Μετά τον Λεμπ ποιος;
Το SPORT 24 παρουσιάζει ορισμένα από τα ονόματα που θα κυριαρχήσουν τα επόμενα χρόνια στο WRC
Ο Μάρκους Γκρόνχολμ αποχώρησε πέρυσι και θα επιστρέψει παρά μόνο ως γκεστ σταρ. Ο Σεμπαστιάν Λεμπ κολακεύτηκε από τη βόλτα του με το μονοθέσιο της Red Bull και άλλωστε έχει πει ότι δεν σκοπεύει να τρέχει μέχρι τα βαθιά γεράματα. Ο Πέτερ Σόλμπεργκ, αυτός αναζητεί αυτοκίνητο να τρέξει το 2009. Προς τι η εισαγωγή; Αναζητούνται οι επόμενοι πρωταγωνιστές του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι.
Τώρα λοιπόν που το σπορ γυρίζει το 2010 για μία ακόμα φορά σελίδα αναζητούνται και οι σταρ της επόμενης γενιάς. Δόξα τω Θεώ είναι αρκετοί.
Γιάρι Μάτι Λάτβαλα, 23 ετών
Ο Φινλανδός είναι ο νεότερης νικητής στην ιστορία του WRC. Ήταν 22 ετών και 313 ημερών όταν ανέβηκε πρώτος τη ράμπα του τερματισμού φέτος στο Ράλι Σουηδίας.
Άλλωστε έχει συνηθίσει να τα κάνει όλα γρήγορα στην καριέρα του. Με την ενθάρρυνση του πατέρα του και πρώην πρωταθλητή Φινλανδίας, Γιάρι ξεκίνησε να οδηγεί στα οκτώ χρόνια και δύο χρόνια αργότερα άρχισε να προετοιμάζεται για μία μεγάλη καριέρα, οδηγώντας στον πάγο.
Το 2002 συμμετείχε στο Ράλι Ουαλίας και παράλληλα πρωταγωνιστούσε στο J-WRC (Παγκόσμιο Πρωτάθλημα για οδηγούς κάτω των 28 ετών). Το 2006 ο Μάθιου Γουίλσον τον «έκλεισε» για τη Stobart Ford, «κλειδώνοντας» ουσιαστικά το ταλέντο του από τους ανταγωνιστές.
Φέτος μπήκε στην εργοστασιακή ομάδα αντικαθιστώντας τον Μάρκους Γκρόνχολμ. Κι αν φέτος μετά από αρκετά λάθη υποστήριξε τον Μίκο Χίρβονεν στη διεκδίκηση του τίτλου απέναντι στον Λεμπ, το 2009 θα είναι διαφορετική υπόθεση.
Αντρέας Μίκελσεν, 19 ετών
Ο ιδιαίτερα εμφανίσιμος Νορβηγός είναι ο νεότερος οδηγός που έχει βαθμολογηθεί σε αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Τον περασμένο Φεβρουάριο κατέρριψε το ρεκόρ του Μάθιου Γουίλσον τερματίζοντας πέμπτος με ένα Ford Focus RS WRC 06.
Ο Μίκελσεν δεν είναι τυχαίος. «Προπονητής» του είναι ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Μάρκους Γκρόνχολμ. Ανακάλυψε αργά (!) το πάθος του για τα αυτοκίνητα και μόλις το 2006 πραγματοποίησε το ντεμπούτο του σε αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, στην Ουαλία.
Νωρίτερα στα 17α γενέθλια του συμμετείχε και κέρδισε στον πρώτο αγώνα της καριέρας του, στο Ράλι Κουίντον Στέιτζις στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Προέρχεται από μία από τις πλουσιότερες οικογένειες της Νορβηγίας. Όταν ήταν μικρός ήταν μέλος των μικρών εθνικών ομάδων της χώρας του (σ.σ. όχι και μικρό επίτευγμα) στο αλπικό σκι και υπήρξε πρωταθλητής σε τεχνικά αγωνίσματα (σ.σ. σλάλομ και γιγαντιαίο σλάλομ). Την ίδια περίοδο έκανε και μοτοκρος για αυτό και ένας από τους οδηγούς που συμπαθεί περισσότερο είναι ο θεότρελος Αμερικάνος Τράβις Παστράνα (σ.σ. πρωταθλητής στα Χ-Games) που τρέχει στο P-WRC.
Μαντς Όστμπεργκ, 21 ετών
Ο Λάτβαλα και ο Μίκελσεν ανήκουν στην οικογένεια της Ford, o μεγάλος αντίπαλος του δεύτερου (σ.σ. πραγματικά δεν τρέφουν τα καλύτερα συναισθήματα ο ένας για τον άλλο) τρέχει με Subaru. Ο Ιάπωνας κατασκευαστής αποχώρησε από το WRC, αλλά ο Όστμπεργκ θα συνεχίσει να οδηγεί το… ιδιωτικό Impreza της (ομάδας) Adapta.
O Όστμπεργκ είναι πρωταθλητής Νορβηγίας (σ.σ. δεύτερος ήταν ο Μίκελσεν). Γενικά δεν έχει πολλές επιτυχίες ακόμα τουλάχιστον σε διεθνές επίπεδο, αλλά η οικογενειακή περιουσία διασφαλίζει το αγωνιστικό του μέλλον.
Ξεκίνησε να τρέχει σε αγώνες το 2004 και δύο χρόνια αργότερα τερματίσε 31ος στο Ράλι Σουηδίας με ένα Subaru Impreza. Στο Ράλι Φινλαδίας το 2007 εξασφάλισε τον πρώτο του βαθμό στην καριέρα του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, αφού ήταν όγδοος.
Σεμπαστιάν Οζιέ, 25 χρόνων
Και Γάλλος και Σεμπαστιάν; Πολλές οι συμπτώσεις αν σκεφτεί κανείς ότι και ο Σεμπαστιάν Λεμπ ξεκίνησε αργά και έχει οδηγήσει μόνο γαλλικά αυτοκίνητα γαλλικών ομάδων.
Ο Οζιέ κατέκτησε φέτος τον τίτλο στο J-WRC στην πρώτη του προσπάθεια. Τερμάτισε δε όγδοος με το Citroen 2 στο Ράλι Μεξικό στην πρώτη του συμμετοχή στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.
Τα κατορθώματα του δεν πέρασαν απαρατήρητα και ο ίδιος ο Λεμπ τον εκθείασε δημόσια. Η δε Citroen του έκανε δώρο τη συμμετοχή στο Ράλι Ουαλίας με ένα εργοστασιακό Citroen C4.
Το 2009 θα πάρει προαγωγή στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα αγωνιζόμενος στη δεύτερη ομάδα της Citroen μαζί με τους Κόνραντ Ράουτενμπαχ και Εβγένι Νοβίκοφ.
Εβγένι Νοβίκοφ, 18 ετών
Ρώσος στην καταγωγή. Στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν… μιλάνε τα ρούβλια. Απλά η Peugeot (δηλαδή το αδερφάκι της Citroen) πραγματοποιεί μεγάλες πωλήσεις στην αχανή χώρα και ο… Ευγένιος έχει έναν πολύ έξυπνο μπαμπά.
Ο Μαξίμ Νοβίκοφ έτρεχε σε αγώνες, όταν ακόμα η λέξη Ράλι ήταν άγνωστη στην πατρίδα του. Ο γιος του ξεκίνησε από τα καρτ, έδειξε ότι η ταχύτητα ήταν στο αίμα του και ο Μαξίμ εγκατέλειψε την καριέρα του για να αφοσιωθεί σε εκείνη του γιου του.
Πήγε από πόρτα σε πόρτα, αλλά εξασφάλισε ένα Subaru για τον γιο του και την άδεια της ρωσικής κυβέρνησης να αγωνιστεί ο γιος του στον ρωσικό αγώνα του IRC το 2007! Ο Εβγένι ήταν 16 ετών και δεν είχε δικαίωμα να αγωνιστεί, καθώς δίπλωμα οδήγησης στη Ρωσία βγάζουν όσοι έχουν συμπληρώσει το 17ο έτος της ηλικίας τους. Εγκατέλειψε στην 4η ειδική, αλλά είχε προλάβει να κερδίσει την πρώτη!
Τα υπόλοιπα είναι ιστορία. Η αλεπού που ακούει στο όνομα Ντέιβιντ Ρίτσαρντς του έδωσε αυτοκίνητο για να αγωνιστεί στο J-WRC (σ.σ. είναι ο νεότερος διαγωνιζόμενος). Μετά από μόλις τρία χρόνια πίσω από το τιμόνι, ο Εβγένι εγκαταλείπει τους Ιάπωνες για τους Γάλλους.
Άντον Άλεν, 25 ετών
Τι νομίζατε, μόνο στη Φόρμουλα 1 παρατηρείται το φαινόμενο του νεποτισμού. Ο Άντον δεν πρόκειται να γίνει ποτέ σαν τον πατέρα του, τον πρώην παγκόσμιο πρωταθλητή Μάρκου, απλά οι διασυνδέσεις του μπαμπά του, τον βοηθούν στο δρόμο που έχει επιλέξει.
Ο Μάρκου πέρασε επτά χρόνια στη Fiat, δεκαπέντε αν λάβουμε υπόψη και τη θητεία στη Lancia (του ομίλου Fiat), ο Άντον τρέχει με Fiat-Abarth και διεκδικεί μία θέση στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα αν οι Ιταλοί επιστρέψουν το 2010.
Ο Άντον που είχε συμβόλαιο παλιότερα με την ομάδα του Τόμι Μάκινεν έχει συνδέσει το όνομα του με μία ιστορική στιγμή. Νίκησε στον πρώτο διεθνή αγώνα στη Ρωσία μετά από 93 χρόνια! Το 2007 ήρθε πρώτος στον αγώνα του Intercontinental Rally Challenge (σ.σ. εκεί που ντεμπούταρε και ο Νοβίκοφ) για να κατακτήσει την παρθενική νίκη του.
Το 2005 συμμετείχε στο Ράλι Φινλανδίας με ένα Mitsubishi Lancer, αλλά έναν χρόνο αργότερα κατέπληξε τα πλήθη, τερματίζοντας πρώτος στην κατηγορία Ν και 11ος στη γενική κατάταξη.
Ο Λάτβαλα παραδίδει μαθήματα:
Ο Μίκελσεν στα χιόνια της πατρίδας του:
Ο Οζιέ σε μία θεαματική έξοδο:
Τώρα λοιπόν που το σπορ γυρίζει το 2010 για μία ακόμα φορά σελίδα αναζητούνται και οι σταρ της επόμενης γενιάς. Δόξα τω Θεώ είναι αρκετοί.
Γιάρι Μάτι Λάτβαλα, 23 ετών
Ο Φινλανδός είναι ο νεότερης νικητής στην ιστορία του WRC. Ήταν 22 ετών και 313 ημερών όταν ανέβηκε πρώτος τη ράμπα του τερματισμού φέτος στο Ράλι Σουηδίας.
Άλλωστε έχει συνηθίσει να τα κάνει όλα γρήγορα στην καριέρα του. Με την ενθάρρυνση του πατέρα του και πρώην πρωταθλητή Φινλανδίας, Γιάρι ξεκίνησε να οδηγεί στα οκτώ χρόνια και δύο χρόνια αργότερα άρχισε να προετοιμάζεται για μία μεγάλη καριέρα, οδηγώντας στον πάγο.
Το 2002 συμμετείχε στο Ράλι Ουαλίας και παράλληλα πρωταγωνιστούσε στο J-WRC (Παγκόσμιο Πρωτάθλημα για οδηγούς κάτω των 28 ετών). Το 2006 ο Μάθιου Γουίλσον τον «έκλεισε» για τη Stobart Ford, «κλειδώνοντας» ουσιαστικά το ταλέντο του από τους ανταγωνιστές.
Φέτος μπήκε στην εργοστασιακή ομάδα αντικαθιστώντας τον Μάρκους Γκρόνχολμ. Κι αν φέτος μετά από αρκετά λάθη υποστήριξε τον Μίκο Χίρβονεν στη διεκδίκηση του τίτλου απέναντι στον Λεμπ, το 2009 θα είναι διαφορετική υπόθεση.
Αντρέας Μίκελσεν, 19 ετών
Ο ιδιαίτερα εμφανίσιμος Νορβηγός είναι ο νεότερος οδηγός που έχει βαθμολογηθεί σε αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Τον περασμένο Φεβρουάριο κατέρριψε το ρεκόρ του Μάθιου Γουίλσον τερματίζοντας πέμπτος με ένα Ford Focus RS WRC 06.
Ο Μίκελσεν δεν είναι τυχαίος. «Προπονητής» του είναι ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Μάρκους Γκρόνχολμ. Ανακάλυψε αργά (!) το πάθος του για τα αυτοκίνητα και μόλις το 2006 πραγματοποίησε το ντεμπούτο του σε αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, στην Ουαλία.
Νωρίτερα στα 17α γενέθλια του συμμετείχε και κέρδισε στον πρώτο αγώνα της καριέρας του, στο Ράλι Κουίντον Στέιτζις στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Προέρχεται από μία από τις πλουσιότερες οικογένειες της Νορβηγίας. Όταν ήταν μικρός ήταν μέλος των μικρών εθνικών ομάδων της χώρας του (σ.σ. όχι και μικρό επίτευγμα) στο αλπικό σκι και υπήρξε πρωταθλητής σε τεχνικά αγωνίσματα (σ.σ. σλάλομ και γιγαντιαίο σλάλομ). Την ίδια περίοδο έκανε και μοτοκρος για αυτό και ένας από τους οδηγούς που συμπαθεί περισσότερο είναι ο θεότρελος Αμερικάνος Τράβις Παστράνα (σ.σ. πρωταθλητής στα Χ-Games) που τρέχει στο P-WRC.
Μαντς Όστμπεργκ, 21 ετών
Ο Λάτβαλα και ο Μίκελσεν ανήκουν στην οικογένεια της Ford, o μεγάλος αντίπαλος του δεύτερου (σ.σ. πραγματικά δεν τρέφουν τα καλύτερα συναισθήματα ο ένας για τον άλλο) τρέχει με Subaru. Ο Ιάπωνας κατασκευαστής αποχώρησε από το WRC, αλλά ο Όστμπεργκ θα συνεχίσει να οδηγεί το… ιδιωτικό Impreza της (ομάδας) Adapta.
O Όστμπεργκ είναι πρωταθλητής Νορβηγίας (σ.σ. δεύτερος ήταν ο Μίκελσεν). Γενικά δεν έχει πολλές επιτυχίες ακόμα τουλάχιστον σε διεθνές επίπεδο, αλλά η οικογενειακή περιουσία διασφαλίζει το αγωνιστικό του μέλλον.
Ξεκίνησε να τρέχει σε αγώνες το 2004 και δύο χρόνια αργότερα τερματίσε 31ος στο Ράλι Σουηδίας με ένα Subaru Impreza. Στο Ράλι Φινλαδίας το 2007 εξασφάλισε τον πρώτο του βαθμό στην καριέρα του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, αφού ήταν όγδοος.
Σεμπαστιάν Οζιέ, 25 χρόνων
Και Γάλλος και Σεμπαστιάν; Πολλές οι συμπτώσεις αν σκεφτεί κανείς ότι και ο Σεμπαστιάν Λεμπ ξεκίνησε αργά και έχει οδηγήσει μόνο γαλλικά αυτοκίνητα γαλλικών ομάδων.
Ο Οζιέ κατέκτησε φέτος τον τίτλο στο J-WRC στην πρώτη του προσπάθεια. Τερμάτισε δε όγδοος με το Citroen 2 στο Ράλι Μεξικό στην πρώτη του συμμετοχή στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.
Τα κατορθώματα του δεν πέρασαν απαρατήρητα και ο ίδιος ο Λεμπ τον εκθείασε δημόσια. Η δε Citroen του έκανε δώρο τη συμμετοχή στο Ράλι Ουαλίας με ένα εργοστασιακό Citroen C4.
Το 2009 θα πάρει προαγωγή στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα αγωνιζόμενος στη δεύτερη ομάδα της Citroen μαζί με τους Κόνραντ Ράουτενμπαχ και Εβγένι Νοβίκοφ.
Εβγένι Νοβίκοφ, 18 ετών
Ρώσος στην καταγωγή. Στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν… μιλάνε τα ρούβλια. Απλά η Peugeot (δηλαδή το αδερφάκι της Citroen) πραγματοποιεί μεγάλες πωλήσεις στην αχανή χώρα και ο… Ευγένιος έχει έναν πολύ έξυπνο μπαμπά.
Ο Μαξίμ Νοβίκοφ έτρεχε σε αγώνες, όταν ακόμα η λέξη Ράλι ήταν άγνωστη στην πατρίδα του. Ο γιος του ξεκίνησε από τα καρτ, έδειξε ότι η ταχύτητα ήταν στο αίμα του και ο Μαξίμ εγκατέλειψε την καριέρα του για να αφοσιωθεί σε εκείνη του γιου του.
Πήγε από πόρτα σε πόρτα, αλλά εξασφάλισε ένα Subaru για τον γιο του και την άδεια της ρωσικής κυβέρνησης να αγωνιστεί ο γιος του στον ρωσικό αγώνα του IRC το 2007! Ο Εβγένι ήταν 16 ετών και δεν είχε δικαίωμα να αγωνιστεί, καθώς δίπλωμα οδήγησης στη Ρωσία βγάζουν όσοι έχουν συμπληρώσει το 17ο έτος της ηλικίας τους. Εγκατέλειψε στην 4η ειδική, αλλά είχε προλάβει να κερδίσει την πρώτη!
Τα υπόλοιπα είναι ιστορία. Η αλεπού που ακούει στο όνομα Ντέιβιντ Ρίτσαρντς του έδωσε αυτοκίνητο για να αγωνιστεί στο J-WRC (σ.σ. είναι ο νεότερος διαγωνιζόμενος). Μετά από μόλις τρία χρόνια πίσω από το τιμόνι, ο Εβγένι εγκαταλείπει τους Ιάπωνες για τους Γάλλους.
Άντον Άλεν, 25 ετών
Τι νομίζατε, μόνο στη Φόρμουλα 1 παρατηρείται το φαινόμενο του νεποτισμού. Ο Άντον δεν πρόκειται να γίνει ποτέ σαν τον πατέρα του, τον πρώην παγκόσμιο πρωταθλητή Μάρκου, απλά οι διασυνδέσεις του μπαμπά του, τον βοηθούν στο δρόμο που έχει επιλέξει.
Ο Μάρκου πέρασε επτά χρόνια στη Fiat, δεκαπέντε αν λάβουμε υπόψη και τη θητεία στη Lancia (του ομίλου Fiat), ο Άντον τρέχει με Fiat-Abarth και διεκδικεί μία θέση στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα αν οι Ιταλοί επιστρέψουν το 2010.
Ο Άντον που είχε συμβόλαιο παλιότερα με την ομάδα του Τόμι Μάκινεν έχει συνδέσει το όνομα του με μία ιστορική στιγμή. Νίκησε στον πρώτο διεθνή αγώνα στη Ρωσία μετά από 93 χρόνια! Το 2007 ήρθε πρώτος στον αγώνα του Intercontinental Rally Challenge (σ.σ. εκεί που ντεμπούταρε και ο Νοβίκοφ) για να κατακτήσει την παρθενική νίκη του.
Το 2005 συμμετείχε στο Ράλι Φινλανδίας με ένα Mitsubishi Lancer, αλλά έναν χρόνο αργότερα κατέπληξε τα πλήθη, τερματίζοντας πρώτος στην κατηγορία Ν και 11ος στη γενική κατάταξη.
Ο Λάτβαλα παραδίδει μαθήματα:
Ο Μίκελσεν στα χιόνια της πατρίδας του:
Ο Οζιέ σε μία θεαματική έξοδο: