Μένει ο τοίχος
Η Tech 3 Yamaha δεν θα... γκρεμίσει τον τοίχο που χωρίζει τους δύο αναβάτες της ομάδας το 2010
Τη δήλωση αυτή έκανε ο επικεφαλής της γαλλικής ομάδας με τον ιαπωνικό κινητήρα και τον αμερικάνικο χορηγό, Ερβέ Πονσαράλ παρότι οι δύο αναβάτες, ο Κόλιν Έντουαρντς και ο Μπεν Σπις διατηρούν φιλική σχέση.
" Πρώτα από όλα ο τοίχος μας είναι... μισός, γιατί μπορείς να πας από το ένα γκαράζ στο άλλο χωρίς να βγεις έξω. Αυτό δεν συμβαίνει με τις άλλες ομάδες", υποστήριξε ο Πονσαράλ και συμπλήρωσε:
" Ο Κόλιν και ο Μπεν είναι φίλοι άρα δεν υπάρχει κανένα θέμα με την ατμόσφαιρα που επικρατεί στην ομάδα. Ο τοίχος έχει νόημα γιατί (σ.σ. χάρη στην ύπαρξη του) ο καθένας μπορεί να δουλέψει πιο ήσυχα. Δεν θέλεις τους καλεσμένους του ενός αναβάτη να ενοχλούν τον άλλο. Επιπλέον φαίνονται και οι σπόνσορες μας καλύτερα. Δουλέψαμε καλά με τον τοίχο τη σεζόν που τελείωσε και αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε. Λιγότεροι άνθρωποι σημαίνει λιγότερη κινητικότητα γύρω από έναν αναβάτη ειδικά στη μέση μίας περιόδου κατατακτήριων δοκιμών".
Έξυπνη η απάντηση του Πονσαράλ. Αν δεν ήταν έξυπνος, δεν θα επιβίωνε τόσα χρόνια και οι συνάδελφοι του δεν θα τον είχαν επιλέξει να είναι ο επικεφαλής της ένωσης των ομάδων.
Ο τοίχος ήταν ιδέα του επικεφαλής του αγωνιστικού τμήματος της Yamaha, του Λιν Τζάρβις το 2008 όταν ο Βαλεντίνο Ρόσι ξεκίνησε να χρησιμοποιεί τα ελαστικά της Bridgestone με τον τιμέιτ του, Χόρχε Λορένθο να τηρεί το συμβόλαιο της Yamaha με τη Michelin.
Για τον ίδιο λόγο υψώθηκε και ένας τοίχος στη Repsol Honda στους τελευταίους αγώνες του 2008, όταν ο Ντάνι Πεδρόσα χρησιμοποίησε τα ελαστικά της Bridgestone. Τότε ήταν κακές οι σχέσεις και με τον τιμέιτ του και πρώην παγκόσμιο πρωταθλητή, Νίκι Χέιντεν.
Το 2009 η Brigdestone εξασφάλισε το αποκλειστικό συμβόλαιο στο MotoGP, αλλά με απαίτηση του Ρόσι ο τοίχος έμεινε στη Fiat Yamaha και λογικά αυτό θα συνεχιστεί και το 2010.