Μεταγραφικός "χάρτης" 2025: Τα 5 νέα δεδομένα μετά την παραμονή του Αλόνσο στην Aston
Με την επέκταση του συμβολαίου του Φερνάντο Αλόνσο με την Aston Martin F1 μέχρι το τέλος του 2026, έκλεισαν όλες οι θέσεις των οδηγών-ηγετών των ομάδων της Formula 1 για το 2025. Διαβάστε, παρακάτω, πώς έχουν τα δεδομένα για όλες τις υπόλοιπες.
Παρά το γεγονός ότι η απόφαση του Λιούις Χάμιλτον να πάει στη Ferrari το 2025 προκάλεσε μια μεταγραφική “θύελλα” στη Formula 1 τους τελευταίους 2,5 μήνες, τα κομμάτια του παζλ συμπληρώνονται σταδιακά. Ειδικά τώρα που γίνεται σαφές ότι η πολιτική κρίση στη Red Bull Racing δεν αναμένεται να οδηγήσει τον Μαξ Φερστάπεν στην απόφαση να φύγει από το Μίλτον Κινς - τουλάχιστον όχι πριν το 2026.
Μέσα σε αυτό το νεφέλωμα, ο Κάρλος Σάινθ είναι το μοναδικό μεγάλο όνομα του σπορ πλέον που αναζητά τη θέση του στο “χάρτη” του πάντοκ το 2025. Μαζί με του Ισπανού, παρακάτω θα δείτε όλα τα νέα μεταγραφικά δεδομένα της F1 μετά την απόφαση του Αλόνσο να μείνει στην Aston:
Η Red Bull δεν έχει εναλλακτική για τον Φερστάπεν
Μετά τις επιλογές των Φερνάντο Αλόνσο, Λάντο Νόρις να μείνουν στις Aston Martin και McLaren αντίστοιχα και του Λιούις Χάμιλτον να πάει στη Ferrari, η Red Bull Racing δεν έχει πια την επιλογή ενός υπεραστέρα για το ενδεχόμενο που η πολιτική αναταραχή των τελευταίων μηνών στη Red Bull οδηγήσει τον Φερστάπεν στην έξοδο.
Ο Αλόνσο διερεύνησε -μέσω του Φλάβιο Μπριατόρε- το ενδεχόμενο μεταγραφής στο Μίλτον Κινς, αλλά για την πρωταθλήτρια η μοναδική διαθέσιμη θέση θα ήταν του Φερστάπεν, αν ο Ολλανδός αποχωρούσε. Κάτι τέτοιο δεν δείχνει πια πιθανό, και η τοποθέτηση του Αλόνσο δίπλα στον Μαξ -στη θέση του Πέρεζ- θα ήταν σκέτη “συνταγή” καταστροφής.
Η ραγδαία βελτίωση της απόδοσης του Πέρεζ, φέτος, έχει αναγνωριστεί και από τον διευθυντή Κρίστιαν Χόρνερ και από τον υπεύθυνο των οδηγών της Red Bull, Χέλμουτ Μάρκο, συνεπώς ο Μεξικανός συγκεντρώνει τις περισσότερες πιθανότητες να διατηρήσει το δεύτερο κόκπιτ της RBR το 2025. Οπότε, μάλλον η RBR έκρινε ότι δεν χρειάζεται τις υπηρεσίες του Αλόνσο. Αλλά αν τυχόν τις χρειαστεί, πλέον δεν είναι διαθέσιμες.
Ο Σάινθ είναι πλέον το “μήλον της έριδος”
Μετά την απόφαση του Αλόνσο, πλέον ο πλέον περιζήτητος ελεύθερος οδηγός για το 2025 είναι ο Κάρλος Σάινθ. Ο Ισπανός έχει “εκτοξεύσει” τις μετοχές του φέτος, με δύο θέσεις στο βάθρο και τη νίκη στην Αυστραλία, με πλούσια εμπειρία από τη Ferrari, και στην ενδεδειγμένη ηλικία των 29 ετών.
Ο Κάρλος Τζούνιορ βρίσκεται μπροστά σε τρία ενδεχόμενα: το πρώτο είναι να περιμένει τις αποφάσεις της Red Bull σχετικά με τη θέση του Πέρεζ το 2025, για την οποία θα πρέπει να προκριθεί έναντι του Μεξικανού και του Γιούκι Τσουνόντα που τα πάει εξαιρετικά φέτος στην VCARB.
Το δεύτερο ενδεχόμενο είναι να περιμένει την απόφαση της Mercedes, αν θέλει έναν οδηγό του δικού του βεληνεκούς ή αν θέλει να ρισκάρει με τον νεαρό Αντρέα Κίμι Αντονέλι. Όμως, είναι ξεκάθαρο ότι ο Ισπανός αποτελεί το Plan B της Mercedes, που ήταν Plan C πριν την απόφαση του Αλόνσο, συνεπώς γιατί να περιμένει μια ομάδα που δεν τον ήθελε τόσο πολύ εξαρχής;
Η μοναδική επιλογή του Σάινθ που είναι αποκλειστικά στα χέρια του είναι της Sauber, που χτίζεται για να γίνει η ομάδα της εργοστασιακής Audi το 2026. Αρχικά θα πρέπει να συμβιβαστεί με ένα φτωχό σε αποτελέσματα 2026, αλλά έπειτα υπάρχουν οι μεγάλες υποσχέσεις της Audi, μάλιστα με ένα μακροχρόνιο και αρκετά γενναίο συμβόλαιο.
Η Audi φέρεται να έχει θέσει τελεσίγραφο στον Σάινθ να αποφασίσει αν θα δεχθεί την προσφορά της, συνεπώς μέχρι τη λήξη του θα έχει το περιθώριο να διερευνήσει αν τυχόν υπάρχει κάποια ευκαιρία στις RBR και Mercedes. Κι ο μόνος τρόπος για την πρώτη περίπτωση είναι να επιδεινωθεί η κατάσταση με τον Φερστάπεν και ο Ολλανδός να φύγει από το Μίλτον Κινς στο τέλος του ‘24. Δύσκολο.
Η Mercedes κλίνει προς τον Αντονέλι
Παρότι ο ισπανικός Τύπος γράφει ότι υπάρχουν περισσότερες πιθανότητες η Mercedes να προκρίνει την επιλογή του Σάινθ, το πιθανότερο σενάριο προς το παρόν για την ομάδα του Μπράκλεϊ είναι να αντικαταστήσει τον Λιούις Χάμιλτον το 2025 με τον Αντρέα Κίμι Αντονέλι.
Οι πιο αξιόπιστες πηγές αναφέρουν ότι η Mercedes αποφάσισε εξ αρχής μετά τα νέα για τη φυγή του Χάμιλτον το Α’ πλάνο και το Β’ πλάνο της για το 2025. Ο Αντονέλι φέρεται να είναι το πρώτο, και ο Αλόνσο ήταν το δεύτερο - τώρα ο Σάινθ είναι το Plan B. Όμως, αναμφίβολα κανείς από τους δύο Ισπανούς δεν θα ήθελε να δει τον εαυτό του ως τον οδηγό που θα ζέσταινε το κάθισμα για τον Αντονέλι στο μέλλον, όπως άφηνε η στάση της Mercedes να εννοηθεί.
Ο Τότο Βολφ δείχνει να πιστεύει ιδιαίτερα στον Αντρέα Κίμι Αντονέλι -διαφορετικά δεν θα άφηνε τους Αλόνσο και Σάινθ να φύγουν- και απομένει να διασταυρώσει αυτή την πίστη του από τις φετινές δοκιμές του Ιταλού με τα μονοθέσια F1 της ομάδας. Κι έχει όλο το χρόνο να περιμένει, μήπως συμβεί τίποτα εντελώς απροσδόκητο στη σχέση του Μαξ Φερστάπεν με την RBR, μιας και ο Ολλανδός θα ήταν μακράν η πρώτη του επιλογή.
Το γεγονός ότι η ομάδα δεν είναι ανταγωνιστική, και δεν προβλέπεται να είναι ούτε το 2025, θα επιτρέψει στη Mercedes να προσφέρει τον απαραίτητο αριθμό αγώνων για την εκπαίδευση του Ιταλού εφήβου στη F1 χωρίς την πίεση των αποτελεσμάτων. Το παραδέχθηκε και ο Βολφ, λέγοντας πως η ομάδα είναι σε φάση ‘ανοικοδόμησης’ κι έτσι θα μπορούσε να δώσει “σε έναν νεαρό μια ευκαιρία με λιγότερη πίεση από το να διεκδικεί νίκες άμεσα”.
Που θα τοποθετήσει η Ferrari τον Όλιβερ Μπέρμαν
Μετά το εκπληκτικό ντεμπούτο -στο παραπέντε- του Όλι Μπέρμαν στη F1, στο GP Σαουδικής Αραβίας με όλη την πίεση που ασκεί το κόκπιτ της Ferrari, η Scuderia φέρεται αποφασισμένη να τοποθετήσει τον κορυφαίο οδηγό της Ακαδημίας της το 2025 σε μία από τις μικρότερες ομάδες για να χτίσει την εμπειρία του.
Ο πιο προφανής προορισμός για τον Μπέρμαν είναι η Haas, με την οποία η Ferrari έχει στενή τεχνική συνεργασία. Ωστόσο, σύμφωνα με το BBC, η ιταλική ομάδα μπορεί να συμφωνήσει και με μία από τις Williams, Sauber και Alpine για το ντεμπούτο του νεαρού Άγγλου του χρόνου. Πάντως, πρόσφατα ο Ραλφ Σουμάχερ συμβούλευσε τον συμπατριώτη του Νίκο Χούλκενμπεργκ να δεχθεί την πρόταση της Sauber/Audi, διότι “η Haas έχει άλλα πλάνα” -εννοώντας τον Μπέρμαν- για το 2025.
Η δεύτερη θέση της Aston και το σενάριο για Τσουνόντα
Από την πρώτη στιγμή της ανακοίνωσης της συμφωνίας της Aston Martin F1 με τη Honda για το 2026, κυκλοφόρησαν δημοσιεύματα που ήθελαν τους Ιάπωνες να επιθυμούν τη μετακόμιση και του Γιούκι Τσουνόντα μαζί τους στο Σίλβερστοουν σε δύο χρόνια.
Ο νεαρός Ιάπωνας έχει βελτιώσει πολύ την απόδοσή του φέτος, κερδίζοντας σαφώς τον Ντάνιελ Ρικιάρντο (κάτι που, αν συνεχιστεί, φέρεται πως θα στοιχίσει στον Αυστραλό τη θέση του στην RB από τον Λίαμ Λόσον), αλλά μετά από 3,5 χρόνια και διαρκή σκαμπανεβάσματα της απόδοσής του δεν είναι σαφές ότι ο Τσουνόντα έχει τη δυναμική ενός πρώτου επιπέδου οδηγού-ηγέτη μιας ομάδας.
Συνεπώς, θα πρέπει στην Aston ο Τσουνόντα να αντικαταστήσει τον Λανς Στρολ, που προς το παρόν δεν μοιάζει πολύ πιθανό για τον γιό του ιδιοκτήτη της ομάδας. Άλλωστε, ακόμα και σε περίπτωση που ο Καναδός χάσει τη θέση του, τότε υπάρχει και ο Κάρλος Σάινθ στην αγορά.
Αντιθέτως, ο Τσουνόντα έχει ανεβάσει αρκετά τις “μετοχές” του για μια πιθανή θέση στη μεγάλη ομάδα της Red Bull - αν όχι για το 2025, για το 2026. Μαζί με τον Ιάπωνα, και οι Εστεμπάν Οκόν και Πιέρ Γκασλί φέρεται να έχουν μείνει πια κολλημένοι και χωρίς επιλογές να ανέβουν σε μια καλύτερη για το 2025.
ΜΕΤΑΓΡΑΦΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ 2025
- Ferrari: Σαρλ Λεκλέρ / Λιούις Χάμιλτον
- McLaren: Λάντο Νόρις / Όσκαρ Πιάστρι
- Mercedes: Τζορτζ Ράσελ / Αντρέα Κίμι Αντονέλι
- Aston Martin: Φερνάντο Αλόνσο / Λανς Στρολ
- VCARB: Γιούκι Τσουνόντα / Λίαμ Λόσον
- Haas: Κέβιν Μάγκνουσεν / Όλι Μπέρμαν
- Williams: Άλεξ Άλμπον / Γκουάνιου Τσόου
- Sauber: Κάρλος Σάινθ / Νίκο Χούλκενμπεργκ
- Alpine: Πιέρ Γκασλί / Εστεμπάν Οκόν
*Σίγουροι / Πιθανότερη επιλογή