FORMULA 1

"Μίδας" Νιούι: Θα αμείβεται στην Aston Martin όσο ένας πρωταθλητής της F1

ASTON MARTIN RACING
Adrian Newey & Lawrence Stroll, Aston Martin F1 ASTON MARTIN RACING

Συμπεριλαμβανομένων των μετοχών που τον καθιστούν συνιδιοκτήτη της Aston Martin F1, ο Άντριαν Νιούι θα έχει αστρονομικές ετήσιες απολαβές από την ομάδα του Σίλβερστοουν - ανάλογες με εκείνες που έχουν οι εν ενεργεία πρωταθλητές της Formula 1.

Σήμερα (10/9) η Aston Martin F1 έβαλε τέλος στο πολύμηνο σήριαλ της μεταγραφής του Άντριαν Νιούι, του πλέον επιτυχημένου σχεδιαστή της ιστορίας της F1, ανακοινώνοντας ότι ο 65χρονος Βρετανός θα αναλάβει την επίβλεψη και ηγεσία της τεχνικής ομάδας του εργοστασίου του Σίλβερστοουν από τον Απρίλιο του 2025.

Την υπογραφή του Νιούι επεδίωξαν τους τελευταίους μήνες τόσο η Aston όσο και οι Ferrari, McLaren, Mercedes, Williams και Alpine, μετά την επίσημη ανακοίνωση της Red Bull Racing ότι θα λύσει τη συνεργασία της με τον Βρετανό στο τέλος Μαρτίου του 2025.

Παρότι κατά καιρούς η Scuderia έμοιαζε φαβορί να εξασφαλίσει την υπογραφή του Νιούι, ο διευθυντής της ιταλικής ομάδας Φρεντ Βασέρ είπε ότι δεν επήλθε συμφωνία διότι δεν ήθελε να παραχωρήσει στον Βρετανό τις ελευθερίες στο τεχνικό τμήμα του Μαρανέλο που επιθυμούσε.

Επίσης λέγεται πως η Ferrari δεν ήθελε να μπει σε μια “δημοπρασία” εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων για τις υπηρεσίες του. Και μάλλον η ιταλική εταιρεία είχε δίκιο, καθώς σύμφωνα με δημοσίευμα του βρετανικού δικτύου BBC η συμφωνία του Νιούι με την Aston Martin F1 είναι πενταετής, έναντι 200 εκατομμυρίων δολαρίων (δηλαδή 181 εκατομμυρίων ευρώ).

Αυτό σημαίνει ότι ο Νιούι θα αμείβεται με περίπου 36 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο, που είναι αμοιβή υπερδιπλάσια εκείνης που είχε στη Red Bull Racing, και υψηλότερη εκείνης του δις πρωταθλητή Φερνάντο Αλόνσο - προσεγγίζοντας εκείνη που θα έχει ο Λιούις Χάμιλτον στη Ferrari το 2025.

Η Aston δεν ανακοίνωσε τις λεπτομέρειες της οικονομικής της συμφωνίας με τον Νιούι, αλλά υπολογίζεται ότι το ποσό των 181 εκατομμυρίων δολαρίων για 5 χρόνια περιλαμβάνει την αμοιβή του για το ρόλο του Managing Technical Partner, τις μετοχές της ομάδας που θα λάβει, τα διάφορα μπόνους και άλλες παροχές.

Σύμφωνα με αξιόπιστες πηγές, η Aston προσέγγισε προσφέροντας μετοχές της ομάδας και τον τεχνικό διευθυντή και τον επικεφαλής του τμήματος αεροδυναμικής της Red Bull Racing, Πιέρ Βασέ και Ενρίκο Μπάλμπο αντίστοιχα, αλλά επέλεξαν και οι δύο να παραμείνουν στο Μίλτον Κινς.

Η Aston Martin δεν θέλησε να σχολιάσει πρόσφατες φήμες ότι ο ιδιοκτήτης της, Λόρενς Στρολ, εξασφάλισε επενδύσεις εκατομμυρίων στην ομάδα πουλώντας μειοψηφικά πακέτα της σε Αμερικανούς επενδυτές - όπως έκανε πέρσι, διαθέτοντας ένα μικρό μερίδιο στην αμερικανική επενδυτική εταιρεία Arctos Partners.

Ο Στρολ, πάντως, θα παραμείνει ο κύριος μέτοχος με το πλειοψηφικό πακέτο της Aston Martin F1, της οποία η αξία σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία (και τις πρόσφατες επενδύσεις στο εργοστάσιό της) υπολογίζεται ότι ξεπερνά τα 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια.

TAGS FORMULA 1 F1 F1 2025 ASTON MARTIN F1 ΑΝΤΡΙΑΝ ΝΙΟΥΙ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ