Mercedes: Τι περιμένει από τη νέα W13 και πως αυτή μπορεί να επηρεάσει την απόφαση του Χάμιλτον
Ο τεχνικός διευθυντής της Mercedes F1 μίλησε για την απόδοση του νέου της μονοθεσίου, W13, στη ριζικά αλλαγμένη -λόγω κανονισμών- Formula 1 του 2022, την ώρα που ο Μίκα Χάκινεν υποστηρίζει ότι η ανταγωνιστικότητα του αυτοκινήτου μπορεί να κρίνει την απόφαση του Λιούις Χάμιλτον για την παραμονή του ή μη στο σπορ φέτος.
Ο πλήρης ανασχεδιασμός των μονοθεσίων της F1 το 2022, βάσει μιας από τις μεγαλύτερες αλλαγές κανονισμών των τελευταίων δεκαετιών, έφερε όλες τις ομάδες στο ίδιο ακριβώς σημείο της αφετηρίας για το εν λευκώ ξεκίνημα στο πρωτάθλημα που ξεκινά στις 20 Μαρτίου στο Μπαχρέιν.
Η ισορροπία δυνάμεων και η ανταγωνιστικότητα κάθε μονοθεσίου παραμένει γρίφος για όλους, τουλάχιστον μέχρι να ξεκινήσουν οι χειμερινές δοκιμές εξέλιξης στις 23 Φεβρουαρίου στην πίστα της Βαρκελώνης. Και για την πρωταθλήτρια Mercedes τα πράγματα δεν είναι διαφορετικά.
Η ομάδα του Μπράκλεϊ έχει ίσως πιο δύσκολο έργο από την πλειάδα των ομάδων -Ferrari, McLaren, Alpine, Aston Martin- που φιλοδοξούν να ανέβουν σε επίπεδο πρωταθλητισμού φέτος: το έργο να παραμείνει στο επίπεδο αυτό.
Μιλώντας για το μονοθέσιο W13, που η Mercedes θα αποκαλύψει επίσημα στις 18 Φεβρουαρίου, ο τεχνικός διευθυντής της ομάδας Μάικ Έλιοτ έκανε τη μόνη σύγκριση που θα μπορούσε - με την περσινή Mercedes W12.
"Η γενική απόδοση του νέου αυτοκινήτου πιθανότατα δεν θα διαφέρει πολύ από του παλιού. Προφανώς, ο στόχος αυτών των κανονισμών ήταν να προσπαθήσουν να πετύχουν τη βελτίωση των ευκαιριών προσπεράσεων, και θα χρειαστεί λίγος χρόνος για να διαπιστώσουμε αν αυτό θα συμβεί", τόνισε ο Έλιοτ.
"Τα αυτοκίνητα είναι λίγο βαρύτερα, η μονάδα ισχύος με το νέο βιοκαύσιμο Ε10 θα αποδίδει λίγο διαφορετικά, και η λειτουργία της αεροδυναμικής μαζί με τη ρύθμιση του αυτοκινήτου θα διαφέρουν επίσης", συμπλήρωσε ο Βρετανός.
Και υποστήριξε πως «μέχρι να πάρουμε το καλύτερο από το νέο μας αυτοκινήτου, μέχρι να το εξελίξουμε στις δοκιμές και στους πρώτους αγώνες, δεν θα ξέρουμε [πόσο ανταγωνιστικό είναι]. Αλλά γενικώς, πιστεύω ότι η απόδοση θα είναι σχετικά παρεμφερής με την περσινή».
Η Mercedes θα έχει στα κόκπιτ του χρόνου το δίδυμο των Λιούις Χάμιλτον και Τζορτζ Ράσελ, καθώς ο Βρετανός αντικατέστησε τον Βάλτερι Μπότας μετά από 5 χρόνια - αν, βεβαίως, ο Χάμιλτον αποφασίσει να συνεχίσει στο σπορ, μετά τις φήμες που κυκλοφορούν μετά το περσινό GP του Άμπου Ντάμπι ότι ίσως ενδώσει στην απογοήτευσή του για τον τρόπο που χάθηκε ο όγδοος τίτλος του.
Ο Μίκα Χάκινεν, δις πρωταθλητής με τον κινητήρα της Mercedes στην πλάτη της McLaren το 1998-'99, εξέφρασε την άποψη ότι η απόδοση της νέας Mercedes W13, και για την ακρίβεια η ανταγωνιστικότητά της, θα έχει βαρύνουσα σημασία για την απόφαση του Βρετανού.
"Το ταξίδι του Λιούις στη Formula 1 υπήρξε πολύ μεγάλο και υπάρχουν πολλοί παράγοντες που θα συμβάλλουν στην απόφασή του αν θα συνεχίσει. Ο Λιούις έχει την αυτοπεποίθηση. Κέρδιζε, ανέβαινε στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου, και όλοι τον κοιτούσαν με θαυμασμό. Σκέφτεται ότι αυτό πρέπει να συνεχιστεί, οπότε θα είναι πολύ ενδιαφέρουσα η φετινή χρονιά για εκείνον», είπε ο Φινλανδός.
Η φετινή Mercedes, συνέχισε ο Χάκινεν, «θα είναι ένα εντελώς διαφορετικό μηχάνημα και υπάρχει η πιθανότητα οι σχεδιαστές να μην έχουν πετύχει το βέλτιστο σχέδιο. Αν συμβεί αυτό στον Λιούις, θα είναι πολύ δύσκολο να το δεχθεί. Αν βρισκόσουν στην κορυφή του βουνού και πρέπει πάλι να σκαρφαλώσεις ξανά επειδή ξαφνικά δεν έχεις το καλύτερο αυτοκίνητο, ίσως να γίνει δύσκολο να ελέγξεις τα συναισθήματά σου. Ο Λιούις κυκλώνεται από πολλά ερωτηματικά. Δεν ξέρουμε αν θα επιστρέψει, αλλά ας ελπίσουμε να το κάνει».
Photo credits: Associated Press