμισμένο στο Μαϊάμι.
Από το Μαϊάμι και μετά η διαφορά μεταξύ του Μαξ και του Λάντο παρέμενε αρκετά σταθερή. Αυτό είναι το πρώτο συμπέρασμα. Πρέπει να δώσουμε στον Λάντο και στον Όσκαρ [Πιάστρι] ένα αυτοκίνητο ανταγωνιστικό και ικανό να διεκδικεί θέσεις στο βάθρο από την πρώτη στιγμή”.
Lando Norris, McLaren MCL38, battles with Max Verstappen, Red Bull Racing RB20
McLAREN MEDIA CENTRE
Ο Ιταλός διοικητής της McLaren, στη συνέχεια, αναφέρθηκε στις κατά μέτωπον μάχες που είχαν στην πίστα ο Νόρις με τον Φερστάπεν – όπως στην Αυστρία και στο Τέξας. “Το δεύτερο συμπέρασμα”, συνέχισε ο Στέλλα, “είναι ότι είδα τον Λάντο να εξελίσσεται στη διάρκεια της χρονιάς με πολύ γρήγορο ρυθμό.
Ήταν ήδη έναν εκπληκτικός οδηγός και το έδειξε αμέσως στο Μαϊάμι – αμέσως μόλις απέκτησε το αυτοκίνητο για να μπορεί να κερδίζει, το πέτυχε. Και ήταν πολύ σταθερός σε απόδοση, αν δούμε τον αριθμό των παρουσιών του στο βάθρο, ενώ από άποψη βαθμών σκόραρε τους ίδιους με τον Μαξ από το Μαϊάμι και μετά.
Όμως, την ίδια στιγμή, ήταν πολύ εντυπωσιακός και ο ρυθμός με τον οποίο έπαιρνε μαθήματα από την οποιαδήποτε κατάσταση μας έδινε τη δυνατότητα να αναπτυχθούμε ως ομάδα, ή να αναπτυχθεί εκείνος ως οδηγός.
Αν δούμε τη μάχη στην πίστα, στην Αυστρία με τον Μαξ, τη μάχη στο Όστιν με τον Μαξ, πιστεύω ότι ο τρόπος με τον οποίο προσαρμόστηκε αμέσως στο Μεξικό έδειξε ότι πλέον ήξερε αμέσως τι έπρεπε να κάνει με τον Μαξ.
Με τον ίδιο τρόπο, σε ό,τι αφορά στην οδήγηση, στη χρήση των ελαστικών στον αγώνα, υπάρχουν αντίστοιχα παραδείγματα. Στο Λας Βέγκας, π.χ., άλλαξε εντελώς το ρυθμό του με το τελευταίο σετ ελαστικών λόγω του τρόπου που πασχίζαμε με το graining στα δύο πρώτα σετ ελαστικών.
Μαθαίνει πολύ γρήγορα και αναμφίβολα έχει την ποιότητα, την ικανότητα και τη νοοτροπία για να γίνει παγκόσμιος πρωταθλητής” συμπλήρωσε ο Στέλλα για τον Νόρις.
Ο διευθυντής της McLaren F1 Αντρέα Στέλλα (δεξιά) με τους Λάντο Νόρις (αριστερά) και Όσκαρ Πιάστρι μετά το GP Κίνας 2024
McLaren Media Centre
Και, παράλληλα, δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στον έτερο οδηγό της ομάδας, Όσκαρ Πιάστρι, λέγοντας πως κάνει “παρεμφερείς σκέψεις” και ότι η McLaren βρίσκεται “στην ευχάριστη θέση να έχει δύο οδηγούς που διαθέτουν τις προϋποθέσεις για να πετύχουν.
Και αν μη τι άλλο, η πίεση είναι στην ομάδα. Και έτσι γυρίζουμε στο πρώτο συμπέρασμα, που είναι να δώσουμε στους οδηγούς ένα αυτοκίνητο που θα τους επιτρέψει να μάχονται για νίκες και για το βάθρο από την πρώτη στιγμή [του πρωταθλήματος]”, κατέληξε ο Ιταλός.
Πού πιστεύουν οι Νόρις-Πιάστρι ότι πρέπει να βελτιωθούν για να κερδίσουν τον Φερστάπεν το 2025
Νόρις: “Πρέπει να παίζω πιο σκληρά”
Ο Λάντο Νόρις, στο μεταξύ, μιλώντας για τις φετινές του βλέψεις να γίνει πρωταθλητής της F1, είπε ότι σκοπεύει να είναι πολύ πιο μαχητικός στην πίστα απέναντι στον Μαξ Φερστάπεν – που είναι γνωστός για τον τρόπο που προσπαθεί να χειραγωγήσει (αγωνιστικά) τους αντιπάλους του σε μία κατά μέτωπο μονομαχία.
“Πρέπει να παίξω σκληρά και να δείξω ότι δεν πρόκειται να του χαρίσω καμία θέση χωρίς μάχη”, δήλωσε ο Βρετανός. “Αλλά ταυτόχρονα, πρέπει να είμαι έξυπνος στην οδήγησή μου. Όταν αντιμετωπίζεις τον Μαξ, πρέπει να παίζεις στρατηγικά. Το είδαμε και πέρυσι.
Ανυπομονώ για αυτές τις μάχες. Μου αρέσουν αυτές οι στιγμές, όταν πρέπει να πάρεις γρήγορες αποφάσεις. Βέβαια, όταν βρίσκεσαι στο μονοθέσιο είναι πάντα πιο δύσκολο. Μετά, όταν βλέπεις το ριπλέι, λες απλά ‘μα γιατί στο καλό το έκανα αυτό; Τι ηλίθιος ήμουν!’”.
Ο Βρετανός συνέχισε: “Ταυτόχρονα, δεν νιώθω ότι πρέπει να αποδείξω κάτι σε εκείνον. Δεν χρειάζεται να πάρω αχρείαστα ρίσκα, ούτε να τα παίξω όλα για όλα. Απλά επικεντρώνομαι στον εαυτό μου. Δεν πιστεύω ότι χρειάζεται να κάνεις κάτι το ιδιαίτερο για να νικήσεις τον Μαξ.
Είναι γρήγορος, επιθετικός, ένας από τους κορυφαίους όλων των εποχών. Ο πιο απλός τρόπος είναι απλά να είσαι πιο γρήγορος από εκείνον και να μείνεις μπροστά του. Αυτό είναι το προφανές πλάνο.
Πρέπει απλά να είμαι έξυπνος. Αυτό είναι το κλειδί. Να τοποθετώ σωστά το μονοθέσιο και να σκέφτομαι τη μεγάλη εικόνα κάποιες φορές”, κατέληξε ο Λάντο Νόρις.