Mercedes: "Τι θα μας λείψει το 2025 από τον Λιούις Χάμιλτον"
Η απόφαση του Λιούις Χάμιλτον να μεταβεί στη Ferrari το 2025 θα στερήσει από τη Mercedes F1 την πολύπλευρη εμπειρία -και φυσικά την ταχύτητα- του επτάκις παγκόσμιου πρωταθλητή. Ο επιχειρησιακός διευθυντής μηχανολογίας της ομάδας, Άντριου Σόβλιν, εξηγεί περισσότερα.
Ο 50χρονος Βρετανός παραδέχθηκε ότι η αποχώρηση του Λιούις από το Μπράκλεϊ θα γίνει εμφανής για την ομάδα ειδικά στην αίσθηση που αποκόμιζε και ανέλυε ο επτάκις πρωταθλητής για όσα χρειάζεται ένα μονοθέσιο στο πλαίσιο της διαρκούς εξέλιξής του. Αλλά σίγουρα θα λείψει και η εμπειρία του από τον πρωταθλητισμό.
“Πρώτα από όλα θα μου λείψει ως χαρακτήρας, επειδή είναι πολύ ευχάριστο να δουλεύεις μαζί του”, είπε ο Σόβλιν. “Ο αγωνιστικός του ρυθμός υπήρξε εξαιρετικά καλός, αλλά αυτά που έφερε στην ομάδα ήταν η τρομερή του ταχύτητα και η καλή του αίσθηση για ό,τι χρειάζεται ένα αυτοκίνητο.
Και είναι επίσης πολύ καλός στο να εντοπίζει και να καταδεικνύει τις αδυναμίες ενός αυτοκινήτου. Από μηχανολογική άποψη είναι λίγο δύσκολο να πούμε τι θα μας λείψει από εκείνον.
Πέραν φυσικά του ότι έχει αυτή την έμφυτη αίσθηση για όσα κάνει το αυτοκίνητο, για όσα κάνουν τα ελαστικά - κι αυτό είναι πολύτιμο όταν το προσθέτεις στη διαδικασία εξέλιξης του αυτοκινήτου”, συνέχισε ο Βρετανός.
Παράλληλα, ο Σόβλιν, εξήγησε με ποιον τρόπο ο Λιούις συνέβαλλε στην ραγδαία φετινή βελτίωση της W15 - και πώς επωφελήθηκε και ο ίδιος μετά τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετώπιζε μέχρι το Μάιο με τη διαχείριση των ελαστικών.
“Υπάρχει ένα συγκεκριμένο οδηγικό στιλ που ταιριάζει στα ελαστικά αυτά” εξήγησε. “Και πλέον υπάρχει η τάση να βλέπεις ότι οι δύο οδηγοί δεν είναι ποτέ τόσο μακριά πια από άποψη ρυθμίσεων.
Οπότε, όταν το αυτοκίνητο είναι μέσα σε ένα καλό ‘παράθυρο’ ρυθμίσεων, τα ίδια πράγματα δουλεύουν και για τους δύο. Και ανάμεσα σε κάθε αγωνιστική περίοδο μελετούν ο ένας τι κάνεις ο άλλος για να διαπιστώσουν από που μπορούν να αποκομίσουν οφέλη.
Όλη τη χρονιά οι δύο τους δουλεύουν μαζί. Νωρίς στη χρονιά κανείς δεν ήθελε να τερματίζουμε εκεί που τερματίζαμε, αλλά ήταν σε θέση να βοηθούν ο ένας τον άλλον με διαφορετικούς πειραματισμούς στις ρυθμίσεις και στον τρόπο οδήγησης.
Γενικώς, προοδεύεις όταν λειτουργείς ως ομάδα, και έτσι λειτουργεί μία ομάδα με δύο οδηγούς. Σημειώσαμε πρόοδο και έτσι τώρα είμαστε σε θέση να τερματίζουμε στο βάθρο.
Αλλά ανεξαρτήτως αν το αυτοκίνητο είναι ή δεν είναι αρκετά γρήγορο, οι οδηγοί μας βοηθούν να καταλάβουμε πού χρειαζόμαστε βελτίωση, που είναι καλύτερα να επενδύσουμε τους πόρους μας για την εξέλιξη του αυτοκινήτου και να κερδίσουμε σε απόδοση. Αυτό δεν έχει αλλάξει – απλά με ένα γρήγορο αυτοκίνητο είναι πιο ευχάριστο”, κατέληξε ο Άντριου Σόβλιν.