Mes que un coche!
Στη Βαρκελώνη η Mercedes W05 του Λιούις Χάμιλτον ήταν και πάλι ασύλληπτη - Επέστρεψαν τα προβλήματα για τον Σεμπάστιαν Φέτελ.
Το πέρασμα της Formula 1 από την Ασία στην Ευρώπη και το πρώτο μεγάλο πακέτο αναβαθμίσεων των μονοθεσίων δεν επηρέασαν στο παραμικρό την κυριαρχία του Λιούις Χάμιλτον, καθώς ο Άγγλος της Mercedes σημείωσε τον ταχύτερο γύρο και στις δύο περιόδους των ελεύθερων δοκιμών του GP Ισπανίας, 5ου φετινού αγώνα της F1.
Στην πρώτη περίοδο ήταν 0,87 δευτ. ταχύτερος από τη McLaren του Τζένσον Μπάτον, αλλά στη δεύτερη περίοδο οι χρόνοι έπεσαν σημαντικά, κατά περίπου ενάμισι δευτερόλεπτο, και τον Άγγλο ακολούθησε δεύτερος ο ομόλογός του στη Mercedes, Νίκο Ρόζμπεργκ. Όμως η απόσταση ήταν και πάλι τεράστια, καθώς άγγιξε το μισό δευτερόλεπτο.
Η ημέρα, αντίθετα, κύλησε με μεγάλα προβλήματα για τον Σεμπάστιαν Φέτελ. Η Red Bull Racing ετοίμασε για τον πρωταθλητή το δεύτερο φετινό του σασί, ωστόσο το νέο μονοθέσιο παρουσίασε ηλεκτρικό πρόβλημα μόλις στον 4ο γύρο του Γερμανού, στο 25ο λεπτό των πρωινών δοκιμών.
Ο Φέτελ σταμάτησε στην πίστα και έχασε όλη την υπόλοιπη ημέρα, διότι το κατεστραμμένο κύκλωμα των ηλεκτρικών καλωδιώσεων δεν ήταν χρονικά εφικτό -λόγω της πολυπλοκότητας του σχεδιασμού των μηχανικών μερών- να αντικατασταθεί το μεσημέρι για να προλάβει ο πρωταθλητής να συμμετάσχει στις απογευματινές δοκιμές.
Τώρα βασίζει όλες τις ελπίδες του για τη ρύθμιση του νέου μονοθεσίου στις ελεύθερες δοκιμές του σαββατιάτικου πρωινού.
Πάντως, παρά την αρτιότητα του μονοθεσίου του Χάμιλτον, η μέρα δεν κύλησε χωρίς προβλήματα για τη Mercedes καθώς ο Νίκο Ρόζμπεργκ έχασε μεγάλο μέρος της πρώτης περιόδου δοκιμών λόγω προβλήματος στη μονάδα ισχύος της W05.
Ο Ντάνιελ Ρικιάρντο της Red Bull επιβεβαίωσε τη θεωρία ότι αυτή τη στιγμή η Mercedes είναι ένα δευτερόλεπτο ταχύτερη του δεύτερου μονοθεσίου ανά γύρο, ενώ η Ferrari έμεινε πάνω από ενάμισι δευτερόλεπτο μακριά καθώς ο Ισπανός εμφανώς πάσχιζε να ελέγχει τη νευρικότητα του πίσω μέρους της F14 T.
Σε αυτή την πολύ δυσμενή περίσταση για τη Scuderia, πάντως, ένα θετικό είναι ότι ο Κίμι Ράικονεν πλησίασε τον Αλόνσο - δείχνοντας έτσι ότι αρχίζει να βρίσκει λύσεις για τα προβλήματα ρύθμισης, κυρίως του εμπρός μέρους του μονοθεσίου του, που τον περιορίζουν σημαντικά από την αρχή της χρονιάς.
Η McLaren φάνηκε βελτιωμένη, αλλά ο δεύτερος χρόνος του Μπάτον στην πρώτη περίοδο δεν επαναλήφθηκε και στη δεύτερη. Τα δύο αγγλικά μονοθέσια έμειναν 2,2 δευτερόλεπτα μακριά από τις Mercedes, ωστόσο οι Μπάτον και Κέβιν Μάγκνουσεν φάνηκαν να έχουν ανταγωνιστικό γυρολόγιο στη συστοιχία γύρων - κάτι που ενδεχομένως να τους βοηθήσει να επαναλάβουν στον αγώνα την καλή απόδοση που είχαν στη Μελβούρνη.
Παρότι το πρωί η Lotus φάνηκε να βρίσκει κάποιες λύσεις, η Ε22 ήταν στις απογευματινές δοκιμές και πάλι απογοητευτική: η ομάδα κάλεσε τον Πάστορ Μαλδονάδο στα πιτς διαπιστώνοντας πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ ο Ρομέν Γκροζάν έμεινε 17ος με πρόβλημα στα φρένα.
Σχετικά με τα απρόοπτα των δοκιμών, το πρωί ο Γκίντο βαν ντερ Γκάρντε (δοκιμαστής της Sauber) και το απόγευμα ο Μαξ Τσίλτον της Marussia κατέληξαν στην αμμοπαγίδα, χωρίς σοβαρές συνέπειες, ενώ στη δεύτερη περίοδο δοκιμών ο Ζαν Έρικ Βερν σταμάτησε στην πίστα όταν αποκολλήθηκε ο πίσω δεξιός τροχός της Toro Rosso.
Το Σάββατο (10/05) η τρίτη περίοδος ελεύθερων δοκιμών του GP Ισπανίας θα ξεκινήσει στις 12:00 και οι δοκιμές κατάταξης στις 15:00, ώρα Ελλάδας. Κάθε αγωνιστική δράση προβάλλεται σε απευθείας μετάδοση από τον ΟΤΕ TV, ενώ ο Alpha θα μεταδώσει «ζωντανά» μόνο τον αγώνα, στις 15:00 το μεσημέρι της Κυριακής (11/05).
GP ΙΣΠΑΝΙΑΣ 2014
ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ 1
1. Χάμιλτον (Mercedes) 1:27.023
2. Μπάτον (McLaren-Mercedes) 1:27.891 +0.868
3. Ρικιάρντο (Red Bull-Renault) 1:27.973 +0.950
4. Αλόνσο (Ferrari) 1:28.128 +1.105
5. Ρόζμπεργκ (Mercedes) 1:28.168 +1.145
6. Ράικονεν (Ferrari) 1:28.337 +1.314
7. Μάγκνουσεν (McLaren-Mercedes) 1:28.423 +1.400
8. Μαλδονάδο (Lotus-Renault) 1:28.744 +1.721
9. Πέρεθ (Force India-Mercedes) 1:28.779 +1.756
10. Μάσα (Williams-Mercedes) 1:28.791 +1.768
11. Κβίατ (Toro Rosso-Renault) 1:28.792 +1.769
12. Χούλκενμπεργκ (Force India-Mercedes) 1:28.828 +1.805
13. Βερν (Toro Rosso-Renault) 1:28.859 +1.836
14. Νασρ (Williams-Mercedes) 1:29.272 +2.249
15. Σούτιλ (Sauber-Ferrari) 1:29.688 +2.665
16. Μπιάνκι (Marussia-Ferrari) 1:29.820 +2.797
17. Γκροζάν (Lotus-Renault) 1:29.444 +2.421
18. Βαν ντερ Γκάρντε (Sauber-Ferrari) 1:30.440 +3.417
19. Τσίλτον (Marussia-Ferrari) 1:30.748 +3.725
20. Φέτελ (Red Bull-Renault) 1:30.942 +3.919
21. Κομπαγιάσι (Caterham-Renault) 1:30.997 +3.974
22. Έρικσον (Caterham-Renault) 1:31.421 +4.398
ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ 2
1. Χάμιλτον (Mercedes) 1:25.524
2. Ρόζμπεργκ (Mercedes) 1:25.973 +0.449
3. Ρικιάρντο (Red Bull-Renault) 1:26.509 +0.985
4. Αλόνσο (Ferrari) 1:27.121 +1.597
5. Ράικονεν (Ferrari) 1:27.296 +1.772
6. Μάγκνουσεν (McLaren-Mercedes) 1:27.788 +2.264
7. Μπάτον (McLaren-Mercedes) 1:27.811 +2.287
8. Μάσα (Williams-Mercedes) 1:27.824 +2.300
9. Μαλδονάδο (Lotus-Renault) 1:27.866 +2.342
10. Κβίατ (Toro Rosso-Renault) 1:28.049 +2.525
11. Χούλκενμπεργκ (Force India-Mercedes) 1:28.074 +2.550
12. Βερν (Toro Rosso-Renault) 1:28.246 +2.722
13. Σούτιλ (Sauber-Ferrari) 1:28.284 +2.760
14. Μπότας (Williams-Mercedes) 1:28.698 +3.174
15. Γκουτιέρεζ (Sauber-Ferrari) 1:29.105 +3.581
16. Πέρεθ (Force India-Mercedes) 1:29.129 +3.605
17. Γκροζάν (Lotus-Renault) 1:29.463 +3.939
18. Μπιανκί (Marussia-Ferrari) 1:29.991 +4.467
19. Τσίλτον (Marussia-Ferrari) 1:31.148 +5.624
20. Κομπαγιάσι (Caterham-Renault) 1:31.338 +5.814
21. Έρικσον (Caterham-Renault) 1:31.586 +6.062
22. Φέτελ (Red Bull-Renault) -