X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Mercedes: Πού εστιάζουν οι πρώτες ενδείξεις για τα φετινά της προβλήματα

Ο Λιούις Χάμιλτον με τη Mercedes W15 στο GP Σαουδικής Αραβίας 2024 WOLFGANG WILHELM/MERCEDES-BENZ AG

Ο Τζέιμς Άλισον, τεχνικός διευθυντής της Mercedes F1, λέει ότι οι πρώτοι τρεις αγώνες της F1 εμφάνισαν ένα πρώτο μοτίβο που βοηθά την ομάδα να καταλάβει για ποιο λόγο το μονοθέσιο W15 δεν έχει εκπληρώσει ακόμη τις αρχικές του υποσχέσεις.

Η W15 είναι ένα βαρέως ανασχεδιασμένο μονοθέσιο σε σχέση με εκείνα των δύο προηγούμενων ετών, και παρότι είναι πιο εύκολο στην οδήγηση από τους Λιούις Χάμιλτον και Τζορτζ Ράσελ, η ομάδα του Μπράκλεϊ δεν έχει καταφέρει να βγάλει ακόμη στην επιφάνεια την πλήρη δυναμική της και να διεκδικήσει με αξιώσεις μια θέση στο βάθρο στα 3 GP μέχρι στιγμής του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1.

Μετά το απογοητευτικό αποτέλεσμα της διπλής εγκατάλειψης στην Αυστραλία, η Mercedes έχει συλλέξει αρκετά δεδομένα για να προσπαθήσει να καταλάβει τα προβλήματα που κρύβουν τη δυναμική της W15 - και ο Τζέιμς Άλισον λέει ότι έχει αρχίσει να εμφανίζεται ένα ανησυχητικό μοτίβο που έχει να κάνει με τον έλεγχο της θερμοκρασίας των ελαστικών.

Στις υψηλές θερμοκρασίες της Σαουδικής Αραβίας το μονοθέσιο πάσχιζε με ελλιπή πρόσφυση στις γρήγορες στροφές, και όπως αφήνει ο Άλισον να εννοηθεί αυτό είχε να κάνει όχι με την αεροδυναμική υστέρηση αλλά με την ανεξέλεγκτη θερμοκρασία στα ελαστικά.

Κάτι τέτοιο ενδεχομένως να επηρέασε την ομάδα και στην Αυστραλία: σε πιο ψυχρές συνθήκες στην 3η περίοδο ελεύθερων δοκιμών η W15 ήταν σχετικά ανταγωνιστική, αλλά έπειτα στις θερμότερες καιρικές συνθήκες των κατατακτήριων έχασε αυτή την ανταγωνιστικότητά της.

Αρχίζουμε να βλέπουμε ένα μοτίβο όπου στην αρχή αισθανόμαστε σχετική αισιοδοξία για το αυτοκίνητο, αλλά μετά στις περιόδους που μετρούν, στις κατατακτήριες και στον αγώνα, αυτό ξεγλιστρά μέσα από τα χέρια μας”, δήλωσε ο Άλισον στο αγγλικό Motorsport.

Αν προσπαθήσουμε να το αναλύσουμε, τότε πιθανότατα ο καλύτερος συσχετισμός που μπορούμε να κάνουμε προς στιγμήν είναι ότι η απόδοσή μας πέφτει όταν η άσφαλτος ζεσταίνεται, όταν η ημέρα είναι στο θερμότερο σημείο της κι έτσι ανεβαίνουν και οι θερμοκρασίες των ελαστικών.

Αυτό μας δίνει κάποιες ενδείξεις σχετικά με το τι πρέπει να κάνουμε για να προχωρήσουμε από εδώ και πέρα. Από την 3η περίοδο ελεύθερων δοκιμών στη Μελβούρνη μέχρι τις δοκιμές κατάταξης δεν κάναμε κάποια αλλαγή στις ρυθμίσεις”, πρόσθεσε ο τεχνικός διευθυντής της Mercedes.

Ο τεχνικός διευθυντής της Mercedes F1, Τζέιμς Άλισον MERCEDES-BENZ AG


Το πιο ανησυχητικό, από όσα είπε ο Άλισον, είναι πως η ομάδα δεν είναι ακόμα σίγουρη αν τα προβλήματα αυτά οφείλονται στις ρυθμίσεις, ή σε κάποιο βαθύτερο, δομικό πρόβλημα του μονοθεσίου.

Αν έχεις προσδιορίσει με ακρίβεια το λόγο για τον οποίο η ανταγωνιστικότητά σου εμφανίζεται και εξαφανίζεται, τότε μπορείς να διεκπεραιώσεις ένα πρόγραμμα στο τριήμερο το οποίο εστιάζει στην προσπάθεια να ελέγξεις την ισορροπία των θερμοκρασιών από τους εμπρός στους πίσω τροχούς και το αντίστροφο, προς όφελός σου, χρησιμοποιώντας όλα τα διαθέσιμα εργαλεία που σου δίνει το αυτοκίνητο.

Αυτή τη δουλειά μπορείς να την κάνεις και πίσω στο εργοστάσιο, στον προσομοιωτή κ.λπ. Αλλά αν έχεις εξαντλήσει τις επιλογές σου από πλευράς ρυθμίσεων και πρέπει να πας πιο μακριά, τότε τα πράγματα σε αυτό το σημείο αρχίζουν να δυσκολεύουν.

Αυτό θα σημαίνει ότι υποβόσκουν ζητήματα ας πούμε στην αεροδυναμική χαρτογράφηση που έχεις κάνει ή στα χαρακτηριστικά της ανάρτησης που επηρεάζουν τις συγκεκριμένες παραμέτρους. Προκειμένου να επιδιορθώσεις κάτι καλά, τότε θα πρέπει να αλλάξεις αυτά τα χαρακτηριστικά που υποβόσκουν. Μπορεί να χρειαστεί να κάνεις κάτι γρήγορο ή να χρειαστεί να εμπλακείς περισσότερο σε κάτι πιο περίπλοκο”, κατέληξε ο Τζέιμς Άλισον.

TAGS FORMULA 1 F1 F1 2024 MERCEDES F1 MERCEDES W15 ΤΖΕΙΜΣ ΑΛΙΣΟΝ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ