Η FIA φοβάται ότι η χρήση του περίφημου “mini-DRS”, που με τόση επιτυχία χρησιμοποίησε η McLaren πέρσι, δεν περιορίστηκε με τους πιο απαιτητικούς ελέγχους στην Αυστραλία – και ετοιμάζει ακόμα αυστηρότερους για τον αγώνα της Σαγκάης το προσεχές τριήμερο. Απομένει να δούμε τι επιπτώσεις θα έχει η απόφαση αυτή για τον ανταγωνισμό στην κορυφή της F1.
Το “mini-DRS” είναι μια ευρεσιτεχνία κάποιων ομάδων -με πρωτοπόρο τη McLaren πέρσι- που ανοίγει μικρά επιμέρους τμήματα της πίσω πτέρυγας του μονοθεσίου με τη βοήθεια της αύξησης της πίεσης του αέρα στις υψηλότερες ταχύτητες – δηλαδή δεν γίνεται μηχανικά, όπως το DRS, αλλά αεροδυναμικά.
Το άνοιγμα των τμημάτων αυτών στις ευθείες βοηθά στον περιορισμό της αεροδυναμικής αντίστασης της πίσω πτέρυγας, αυξάνοντας την τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου στις ευθείες. Όταν η ταχύτητα πέφτει στις στροφές, τα τμήματα επανέρχονται για να συμβάλλουν στην παραγωγή άντωσης που χρειάζεται το μονοθέσιο για την πρόσφυσή του στις στροφές.
Το “mini-DRS” εντάσσεται στο γενικότερο θέμα της ελαστικότητας των πτερυγών, που απασχόλησε τη F1 στο δεύτερο μισό της περσινής σεζόν, καθώς και ενόψει της φετινής χρονιάς.
Στο πλαίσιο της προσπάθειας να περιορίσει την υπερβολική ελαστικότητα των πτερυγών, η FIA είχε ενημερώσει τις ομάδες κατά τη διάρκεια του χειμώνα ότι θα εισάγει φέτος αυστηρότερους ελέγχους φόρτισης τόσο για τις μπροστινές όσο και για τις πίσω αεροτομές.
Οι περιορισμοί αυτοί -που δεν εξαλείφουν πλήρως την ελαστικότητα των πτερυγών, αλλά απλώς την περιορίζουν- ξεκίνησαν να ισχύουν για την πίσω πτέρυγα στην Αυστραλία, ενώ για την μπροστινή θα εφαρμοστούν από το GP της Ισπανίας την 1η Ιουνίου.
Ωστόσο, έπειτα από περαιτέρω μελέτη των δεδομένων από το τριήμερο στη Μελβούρνη, η FIA αποφάσισε να αυστηροποιήσει τους ελέγχους για το GP της Κίνας το προσεχές τριήμερο (21-23 Μαρτίου), καθώς διαπίστωσε ότι οι ομάδες μπορούσαν ακόμα να εκμεταλλευτούν την ευκαμψία της πίσω αεροτομής περισσότερο από το επιτρεπτό όριο.
Για τον λόγο αυτό, το μέγιστο επιτρεπτό άνοιγμα της σχισμής μεταξύ του κυρίως οριζόντιου στοιχείου της πίσω αεροτομής και του δευτερεύοντος flap θα μειωθεί από τα 2mm στα 0,5 mm, όταν εφαρμόζεται κατακόρυφο φορτίο 75 κιλών.
“Η FIA ζήτησε από τις ομάδες να χρησιμοποιήσουν κάμερες στις Ελεύθερες Δοκιμές για να παρακολουθήσει τις παραμορφώσεις των μονοθεσίων εντός πίστας κατά τη διάρκεια του GP Αυστραλίας” ανέφερε η Ομοσπονδία σε ανακοίνωσή της.
“Αναλύοντας τα δεδομένα από την παραμόρφωση της πίσω αεροτομής σε συνδυασμό με τις στατικές μετρήσεις μέσα στο γκαράζ της FIA στη Μελβούρνη, η FIA κατέληξε στο συμπέρασμα ότι υπάρχουν επαρκείς λόγοι για να εισαχθεί αυστηρότερος έλεγχος από το επερχόμενο GP Κίνας, εστιάζοντας στο άνω μέρος της πίσω αεροτομής.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Άρθρο 3.15.17, που εισήχθη το 2025, εάν εφαρμοστεί κατακόρυφο φορτίο 75 kg σε οποιοδήποτε άκρο του κύριου επιπέδου της πίσω αεροτομής, η απόσταση μεταξύ του κύριου επιπέδου και του flap δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 2 mm.
Από το GP Σαγκάης, αυτό το όριο θα μειωθεί στα 0.5mm. Λόγω της βραχείας ειδοποίησης πριν από το GP Κίνας, θα υπάρξει ανοχή 0.25mm σε αυτό το νέο όριο”, κατέληξε η ανακοίνωση.
Η FIA ενημέρωσε όλες τις ομάδες σήμερα (17/3) το πρωί για την απόφαση να αναθεωρήσει τη τεχνική της οδηγία, διευκρινίζοντας ότι όλα τα μονοθέσια κρίθηκαν νόμιμα κατά τη διάρκεια του GP Αυστραλίας.